Την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και την αποφυγή περικοπής προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ζητά ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου
Όπως αναφέρουν, η προκάτοχος του σημερινού Υπουργού Παιδείας τον Αύγουστο του 2021 με προφορική εντολή όριζε το πλαφόν των 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσει και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.
«Στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες μαθητές/-τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/-ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Aναλυτικά
Θέμα: « Όχι στην περικοπή των προσλήψεων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης – Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας».
Με βάση την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ υπ’ αριθμ. πρ. 93506/Δ3 της 25 – 8 – 2023 βρίσκεται, για άλλη μια φορά, σε εξέλιξη σχέδιο περικοπών - «εξοικονόμησης» του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023 – 2024.
Με βάση την συγκεκριμένη εγκύκλιο επιβεβαιώνεται και διευρύνεται η πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους μαθητές εντός της ίδιας τάξης, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Με την εγκύκλιό του αυτή προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το ΥΠΑΙΘ καλεί τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις ορίζοντας ότι: «Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ – Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή/-τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ – Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών ΠΣ – Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».
Στο πλαίσιο αυτό το ΥΠΑΙΘ με προγενέστερη έγγραφη οδηγία του προς τις Διευθύνσεις Εκπ/σης της χώρας απεύθυνε «παράκληση» προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης: «Περαιτέρω, παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω διευκρινίσεις κατά την καταγραφή των λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της με αριθμ. 88588/ΓΔ5/04 – 08 – 2023 εγκυκλίου. Προς τούτο, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως και τη Δευτέρα 21/8/2023, προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Πέμπτη 24/8/2023».
Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.
Η προκάτοχος του σημερινού Υπουργού Παιδείας τον Αύγουστο του 2021 με προφορική εντολή όριζε το πλαφόν των 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσει και τις αντίστοιχες ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.
Τότε τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων αντισταθήκαμε υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ο σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ ακολουθεί πιστά πρόγραμμα λιτότητας των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στοχοποιώντας το πιο ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού.
Η αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική θυσιάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματά τους στο βωμό των περικοπών ορίζοντας κόφτες για προσλήψεις προσωπικού.
Στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες μαθητές/-τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/-ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία. Η εικόνα των σχολείων θα θυμίζει «πίστα συγκρουόμενων», με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης να τρέχουν πανικόβλητοι πίσω από ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, διαλύοντας παράλληλα κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες σε παράλληλες που θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα ληφθούν υπόψιν.
Το ΥΠΑΙΘ πέραν όλων των άλλων δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης, μεταθέτοντας τις ευθύνες του στις πλάτες των οικογενειών που θα μπορούν (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, ανασφάλιστους σε δημόσια πλαίσια, αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου, αφού θα λογοδοτούν στην γονέα και όχι στον σύλλογο διδασκόντων.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ
- Κανένας/-μιά μαθητής/-τρια να μη θυσιαστεί.
- Κανένας/-μιά εκπαιδευτικός να μην πεταχτεί στην ανεργία.
- Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπ/γεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.
- Καλούμε την Α.Σ.Γ.Μ.Ε. και τις Ενώσεις Γονέων να αναλάβουν από κοινού με τα εκπαιδευτικά σωματεία δρλαση – αγώνα για την αποτροπή – αναίρεση της συγκεκριμένης πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης.
- Καλούμε το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. να καταγγείλει τη διαδικασία, να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
- Κανένα κλείσιμο – συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές στο τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ Δημοτικού και στα Νηπιαγωγεία.
- Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του ΥΠΑΙΘ.
- Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος Ένταξης ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου.
- Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ άμεση στελέχωση τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία.
- Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης.
- Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες.
- Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου