Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

 

Γράφει η Στέλλα Λεονάρδου, Εκπαιδευτικός ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας

Την άποψη ότι υπάρχει τρόπος να επαναλειτουργήσουν με ασφαλή τρόπο τα σχολεία, κατ' αρχήν, της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη συνεργασία του υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ εκφράζει με άρθρο της στο alfavita.gr η εκπαιδευτικός Στέλλα Λεονάρδου.

Όπως εξηγεί, αυτό είναι εφικτό δεδομένου ότι:

-  Η Υπουργός Παιδείας στο πλαίσιο συνέντευξης στην ΕΡΤ επανέλαβε, πως  «η επαναλειτουργία των σχολείων αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, συμπλήρωσε δε, πως τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού, ενώ η τήρηση των μέτρων από εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι υποδειγματική. Ωστόσο, η απόφαση για αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ελήφθη στο πλαίσιο περιορισμού των μετακινήσεων των ενηλίκων, που σχετίζεται με την επιμέλεια και τις μεταφορές των μαθητών από και προς τα σχολεία».

 - Τα μέλη της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων και των Επιδημιολόγων εξ όσων είδαν το φως της δημοσιότητας αλλά και δηλώθηκαν στα Μ.Μ.Ε. εμφανίζονται να συμπίπτουν με τα λεχθέντα από την Υπουργό Παιδείας «οι μαθητές φέρουν ελάχιστο έως μικρό ιϊκό φορτίο», «τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού».

-  Από τον Ε.Ο.Δ.Υ. ο κ. Νίκος Χαρδαλιάς,  σχετικά με τη μεταδοτικότητα του κορονοϊού σε σχολεία και σούπερ μάρκετ, ξεκαθάρισε πως, «καμία ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει για συρροές ή για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ ή στα σχολεία» (20 -  11 – 2020).

Η  λύση για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να προκύψει από την συμβολή της κάθε εμπλεκόμενης πλευράς της Διοίκησης ως εξής :

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συμμορφούμενο με τα γνωστά μέτρα ως προς τη λειτουργεία των σχολικών μονάδων που έχουν προταθεί από το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ. Η Υπουργός Παιδείας άλλωστε και στην προαναφερθείσα συνέντευξη διαβεβαίωσε από την πλευρά της ότι « η τήρηση των μέτρων από εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι υποδειγματική».

Επιπρόσθετα μπορεί να θεσπιστεί και κλιμακωτή ΜΕΤΑΒΑΣΗ των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου με  διαφορά χρόνου 15 λεπτών για το Νηπιαγωγείο και τις 3 πρώτες τάξεις Δημοτικού σε σχέση με τις 3 επόμενες τάξεις του (Δ΄, Ε, ΣΤ΄), ενώ κατ’ αυτόν  τρόπο επιτυγχάνεται αντίστοιχα και η κλιμακωτή ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ και η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ των ενηλίκων για τις μεταφορές των μαθητών από και προς τα σχολεία.

Το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ μπορούν να επιτύχουν:

εξασφάλιση ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από ενήλικες συνοδούς, (έναν κάθε φορά), από και προς τα σχολεία τους θεσπίζοντας σχετικό κωδικό είτε για την αποστολή μηνύματος στο 13033 ή τη συμπλήρωση του στο σχετικό έντυπο με χρονική διάρκεια νομίμου μετακίνησης  μόλις τριάντα ( 30 ) λεπτών δύο φορές την ημέρα από Δευτέρα έως Παρασκευή ώστε να καλύπτεται η ανάγκη μετάβασης στο σχολείο των μικρών μαθητών και της ασφαλούς επιστροφής στην οικία τους.

Είναι προφανές ότι όταν o χρόνος  για την συγκεκριμένη ενέργεια περιορίζεται στα 30 τριάντα λεπτά ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ για τις όποιες κοινωνικές επαφές, που μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες διασποράς του κορονοϊού, μεταξύ των επιφορτισμένων ενηλίκων για τις μεταφορές των μαθητών από και προς τα σχολεία.

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι κατά κανόνα οι μαθητές στα χωριά προσέρχονται και αποχωρούν από τα Δημοτικά σχολεία χωρίς την συνοδεία ενηλίκων.   

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο χρόνος  που επιτρέπονται οι μετακινήσεις ενηλίκων για μετάβαση σε εν λειτουργεία κατάστημα αγαθών πρώτης ανάγκης, μετάβαση σε Τράπεζα, μετακίνηση για ατομική σωματική άσκηση ή για τις ανάγκες κατοικιδίου ζώου, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΩΝ 30 λεπτών που προτείνεται για την μετακίνηση του ενήλικου συνοδού του ανήλικου μαθητή και επομένως παρέχει περισσότερες ευκαιρίες για κοινωνικές επαφές !

Ως εκ τούτου τυχόν επιχείρημα ότι ο εν λόγω χρόνος μετακίνησης των 30 λεπτών του ενήλικου συνοδού του ανήλικου μαθητή για την μεταφορά του τελευταίου από και προς το σχολείο συμβάλει τόσο καίρια στη διασπορά του κορονοϊού ώστε να σταματήσει η δια ζώσης εκπαίδευση σ’ αυτήν την κρίσιμη βαθμίδα πρώτης επαφής των μικρών μαθητών με τη Παιδεία «εν ευρεία εννοία», (μεταφορά γνώσεων, διαπαιδαγώγηση, κοινωνικοποίηση), είναι προφανές ότι ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ.

Στην λήψη απόφασης ΑΜΕΣΑ κατ’ αρχήν για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας  μεταξύ των άλλων συνηγορούν ότι :  

Ισότιμη συμμετοχή δεν εξασφαλίζεται στην εκπαίδευση των μαθητών με  τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών δεν έχει αυτή τη δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση, είτε γιατί δεν υπάρχει καθόλου Η/Υ στο σπίτι τους είτε γιατί στον μοναδικό υπολογιστή στο σπίτι, πρέπει ταυτόχρονα να εξυπηρετηθεί πάνω από ένας μαθητής.

Πολλοί γονείς δεν έχουν τη τεχνική γνώση για να βοηθήσουν να συνδεθούν τα παιδιά τους. Μαθητές μαζί με τους γονείς τους αγχωτικά προσπαθούν να συνδεθούν για να λάβουν μέρος στην «τηλεκπαίδευση» και να μη λάβουν απουσία.

Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, αποκομμένοι από το σχολικό περιβάλλον, δεν αντιλαμβάνονται τι ακριβώς κάνουν μετέχοντας της «τηλεκπαίδευσης».

Mαθητές/τριες   που έχουν τα ψηφιακά εργαλεία και το πολιτιστικό και οικονομικό κεφάλαιο από την οικογένεια διευρύνουν το χάσμα σε σχέση με τους συμμαθητές/τριες που στερούνται των παραπάνω.

Αλλά και οι νηπιαγωγοί - δάσκαλοι - καθηγητές, που τόσες μέρες παλεύουν να συντονίσουν, να φτιάξουν μηχανήματα και να συνδεθούν χρειάζεται να αυτοεπιμορφωθούν στα νέα δεδομένα, μέσα στο απόλυτο χάος λογισμικών, links και video στο youtube και την βοήθεια καλών συναδέλφων τους.

Ζουν την δική του αγωνία ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί καθώς δεν γνωρίζουν αν τα γνωστικά τους αντικείμενα, με τον τρόπο με τον οποίο «διδάσκονται» μέσω των διδακτικών πρακτικών της εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης, θα γίνουν κατανοητά και κτήμα των μαθητών/τριών.

Υπάρχουν διαρκώς προβλήματα που σχετίζονται είτε με την σύνδεση στη συγκεκριμένη πλατφόρμα είτε με την ποιότητα σύνδεσης του ήχου ή της εικόνας των διδασκόντων εκπαιδευτικών ή των διδασκομένων μαθητών που υποβαθμίζουν καίρια την ποιότητα της παρεχόμενης εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης.

Η δια ζώσης εκπαίδευση των μαθητών δεν μπορεί να υποκατασταθεί με «σύγχρονη» ή «ασύγχρονη» διαδικασία και με την έως τώρα εμπειρία η τηλεκπαίδευση, στερούμενη τα πλεονεκτήματα της δια ζώσης, προκύπτει ότι είναι αντιπαιδαγωγική, (καθώς στερεί την δυνατότητα διαπαιδαγώγησης στο σχολικό περιβάλλον των ανήλικων μαθητών από τους εκπαιδευτικούς), αντικοινωνική, ( καθώς στερεί την δυνατότητα κοινωνικοποίησης στο σχολικό περιβάλλον των ανήλικων μαθητών), αντιεκπαιδευτική, (καθώς στερεί από τους εκπαιδευτικούς την δυνατότητα μεταφοράς και πιστοποίησης του απαιτούμενου όγκου γνώσεων προς τους μαθητές). 

Το τελευταίο επιβεβαιώνει άλλωστε και η Πρόταση για μείωση της ύλης στη Γ Λυκείου και κυρίως στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που συντάσσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  «με δεδομένο ότι με την τηλεκπαίδευση πολλά μαθήματα έχουν μείνει πίσω, γεγονός που έχει δημιουργήσει προβληματισμούς στους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα».

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ  να επαναλειτουργήσουν ΑΜΕΣΑ τα σχολεία ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών βαθμίδων αρχής γενομένης από αυτά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς τους, λαμβανομένων υπόψη των προτάσεων που κατέθεσαν και δημοσίως οι φορείς εκπροσώπησης των εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων.

ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί.

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ  για να παρέχεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ εκπαίδευση.

ΣΤΕΛΛΑ ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: