Εγκύκλιος για τις αιτήσεις εγγραφών - ανανεώσεων εγγραφών - μετεγγραφών περιόδου Σεπτεμβρίου 2022
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e- εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr) θα είναι σε λειτουργία από την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 08.00 έως και την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 23.59, προκειμένου να υποβληθούν κατ’ εξαίρεση ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής και μετεγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. από τους γονείς-κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες.
Τα παραπάνω αναφέρει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο
Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες δύνανται να υποβάλουν τις εν λόγω αιτήσεις και μέσω της διαδικτυακής πύλης https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe- ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio
Δυνατότητα μεταφόρτωσης συγκεκριμένων δικαιολογητικών
Επισημαίνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι/ες έχουν τη δυνατότητα μεταφόρτωσης συγκεκριμένων δικαιολογητικών στην εφαρμογή e-εγγραφές, όπως αυτά παρουσιάζονται στα σχετικά πεδία, για τα ΕΠΑΛ έως και την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 23:59 και για τα ΓΕΛ έως και την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 23:59.
Για τα Γενικά Λύκεια, οι παραπάνω αιτήσεις θα κατανεμηθούν είτε αυτόματα λόγω ανανέωσης εγγραφής είτε από την αρμόδια Διεύθυνση Δ.Ε. (https://e- eggrafes.minedu.gov.gr/#/school), από την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 09.00 έως και την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 23.59. Από την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 10.00, οι μαθητές/τριες και Διευθυντές/ντριες ΓΕ.Λ. θα μπορούν να ενημερωθούν για το αποτέλεσμα της κατανομής μέσω της εφαρμογής.
Επιπρόσθετα, οι Δ.Δ.Ε. που έχουν διαπιστώσει λάθη στις κατανομές που πραγματοποίησαν κατά την προηγούμενη φάση θα έχουν τη δυνατότητα να τα διορθώσουν από την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 08.00 έως και την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 23.59 και εν συνεχεία να ενημερώσουν τους/τις ενδιαφερόμενους/ες και τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες. Οι εν λόγω διορθώσεις θα είναι ορατές στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) myschool μετά την επόμενη μετάπτωση όλων των απαιτούμενων δεδομένων της εφαρμογής την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022.
Για τα Επαγγελματικά Λύκεια οι παραπάνω αιτήσεις θα κατανεμηθούν την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022 και το αποτέλεσμα κατανομής μέσω της εφαρμογής θα είναι ορατό από την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 09.00.
Νέα αίτηση ή τροποποίηση αίτησης
Οι γονείς – κηδεμόνες μαθητών/τριών ή οι ενήλικοι/ες μαθητές/τριες μπορούν να υποβάλουν νέα αίτηση ή τροποποίηση αίτησης μόνο σε τμήματα που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία τους και σε ολιγομελή τμήματα τα οποία έχουν εγκριθεί με απόφαση Π.Δ.Ε. ή με την υπ ́ αριθμ. 105266/Υ2/31-08-2022 (ΑΔΑ:ΨΓΝΦ46ΜΤΛΗ-Κ87) Υ.Α.
Ολιγομελή τμήματα
Σε ολιγομελή τμήματα τα οποία δεν έχουν εγκριθεί, καθώς και σε τμήματα που έχουν συμπληρώσει τον μέγιστο αριθμό μαθητών/τριών που μπορεί να φιλοξενήσουν, βάσει της δυναμικής που είχε δηλωθεί, δεν δύναται να υποβληθεί Ηλεκτρονική Αίτηση.
Διαγραφές αιτήσεων
Σχετικά με τις διαγραφές αιτήσεων σε ΕΠΑ.Λ. (π.χ. για αλλαγή τομέα ή ειδικότητας κ.α.) παρακαλούμε να ληφθεί υπόψη ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα.
Οι μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες δεν ολοκλήρωσαν την εγγραφή τους εμπρόθεσμα για λόγους ανωτέρας βίας, έχουν τη δυνατότητα να προσέρχονται στη σχολική μονάδα στην οποία έχουν κατανεμηθεί με βάση την ηλεκτρονική τους αίτηση, προκειμένου ο/η Διευθυντής/ντρια να οριστικοποιήσει την αίτησή του/της, αφού ελέγξει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Οριστικοποίηση αιτήσεων
Την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022 και την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022 οι Διευθυντές/ντριες ΕΠΑ.Λ. μπορούν να οριστικοποιήσουν τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα των κατ’ εξαίρεση ηλεκτρονικών αιτήσεων, εφόσον έχουν ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών.
Επισημαίνεται ότι τόσο οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. όσο και οι αρμόδιες Δ.Δ.Ε. θα πρέπει να διευκολύνουν και να ενημερώνουν τους γονείς-κηδεμόνες ή τους/τις μαθητές/τριες, αν είναι ενήλικοι/ες, προκειμένου να γνωρίζουν όλοι/ες το σχολείο φοίτησής τους.
Εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.
Από τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 08.00 έως και την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 23.59 η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές θα είναι σε λειτουργία προκειμένου να υποβληθούν εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. από τους γονείς-κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, βάσει της ανωτέρω ΥΑ. Σύμφωνα με τις υποπαρ. 2 και 3 της παρ. Β του άρθρου 9 της εν λόγω ΥΑ, όπως ισχύει: «2) Εκπρόθεσμη εγγραφή πραγματοποιείται ύστερα από έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας της οικείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έως πέντε (05) ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων, με την προσκόμιση επίσημων εγγράφων που αποδεικνύουν την αδυναμία εγγραφής εντός των προθεσμιών (π.χ. για λόγους υγείας, σοβαρούς οικογενειακούς λόγους). Οι απουσίες των μαθητών/τριών για το χρονικό διάστημα από την έναρξη των μαθημάτων μέχρι την εκπρόθεσμη εγγραφή λογίζονται στο ακέραιο. 3) Σε κάθε περίπτωση εκπρόθεσμων εγγραφών οι μαθητές/τριες εντάσσονται σε τμήματα που ήδη λειτουργούν. Αν αυτό δεν είναι εφικτό στη σχολική μονάδα στην οποία εντάσσεται ο/η μαθητής/τρια, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο παρόν άρθρο, ο/η μαθητής/τρια εγγράφεται σε τμήμα που ήδη λειτουργεί σε όμορο σχολείο, με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι μαθητές/τριες ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που θα υποβάλουν εκπρόθεσμη ηλεκτρονική αίτηση (12-16 Σεπτεμβρίου 2022), θα πρέπει να την τυπώσουν και να την καταθέσουν μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά στον/στη Δ/ντή/ντρια του σχολείου, προκειμένου να διαβιβαστούν υπηρεσιακά, άμεσα, στον/στη Δ/ντή/ντρια Δ.Δ.Ε. προς έγκριση.
Η ενημέρωση για την έγκριση ή μη της εκπρόθεσμης εγγραφής
Η ενημέρωση για την έγκριση ή μη της εκπρόθεσμης εγγραφής πραγματοποιείται μέσω της σχολικής μονάδας ή της οικείας Δ.Δ.Ε. και όχι μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-εγγραφές.
Οι εκπρόθεσμες εγγραφές δεν θα καταχωριστούν στο Π.Σ. myschool αυτόματα, αλλά η διαδικασία αυτή θα γίνει από τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολείων μετά την απόφαση έγκρισης από τους/τις οικείους/ες Δ/ντές /ντριες Δ.Δ.Ε. και σε κάθε περίπτωση, μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής εκπρόθεσμων αιτήσεων.
Διευκρινίσεις
Στην εγκύκλιο διευκρινίζονται τα εξής:
1. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων, οι Συντονιστές/στριες Εκπαίδευσης Προσφύγων και οι ασκούντες/ούσες την επιμέλεια ή κατά τον νόμο υπεύθυνοι/ες μπορούν να υποβάλουν και σε αυτήν την φάση ηλεκτρονικές αιτήσεις για μαθητές/τριες, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. Φ13α/77685/ΓΔ4/23-06-2022 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., αφού στείλουν υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση (την οποία μπορούν να βρουν στα «Χρήσιμα Έγγραφα»), στα email egelhelp@minedu.gov.gr ή e-epal@minedu.gov.gr, προκειμένου να τους δοθεί η συγκεκριμένη δυνατότητα από τους διαχειριστές της εφαρμογής .
2. Για τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), τον Σεπτέμβριο πραγματοποιούνται α) κατ ́ εξαίρεση εγγραφές σε τυχόν κενές θέσεις Π.ΕΠΑ.Λ. πριν την έναρξη των μαθημάτων, στο χρονικό διάστημα που ορίζεται στην παρούσα, κατόπιν πρόσκλησης από τα κατά τόπους Π.ΕΠΑ.Λ. και β) εκπρόθεσμες εγγραφές σε τυχόν κενές θέσεις, κατόπιν πρόσκλησης από τα κατά τόπους Π.ΕΠΑ.Λ., έως πέντε (5) ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων.
Οι κενές θέσεις στην Α ́τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. καλύπτονται από ενδιαφερόμενους/ες μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν δικαίωμα εγγραφής/ μετεγγραφής στην τάξη αυτή, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και βάσει του βαθμού απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου.
Δικαίωμα εγγραφής/μετεγγραφής σε κενές θέσεις στη Β ́ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές/τριες/ απόφοιτοι/ες που ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες, με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:
α. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α ́ τάξης του οικείου Π.ΕΠΑ.Λ. β. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α ́ τάξης άλλου Π.ΕΠΑ.Λ.
γ. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α ́ τάξης ΕΠΑ.Λ.
δ. Προαχθέντες/είσες μαθητές/τριες της Α ́ τάξης ΓΕ.Λ.
Κριτήριο για την επιλογή όλων των ανωτέρω κατηγοριών αποτελεί ο βαθμός προαγωγής της Α ́ τάξης.
ε. Κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή ισότιμου τίτλου μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας
στ. Κάτοχοι πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑ.Λ. ή ισότιμου τίτλου
Κριτήριο για την επιλογή των ανωτέρω δύο κατηγοριών αποτελεί ο βαθμός απολυτηρίου/πτυχίου ειδικότητας, αντίστοιχα.
Οι αιτήσεις για τις κατ ́ εξαίρεση και εκπρόθεσμες εγγραφές Π.ΕΠΑ.Λ. υποβάλλονται χειρόγραφα (εκτός της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-εγγραφές) στο Π.ΕΠΑ.Λ. προτίμησης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 της περιπτ. ΙΒ του άρθρου 9 της υπό στοιχεία 77231/ΓΔ4/28-06-2022 (Β ́3323) Υ.Α..
Για τους μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν ήδη εγγραφεί σε ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. κατόπιν της διαδικασίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, η αίτηση εγγραφής σε κενές θέσεις Π.ΕΠΑ.Λ. τον Σεπτέμβριο θεωρείται παράλληλα και αίτηση μετεγγραφής στο Π.ΕΠΑ.Λ. επιλογής τους. Οι γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας ή ο/ η ίδιος/α, εάν είναι ενήλικος/η, καταθέτουν/καταθέτει υπεύθυνη δήλωση στον/στην Διευθυντή/ντρια του Π.ΕΠΑ.Λ., κατόπιν της επιλογής του/της, με την οποία γνωστοποιεί τη σχολική μονάδα στην οποία είναι ήδη εγγεγραμμένος/η ο/ μαθητής /τρια. Στη συνέχεια, ο/η Διευθυντής/ντρια αναζητά υπηρεσιακά τον φάκελο του/της μαθητή/τριας από το ΓΕ.Λ. ή το ΕΠΑ.Λ. στο οποίο είχε αρχικά εγγραφεί.
3. Υπενθυμίζεται ότι η τιμή που έχουν ήδη καταχωρίσει οι Διευθυντές/ντριες των ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ πριν την έναρξη των ηλεκτρονικών αιτήσεων της Α ́ φάσης και αφορά σε δυναμική τμημάτων, δύναται να αλλάξει μόνο από την αρμόδια Π.Δ.Ε. μέσω του διαχειριστικού περιβάλλοντος του e-εγγραφές και μετά από αίτημα του/της Διευθυντή/ντριας του ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ., με την προϋπόθεση ότι δεν προκύπτουν νέες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως αναφέρεται στη με αρ. πρωτ. Φ13α/77685/ΓΔ4/23-6-2022 εγκύκλιο.
4. α) Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή τύπου Λυκείου, από ΓΕ.Λ. σε ΕΠΑ.Λ., και έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν νέα αίτηση, εφόσον αποστείλουν/καταθέσουν σχετική Υπεύθυνη δήλωση στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου τοποθέτησης. Ακολούθως, ο/η Δ/ντής/ντρια θα άρει την οριστικοποίηση της αρχικής τους αίτησης και εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν την προηγούμενη αίτησή τους και να υποβάλουν νέα αίτηση με την είσοδό τους στην εφαρμογή e-εγγραφές .
β) Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή τύπου Λυκείου, από ΕΠΑ.Λ σε ΓΕ.Λ., και έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν νέα αίτηση, εφόσον αποστείλουν/καταθέσουν σχετική Υπεύθυνη δήλωση στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου τοποθέτησης. Ακολούθως, ο/η Δ/ντής/ντρια θα άρει την οριστικοποίηση της αρχικής τους αίτησης και εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν την προηγούμενη αίτησή τους και να υποβάλουν νέα αίτηση με την είσοδό τους στην εφαρμογή e-εγγραφές .
γ) Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή τύπου Λυκείου, από ΓΕ.Λ ή ΕΠΑ.Λ σε Πρότυπα ΓΕΛ, Πειραματικά, Καλλιτεχνικά και Μουσικά σχολεία, λόγω υποβολής λανθασμένης αίτησης και έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν νέα αίτηση, εφόσον αποστείλουν/καταθέσουν σχετική Υπεύθυνη δήλωση στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου τοποθέτησης. Ακολούθως, ο/η Δ/ντής/ντρια θα άρει την οριστικοποίηση της αρχικής τους αίτησης και εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν την προηγούμενη αίτησή τους και να υποβάλουν νέα αίτηση με την είσοδό τους στην εφαρμογή e-εγγραφές .
5. Οι μαθητές/τριες που εξετάζονται κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου και επιθυμούν αλλαγή τύπου σχολείου μπορούν να διαγράψουν την αίτησή τους και να υποβάλουν νέα χωρίς να απαιτείται η παραπάνω διαδικασία.
6. Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή ομάδας προσανατολισμού στα ΓΕ.Λ. πρέπει να απευθυνθούν στο σχολείο φοίτησής τους και να υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση μέχρι την έναρξη των μαθημάτων. Οι αλλαγές αυτές δεν θα γίνουν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-εγγραφές.
7. Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας των κατ’ εξαίρεση εγγραφών, το Π.Σ. myschool θα είναι κλειδωμένο για μετεγγραφές και νέες εγγραφές. Οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. οφείλουν με την έκδοση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου να ενημερώσουν άμεσα το Π.Σ. myschool, ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η κατανομή των μαθητών/τριών από τις Δ.Δ.Ε. στις σχολικές μονάδες.
Για τις μετεγγραφές από ΓΕ.Λ. σε ΓΕ.Λ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, οι Διευθυντές/ντριες παραλαμβάνουν την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις εξετάζουν, αλλά τις καταχωρίζουν στο Π.Σ. myschool, όταν αυτό θα είναι διαθέσιμο.
8. Τέλος, παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και οι Διευθυντές/ντριες Δ.Δ.Ε. να εισέρχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr) και όχι μόνο στο διαχειριστικό περιβάλλον των Διευθυντών/ντριών, προκειμένου να ενημερώνονται για οτιδήποτε αναρτάται σχετικά από την αρμόδια Διεύθυνση του Υ.ΠΑΙ.Θ. στην πρώτη σελίδα της εφαρμογής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου