Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας για τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας σε σχέση με τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των Νηπιαγωγείων
Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας θεωρούμε ότι ο ρόλος του νηπιαγωγείου είναι η διαπαιδαγώγηση, που στηρίζεται στην αυτενέργεια και την αυτόματη έκφραση του παιδιού, το οποίο με την κατάλληλη οργανωμένη παρέμβαση του νηπιαγωγού ανακαλύπτει τον κόσμο, αναπτύσσει τις αισθησιοκινητικές και τις ψυχοσωματικές ικανότητές του, αναγνωρίζει τις συμβιωτικές σχέσεις και τα πρώτα σκιρτήματα κοινωνικής συνείδησης». Η προσπάθεια να γίνει και το νηπιαγωγείο - όπως το δημοτικό - χώρος εκγύμνασης δεξιοτήτων, παραβιάζει τις ανάγκες της νηπιακής ηλικίας.
Με την εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο πρόγραμμα σπουδών συνεχίζει το Υπουργείο Παιδείας τον σχεδιασμό του για την Προσχολική αγωγή. Πρόκειται για μια αντιπαιδαγωγική πρόταση διακριτής διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων, ενισχύοντας το πνεύμα του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος, που προωθεί συγκεκριμένες δεξιότητες για τον αυριανό μαθητή, μεθαυριανό εργαζόμενο.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα υποκριτικό το επιχείρημα περί αναβάθμισης του Νηπιαγωγείου με τέτοιου είδους παρεμβάσεις στο περιεχόμενο και τη φιλοσοφία της λειτουργίας του. Η πραγματικότητα διαψεύδει το Υπουργείο Παιδείας , καθώς οι συνθήκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων είναι τραγικές και δηλώνουν περίτρανα την συνεχή υποβάθμιση που συντελείται εδώ και πολλά χρόνια.
Οι πολλές και σοβαρές δυσκολίες της υλοποίησης της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής αποδεικνύουν τα παραπάνω και μάλιστα την ίδια στιγμή που και αυτή η Κυβέρνηση δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ παραπάνω στον Κρατικό Προϋπολογισμό υλοποιώντας την απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ που προβλέπει την μαζική στέγαση προνηπίων και νηπίων σε προκάτ σε αυλές γυμνασίων και λυκείων αδιαφορώντας για την αναλογία χώρου σε τ.μ. ανά παιδί.
Παλεύουμε για ουσιαστική αναβάθμιση της Προσχολικής Αγωγής σε όλα τα επίπεδα με βάση τις ανάγκες των παιδιών μας.
Καλούμε τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις, τους Συλλόγους γονέων, να δυναμώσουν τον αγώνα τους για:
- Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε σύγχρονα, ασφαλή νηπιαγωγεία. Με ευθύνη του κράτους, των αντίστοιχων υπουργείων να αυξηθεί, γενναία η χρηματοδότηση, για να αγοραστούν, απαλλοτριωθούν οικόπεδα και να χτιστούν τα αναγκαία κτίρια.
- Μόνιμους διορισμούς όλου του αναγκαίου προσωπικού (παιδαγωγικού, ειδικού παιδαγωγικού, βοηθητικού, κ.α.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
- Μείωση της αναλογίας σε 1 νηπιαγωγό για 15 νήπια
- Δημιουργία τμημάτων ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία για να καλύπτονται οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
- Αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου των νηπιαγωγών με επιστημονική στήριξη, περιοδικές επιμορφώσεις με ευθύνη των δημόσιων πανεπιστημίων και απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα ώστε να στηρίζονται με ουσιαστικό τρόπο, να συγχρονίζουν το παιδαγωγικό έργο με τα νεώτερα, κάθε φορά, επιστημονικά δεδομένα.
- Παιδαγωγικό πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στην πραγματικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις που αφορούν στην ολόπλευρη κοινωνική, νοητική, συναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, εξασφαλίζοντας και όλα τα μέσα, υλικά και όχι μόνο, για να υλοποιηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου