Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022

 

Τράπεζα Θεμάτων: Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές της Γ', Β και Α' Λυκείου το νέο σχολικό έτος 2022-23

Η διαδικασία των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων
Δημοσίευση: 02/09/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μέσω της Τράπεζας Θεμάτων θα διενεργηθούν, το νέο σχολικό έτος 2022-23, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν και στις τρεις τάξεις όλων των τύπων Λυκείου.

Για την εκπόνηση, αξιολόγηση και ανάρτηση των νέων θεμάτων που θα δημοσιευτούν για τη Γ Λυκείου εργάζονται ήδη οι εξειδικευμένες ανά γνωστικό αντικείμενο ομάδες θεματοδοτών/αξιολογητών, ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία πρόσληψης νέων θεματοδοτών/τριών, μέσω ανοιχτών προσκλήσεων για τις ανάγκες της θεματοδοσίας στις επιμέρους ειδικότητες του ΕΠΑ.Λ. Για να δείτε τη πρόσκληση πατήστε εδώ

Η όλη διαδικασία έχει δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο-βελτιωτικό χαρακτήρα, καθώς συνδέεται με τη σκοπιμότητα της Τράπεζας Θεμάτων να αποτελέσει ένα ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού το οποίο συμπεριλαμβάνει θέματα για όλες τις τάξεις του Λυκείου, αλλά και κάθε τύπο Λυκείου.

Τα μαθήματα στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές είναι τα εξής:

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

Α΄Τάξη   

  1.     Αγγλικά
  2.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  3.     Ιστορία
  4.     Άλγεβρα
  5.     Γεωμετρία
  6.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  7.     Φυσική
  8.     Χημεία

Β΄Τάξη

  1.     Αγγλικά
  2.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  3.     Βιολογία
  4.     Ιστορία
  5.     Λατινικά
  6.     Άλγεβρα
  7.     Γεωμετρία
  8.     Μαθηματικά Προσανατολισμού
  9.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  10.     Φυσική Προσανατολισμού

Γ΄Τάξη

  1.     Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία / Αρχαία Ελληνικά
  2.     Βιολογία
  3.     Ιστορία
  4.     Ιστορία Προσανατολισμού
  5.     Λατινικά
  6.     Μαθηματικά Προσανατολισμού
  7.     Μαθηματικά
  8.     Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  9.     Πληροφορική
  10.     Φυσική Προσανατολισμού
  11.     Χημεία
  12.     Οικονομία

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

Α΄Τάξη

  1.     Αγγλικά
  2.     Ιστορία
  3.     Άλγεβρα
  4.     Γεωμετρία
  5.     Νέα Ελληνικά
  6.     Φυσική
  7.     Χημεία

Β΄Τάξη

  1.     Άλγεβρα
  2.     Γεωμετρία
  3.     Νέα Ελληνικά
  4.     Φυσική
  5.     Αρχές Αγροτικής Ανάπτυξης
  6.     Φυτική Παραγωγή
  7.     Ζωική Παραγωγή
  8.     Αρχές Λογιστικής
  9.     Εισαγωγή στο Μαρκετινγκ
  10.     Εισαγωγή στην Εφοδιαστική (Logistics)
  11.     Οικοδομικό σχέδιο
  12.     Κτιριακά Εργα και δομικά υλικά
  13.     Τοπογραφία
  14.     Ελευθερο σχέδιο
  15.     Γραμμικό σχέδιο
  16.     Ιστορία σύγχρονης  τέχνης
  17.     Ηλεκτροτεχνία (κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος)
  18.     Εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και ηλεκτρολογικό υλικό
  19.     Αναλογικά και ψηφιακά ηλεκτρονικά  
  20.     Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις πλοίου Ι
  21.     Στοιχεία τεχνικής θερμοδυναμικής εφαρμογές
  22.     Μηχανικη Αντοχή Υλικών  
  23.     Τεχνολογια  Μηχανολογικών κατασκευών – Εφαρμογές  
  24.     Ναυτική μηχανολογία Εφαρμογές  
  25.     Ναυσιπλοία Ι Ναυτική μετεωρολογία  
  26.     Αρχές προγραμματισμού υπολογιστών  
  27.     Υλικό και δίκτυα υπολογιστών  
  28.     Λειτουργικά συστήματα και ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
  29.     Ανατομία Φυσιολογία Ι  
  30.     Υγεία και διατροφή
  31.     Διαπροσωπικές σχέσεις  

Γ΄Τάξη

  1.     Μαθηματικά(Άλγεβρα)
  2.     Νέα Ελληνικά
  3.     Ανθοκομικά Φυτά
  4.     Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
  5.     Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων
  6.     Δενδροκομία-Αμπελουργία
  7.     Διατροφή Αγροτικών ζώων
  8.     Εκτροφή Αγροτικών ζώων (Ι και ΙΙ)
  9.     Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
  10.     Συντήρηση Κηποτεχνικών Εφαρμογών
  11.     Φυτά Μεγάλης Καλλιέργειας- Κηπευτικές καλλιέργειες
  12.     Ασφάλεια Τροφίμων
  13.     Αρχές Οικονομικής Θεωρίας        
  14.     Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης    
  15.     Διαφήμιση (Εισαγωγή, Δημιουργία και Προβολή)
  16.     Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις
  17.     Οργάνωση και Διαχείριση Αποθηκών
  18.     Οργάνωση και Διαχείριση Μεταφορών
  19.     Οργάνωση και Λειτουργία Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
  20.     Οργάνωση και Λειτουργία Τουριστικών Επιχειρήσεων   
  21.     Φορολογική Πρακτική                                
  22.     Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
  23.     Οικοδομική
  24.     Οργάνωση Τεχνικών Έργων
  25.     Σχέδιο Πολιτικού Μηχανικού και Έργων Υποδομής
  26.     Ιστορία σύγχρονης  τέχνης
  27.     Γραμμικό Σχέδιο
  28.     Διακοσμητική Σύνθεση – Τρισδιάστατη Μακέτα
  29.     Ποιοτικός Έλεγχος Υφάσματος
  30.     Προστασία Πολιτιστικής Κληρονομιάς
  31.     Σχέδιο Κοσμηματοποιΐας
  32.     Τεχνολογία Εκτυπώσεων
  33.     Τεχνολογία Ξύλου-Μετρήσεις
  34.     Τεχνολογία Υλικών
  35.     Τεχνολογία Υφάσματος και Οργάνωση Συλλογής Ενδύματος
  36.     Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής
  37.     Ηλεκτρικές Μηχανές
  38.     Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις 2
  39.     Ηλεκτροτεχνία 2
  40.     Τηλεπικοινωνίες - Τηλεματική
  41.     Ψηφιακά Συστήματα
  42.     Διαδικασίες Συντήρησης Αεροσκαφών
  43.     Δομή και Συστήματα Αεροσκαφών
  44.     Εγκαταστάσεις Κλιματισμού
  45.     Κατασκευή και Λειτουργία Κεντρικής Θέρμανσης
  46.     Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
  47.     Μηχανουργική Τεχνολογία – Εργαλειομηχανές
  48.     Στοιχεία Μηχανών
  49.     Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
  50.     Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού
  51.     Συστήματα Αυτοκινήτου
  52.     Συστήματα Ελέγχου, Ρύθμισης και Αυτοματισμού Εγκαταστάσεων Ψύξης και Κλιματισμού
  53.     Τεχνολογία Ελέγχων και Διαγνώσεων
  54.     Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού (Θεωρία)
  55.     ΣΥντήρηση και επισκευη Εγκαταστάσεων καύσης υγρών καισίμων
  56.     Κινητήρες αεροσκαφών
  57.     Ναυτικές μηχανές
  58.     Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις πλοίου ΙΙ
  59.     Ναυσιπλοία ΙΙ  
  60.     Ναυτικό Δίκαιο
  61.     Μεταφορά φορτίων
  62.     Βοηθητικές εγκαταστάσεις πλοίου
  63.     Τηρηση φυλακης γέφυρας
  64.     Δίκτυα Υπολογιστών
  65.     Πληροφοριακά Συστήματα σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς
  66.     Προγραμματισμός Υπολογιστών
  67.     Αγωγή Βρέφους και Νηπίου
  68.     Αιματολογία
  69.     Ακίνητη Προσθετική
  70.     Ακτινοτεχνολογία ΙΙ
  71.     Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
  72.     Κοσμητολογία-Τεχνολογία Υλικών
  73.     Λογοτεχνία Προσχολικής Ηλικίας
  74.     Μικροβιολογία ΙΙ
  75.     Νεότερες Απεικονιστικές Μέθοδοι
  76.     Νοσηλευτική ΙΙ
  77.     Οδοντοτεχνία ΙΙ
  78.     Πρακτική Φυσικοθεραπεία
  79.     Στοιχεία Παθολογίας
  80.     Σύγχρονη Αισθητική ΙΙ
  81.     Συνταγολογία-Νομοθεσία-Βιβλία Φαρμακείου
  82.     Υγιεινή
  83.     Υγιεινή Κόμης Τριχωτού Κεφαλής -Τοξικολογία- Δερματολογία
  84.     Φαρμακολογία-Τοξικολογία
  85.     Φυσικοθεραπεία

 
Η διαδικασία

Τόσο από το ΙΕΠ όσο και από το υπουργείο Παιδείας μας διαβεβαίωσαν ότι οι διαδικασίες των εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων θα είναι οι ίδιες με το προηγούμενο σχολικό έτος, όπου εξετάστηκαν οι μαθητές της  της Α ́ και Β ́ τάξης όλων των τύπων Λυκείων.

Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων.

Μία εβδομάδα πριν την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων Μαΐου - Ιουνίου / Σεπτεμβρίου 2022 κάθε Λύκειο αναρτά, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, το πρόγραμμα των εξετάσεων της Α ́ και Β ́ τάξης στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida, Σχολεία-Διευθύνσεις) με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ).

Ταυτόχρονα το κοινοποιεί ηλεκτρονικά στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας εκπαίδευσης.

Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις, ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης, σύμφωνα με τα παραπάνω.

Ταυτόχρονα το επικαιροποιημένο πρόγραμμα εξετάσεων αναρτάται στην ιστοσελίδα της Τράπεζας θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/ντρια και ο/η οικείος/α ή οι οικείοι/ες διδάσκοντες/ουσες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την ΤΘΔΔ θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).

Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:

α) Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της ΤΘΔΔ με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ).

β) Επιλογή της τρέχουσας εξεταστικής περιόδου (Μαΐου-Ιουνίου 2022 ή Σεπτεμβρίου 2022), της Τάξης και του Μαθήματος.

γ) Επιλογή Κλήρωση: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται με τυχαία επιλογή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα ή τρείς (3) ενότητες θεμάτων.

δ) Οι διδάσκοντες/-ουσες επιλέγουν τα θέματα ένα (1) για το 2ο και ένα (1) για το 4ο ερώτημα ή μία ενότητα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές/-τριες. Στη συνέχεια, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, καταχωρίζουν την επιλογή τους στην ΤΘΔΔ.

Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά τη τρέχουσα σχολική χρονιά.

Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/ες διδάσκοντες/ουσες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019)

Εάν, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα:

  • Ο/Η Διευθυντής/ντρια καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της ΤΘΔΔ αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει ‘’Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της ΤΘΔΔ, στην οικεία Διεύθυνση εκπαίδευσης.
  •  Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.

Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.α) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο/η Διευθυντής/ντρια Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης.

Για το σκοπό αυτό ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος (οι) ως Υπεύθυνος (οι) της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Σχόλια (6)

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
04 Σεπ 2022 09:34

Ουδείς εκεί στο υπουργείο αφουγκράζεται το πρόβλημα που επιφέρει στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η τράπεζα θεμάτων, η οποία θεωρούμενη ήδη ως επιτυχής θεσμός διευρύνεται πλέον σε όλες τις τάξεις και σχεδόν σε όλα τα μαθήματα!
Αν κάτι ...προσφέρει ο θεσμός είναι το περιττό και απολύτως αντιδημιουργικό και αντιπαιδαγωγικό άγχος στους εκπαιδευτικούς να ολοκληρώσουν μια ύλη που συχνά είναι υπερβολική ή έστω αποδεικνύεται μεγαλύτερη από τις δυνατότητες μιας φυσιολογικής ροής διδασκαλίας. Κι αυτό το λέω, γιατί συχνά ανακύπτουν καθυστερήσεις, κυρίως από δικαιολογημένες απουσίες ή κενά διδασκόντων που δύσκολα (ή και καθόλου) αναπληρώνονται από την υπηρεσία - όπως συνέβη με εξόφθαλμο τρόπο (επί δύο μήνες!!!) στο δικό μου σχολείο την περασμένη άνοιξη -, οπότε όλο αυτό καταλήγει σε ανεπαρκή διδασκαλία των μαθητών, αφού το μόνο ζητούμενο άνωθεν είναι να ολοκληρωθεί πάση θυσία η διδακτέα ύλη έστω και ακροθιγώς με μια απλή επισκόπηση και φυσικά χωρίς καμία εμβάθυνση, παρόλο που το 50% των θεμάτων απαιτεί ακριβώς αυτό: Την εμβάθυνση στο διδακτικό αντικείμενο!
Βεβαίως επισημαίνω και πάλι ότι η τράπεζα παραβιάζει ευθέως τους θεμελιώδεις σκοπούς λειτουργίας του λυκείου ως σχολείου εγκύκλιας μόρφωσης (και όχι προγύμνασης για τις πανελλαδικές εξετάσεις), καθώς πλέον το σχολικό εγχειρίδιο σταδιακά παραμερίζεται και η διδασκαλία προσαρμόζεται χρησιμοθηρικά στα θέματα της τράπεζας κι επομένως παρέχεται αποσπασματικά, χωρίς συνοχή και γνωσιακή αλληλουχία.
Ελπίζω κάποια στιγμή να αναλάβουν αυτό το πολύπαθο υπουργείο άνθρωποι με αληθινή ευαισθησία και γνώση για την εκπαίδευση, ώστε το πρώτο που θα πράξουν να είναι η απόσυρση αυτού του άκρως βλαπτικού θεσμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: