Τηλεμαθήματα: Η Κεραμέως ζητά στοιχεία για τους χιλιάδες μαθητές που δεν έχουν τάμπλετ από...την αντιπολίτευση!
0Αντι να παρουσιάσει στοιχεία για το πόσοι μαθητές δεν έχουν τάμπλετ και υπολογιστές ώστε να παρακολουθήσουν τα τηλεμαθήματα ως καθ' ύλην αρμόδια που είναι, η υπουργός Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως προχώρησε σήμερα στην πλήρη αντιστροφή της "κανονικότητας"
Κατηγόρησε την τομεάρχη Παιδείας του ΚΙΝΑΛ κ.Χαρά Κεφαλίδου που έκανε ερώτηση στη Βουλή για το θέμα αυτό, ότι...δεν έχει στοιχεία, και μιλάει για χιλιάδες μαθητές χωρίς τάμπλετ για να δημιουργήσει εντυπώσεις!
"Πόσοι είναι οι χιλιάδες μαθητές που λέτε ότι δεν έχουν τάμπλετ; Χίλιοι; Είκοσι χιλιάδες; Πεντακόσιες; Πόσοι ακριβώς; Γιατί δε μας δίνετε στοιχεία; Δε βλέπω πουθενά στοιχεία. Στη Βουλη χρειάζονται στοιχεία με τεκμηρίωση κι όχι ερωτήσεις για δημιουργία εντυπώσεων. Λέτε ότι η τηλεκπαίδευση κατέρρευσε, ενώ είμαστε από τις λίγες χώρες στον κόσμο που κάνουμε τοσο εκτεταμένη τηλεκπαίδευση. Το εγχείρημα ειναι τεράστιο, άλλες χωρες δεν το εχουν καταφέρει", είπε η κ.Κεραμεως μιλώντας σήμερα το πρωί στη Βουλή.
Οπως ήταν επόμενο, αυτή η στρεψοδικία προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Χαράς Κεφαλίδου:
"Βρίσκεστε σε τεράστια απόσταση από την πραγματικότητα των σχολείων, ζείτε σε κάποιο παράλληλο σύμπαν μεγαλεπήβολων σχεδίων. Ζητάτε από εμάς στοιχεία, ενώ εσείς είστε που θα έπρεπε να δώσετε στη Βουλή τα ακριβή στοιχεία για την εικόνα σε καθε νομό. Πρώτα το υπουργείο πρέπει να δίνει στοιχεία, εμείς προσπαθούμε να τα μαζέψουμε αλλά δε βρίσκουμε μεγάλη ανταπόκριση. Μιλάτε σα να είμαστε σε μια "σίλικον βάλεϊ". Εχετε όμως προσπαθήσει να παρακολουθησετε 6 ώρες μάθημα μεσα απο σταθερό τηλέφωνο; Εγώ το έκανα για να δω πως τα καταφέρνουν τα παιδιά χωρίς εξοπλισμό, και διαπίστωσα ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα στα παιδιά με επαρκή μέσα και σε εκείνα που αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε καφενεία και κρεοπωλεία. Εσείς εξάλλου είπατε οτι μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα εξασφαλιστούν 60-90.000 τάμπλετ. Θα τα παραλάβουν κιόλας τα παιδιά μέχρι τότε;"
Αλλά δεν ήταν μόνο αυτή η απάντηση της κ.Κεραμέως στην ερώτηση της κ.Κεφαλίδου «χωρίς tablets και τεχνολογικό εξοπλισμό χιλιάδες μαθητές παραμένουν εκτός τηλε-εκπαίδευσης» που προκάλεσε εντυπώσεις στη Βουλή. Η κ.Κεραμέως αντί να απολογηθεί, προτίμησε να επιτεθεί και για το ζήτημα της σύμβασης με την εταιρεία Cisco, που πεισματικά αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα παρότι της έχει ζητηθεί από την αντιπολίτευση:
"Εγινε δημόσια πρόσκληση το καλοκαίρι, καταρτίστηκε η σύμβαση και κατατεθηκε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού χαρακτήρα και αποδεχθήκαμε τη δωρεά της εταιρείας, για την οποία δεν ξοδεύει ούτε ένα ευρώ ο Ελληνας φορολογούμενος. Είπαμε μάλιστα ότι είναι στη διάθεση κομμάτων, αλλα ξέρετε ποσοι ήρθαν να τη δουν; Μόνο εμείς! Κανένας άλλος! Να μην κάνετε φασαρία στα καναλια για το θεαθήναι", επέπληξε την αντιπολίτευση και την κ.Κεφαλίδου, η οποία επέμενε να ζητά κατάθεση της σύμβασης στη Βουλή για να τη δουν όλοι.
Με τον τρόπο αυτόν η υπουργός Παιδείας απάντησε, αλλά στην πραγματικότητα δεν είπε τίποτα, στην ερώτηση του ΚΙΝΑΛ για τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης και τους μαθητές (πόσοι είναι δε θα μάθουμε ποτέ μάλλον....) που δεν έχουν τα μέσα να παρακολουθήσουν τα τηλεμαθήματα.
Η ερώτηση
Ποια ήταν η ερώτηση της κ.Κεφαλίδου;
"Σχεδόν εννέα ολόκληρους μήνες είχε στη διάθεσή του το Υπουργείο Παιδείας να προετοιμαστεί για να μοιράσει έγκαιρα τον απαραίτητο εξοπλισμό στις σχολικές μονάδες και στους μαθητές προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σήμερα χιλιάδες μαθητές παραμένουν χωρίς τα αναγκαίους φορητούς υπολογιστές και άρα εκτός τηλε-εκπαίδευσης αμβλύνοντας ακόμη περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες εκπαιδευτικές ανισότητες. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2020! – οπότε είναι πιθανό να έχει αρθεί το lockdown και να έχει ξεκινήσει και πάλι η λειτουργία των σχολείων - θα έχουν μοιραστεί 80.000 – 90.000 – 92.000 tablets στους μαθητές με το κόστος να καλύπτεται από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Γιατί έπρεπε να πάει τόσος χρόνος χαμένος; Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι γνωστές σε όλους όσοι έχουμε μια ελάχιστη έστω εμπειρία από τη λειτουργία του ΕΣΠΑ. Το Υπουργείο δεν τις γνώριζε; Σήμερα κανείς δεν γνωρίζει τις πραγματικές ανάγκες, δηλαδή πόσα σχολεία/ μαθητές έχουν αιτηθεί τη χορήγηση εξοπλισμού, πότε και τελικά πόσα tablets έχουν φτάσει, πόσα θα φτάσουν και πότε στους μαθητές. Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε γιατί έπρεπε να φτάσουμε στον Νοέμβριο για να εξαγγελθεί η διανομή των συσκευών που θα επιτρέψουν στους μαθητές να συμμετέχουν στην τηλε-εκπαίδευση; Γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας τον ακριβή αριθμό των αιτήσεων των σχολείων/ μαθητών και αντίστοιχα των ελλείψεων; Και εάν «ναι» από πότε; Σε πόσο χρόνο, με ποια διαδικασία και με ποια κριτήρια θα μοιραστούν στους μαθητές που τα έχουν ανάγκη ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία όλων των παιδιών; Με ποια λογική εξαγγέλθηκε ποινή απουσιών στους μαθητές που δεν συμμετέχουν στην τηλε-εκπαίδευση από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί από το Υπουργείο η διανομή του απαραίτητου εξοπλισμού;"
Η απάντηση;
* Οτι από τον Απρίλιο, όπως είπε η κ.Κεραμέως, πηγαίνουν τάμπλετ από δωρεές και από ΕΣΠΑ στα σχολεία κι ως τώρα εχουν φτάσει 93.000 συσκευές, ενώ αναμένονται κι άλλες μέχρι το τέλος του χρόνου.
* Οτι η καθολική σύγχρονη τηλεκπαίδευση αφορά 1,6 εκατ. μαθητές από το νηπιαγωγείο ως πανεπιστήμιο και το εγχείρημα πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς
* Οτι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, αλλά τα ξεπερνάμε
* Οτι δεν υπάρχουν στοιχεία για το πόσοι μαθητές είναι εκτός τηλεκπαίδευσης (σ.σ.εκτός αν υπάρχουν αλλά δεν δημοσιοποιούνται), κι αν υπήρχαν έπρεπε να τα προσκομίσει ο ερωτών βουλευτής στο Υπουργείο!
* Οτι η χώρα έκανε ένα ψηφιακό άλμα (Κεραμέως) αλλά ο "βατήρας" για το άλμα αυτό, ήταν οι ενέργειες που έκαναν οι υπουργοί Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Άννα Διαμαντοπούλου και Ανδρέας Λοβέρδος, οι οποίοι ψηφιοποίησαν τα βιβλία και εκσυγχρόνησαν τα δίκτυα (Κεφαλίδου)
* Οτι υπάρχουν 93.000 τάμπλετ στα σχολεία και θάρθουν κι άλλα που θα διατεθούν (δανειστούν) στους μαθητές που τα χρειάζονται με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια
* Οτι η τηλεκπαίδευση πάει καλά, και κάθε μέρα γίνονται 38.000 διασκέψεις γυμνασίων και λυκε'ιων και 55.000 διασκέψεις δημοτικών. Την περασμένη εβδομάδα διεξήχθησαν 75 εκατ. λεπτά μαθήματος με μ.ο 40-45 λεπτά ανα μάθημα.
Δεν μάθαμε πάντως αυτό που ρωτούσε η βουλευτής, ούτε τι θα γίνει με τις απουσίες όσων μαθητών δε μπορούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου