Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

 

Οι παρεμβάσεις αφορούν στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών, στη δημιουργία δικτύων υποστήριξης καθώς και σε συμπληρωματικές δράσεις

Δημοσιεύθηκε σήμερα ο οδηγός υλοποίησης και εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου» της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ», με Κωδικό ΟΠΣ 5010706, σχολικό έτος 2022-2023, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στους Άξονες Προτεραιότητας 7, 8 και 9, του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ο οδηγός, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στις επικείμενες προσλήψεις Ψυχολόγων αλλά και την Ενισχυτική διδασκαλία.

Αντικείμενο της Πράξης αποτελεί μια δέσμη παρεμβάσεων στην Α΄ τάξη Λυκείου των ΕΠΑΛ, αρχικά σε 9 πιλοτικά σχολεία το σχολικό έτος 2017-2018 (πιλοτική φάση), και στη συνέχεια, στη φάση διεύρυνσης, σε 400 περίπου σχολικές μονάδες από το σχολικό έτος 2018-2019 και για τέσσερα (4) σχολικά έτη (φάση επέκτασης) και στη συνέχεια προσθήκη της σχολικής χρονιάς 2022 - 2023 σε 436 σχολικές μονάδες.

Οι παρεμβάσεις αφορούν στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών, στη δημιουργία δικτύων υποστήριξης καθώς και σε συμπληρωματικές δράσεις. Ειδικότερα οι παρεμβάσεις που αφορούν σε υποστήριξη των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους εφαρμόζεται από τη φάση της πιλοτικής εφαρμογής για το σύνολο των σχολείων της φάσης επέκτασης καθώς και την σχολική χρονιά 2022 - 2023.

Στο πλαίσιο της Πράξης, θα υλοποιηθούν οι ακόλουθες δράσεις από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας ΥΠΠΕΘ:

Δράση 1: Υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών: Θα δημιουργηθούν Δίκτυα σχολείων κατά προτεραιότητα με τη συμμετοχή των πιλοτικών σχολείων αρχικά και δευτερευόντως με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες που θα εμπλακούν στο πρόγραμμα, ενώ θα αναπτυχθεί δίκτυο εθελοντισμού των εκπαιδευτικών. Η δικτύωση θα αφορά επίσης στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, στη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης με στόχο εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί προμήθεια εξοπλισμού απαραίτητου για την από απόσταση επικοινωνία, ανταλλαγή γνώσης και εμπειριών των μαθητών και εκπαιδευτικών κλπ.


Δράση 2: Δίκτυο ψυχολόγων: Η δράση αφορά στη στελέχωση των ΕΠΑΛ με ψυχολόγους για την υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ θα επιχειρηθεί και δικτύωση και με άλλες ψυχοκοινωνικές δομές.

Δράση 3: Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία: Στο πλαίσιο της δράσης θα ενισχυθούν οι μαθητές στο γραμματισμό και αριθμητισμό, κυρίως στην Α΄ τάξη Λυκείου και δευτερευόντως στις άλλες τάξεις. Σε αυτό το πλαίσιο θα στελεχωθούν τα ΕΠΑΛ με εκπαιδευτικούς.

Δράση 4: Επιστημονική υποστήριξη παρεμβάσεων Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ: Θα υπάρξει οριζόντια επιστημονική υποστήριξη του συνόλου των παρεμβάσεων «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ». Ειδικότερα, για την πιλοτική εφαρμογή θα υπάρξει εποπτεία για την εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού και θα δοθούν κατευθύνσεις για την επιλογή καλών πρακτικών.

Δράση 5: Διάχυση Παρεμβάσεων: Στο πλαίσιο της δράσης θα επιχειρηθεί διάχυση των επιμέρους δράσεων με ημερίδες, έντυπο υλικό, καταχωρήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακές καμπάνιες για το σύνολο των παρεμβάσεων και την σχολική χρονιά 2022 - 2023.

Δράση 6: Αξιολόγηση Παρεμβάσεων: Όλες οι παρεμβάσεις και οι επιμέρους δράσεις θα αξιολογηθούν για την επίτευξη των στόχων τους και την σχολική χρονιά 2022 - 2023

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια: