Εδώ και ένα χρόνο λειτουργεί στη Λάρισα, ειδικό ιατρείο για την διάγνωση και αντιμετώπιση του Εθισμού στο Διαδίκτυο και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στην Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας
Το Gaming Disorder, δηλαδή ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελεί επίσημα, από τον Π.Ο.Υ, ψυχική νόσο από την οποία πάσχει το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού. Και στη Λάρισα παιδιά και έφηβοι έχουν επισκεφθεί το νέο ειδικό ιατρείο, που λειτουργεί με έναν γιατρό κάθε Τετάρτη 9.00-14.00.
Σε πολλές περιπτώσεις, όπως ανέφερε ο παιδοψυχίατρος και συνεργάτης του ιατρείου Κωνσταντίνος Σιώμος, οι γονείς έρχονται με τα παιδιά για μια πρώτη συζήτηση. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι ο εθισμός θα φύγει με μια συζήτηση. Δεν έχουν αίσθηση του πόσο δύσκολο είναι να ξεριζωθεί. Ωστόσο, όσοι το παίρνουν απόφαση και ακολουθούν τη θεραπεία, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά για τα παιδιά τους. Η θεραπεία περιλαμβάνει κυρίως συμβουλευτική.
Στην Ελλάδα, ειδικά ιατρεία για τον εθισμό παιδιών και εφήβων στο διαδίκτυο λειτουργούν στην Αθήνα στο Παίδων Αγλ.Κυριακού, στη Θεσσαλονίκη στο Ιπποκράτειο και στη Λάρισα στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.
Ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης για μαθητές στη Λάρισα
Στις 10.30-12.30 στο Αμφιθέατρο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λάρισα (περιοχή Μεζούρλο), 250 μαθητές από σχολεία της Λάρισας, θα ενημερωθούν για τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του διαδικτύου, καθώς για τις επιπτώσεις στην ψυχική υγεία από τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια (Gaming Disorder).
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης σχεδιάστηκε για μαθητές Ε’ Δημοτικού έως και Γ’ Λυκείου και μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτό μαθητές από όλα τα σχολεία της Θεσσαλίας, που επιθυμούν μέσω εκπαιδευτικών εκδρομών να επιμορφωθούν σε φαινόμενα της ψηφιακής εποχής που προβληματίζουν.
Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται ως και τον Μάιο του 2020 με δυνατότητα επέκτασης και για το σχολικό έτος 2020-2021, κάθε Τετάρτη και ώρα 10.30-12.30 στο Αμφιθέατρο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λάρισα (περιοχή Μεζούρλο).
Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της ψηφιακής νοημοσύνης της νέας γενιάς στη χρήση των νέων τεχνολογιών και η ενδυνάμωση του ψηφιακού πολίτη του μέλλοντος.
Αναμένεται 3.000 μαθητές από τη Θεσσαλία να παρακολουθήσουν την πρώτη φάση της δράσης ως τον Μάιο του 2020.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης σχεδιάστηκε για μαθητές Ε’ Δημοτικού έως και Γ’ Λυκείου και μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτό μαθητές από όλα τα σχολεία της Θεσσαλίας, που επιθυμούν μέσω εκπαιδευτικών εκδρομών να επιμορφωθούν σε φαινόμενα της ψηφιακής εποχής που προβληματίζουν.
Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται ως και τον Μάιο του 2020 με δυνατότητα επέκτασης και για το σχολικό έτος 2020-2021, κάθε Τετάρτη και ώρα 10.30-12.30 στο Αμφιθέατρο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λάρισα (περιοχή Μεζούρλο).
Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της ψηφιακής νοημοσύνης της νέας γενιάς στη χρήση των νέων τεχνολογιών και η ενδυνάμωση του ψηφιακού πολίτη του μέλλοντος.
Αναμένεται 3.000 μαθητές από τη Θεσσαλία να παρακολουθήσουν την πρώτη φάση της δράσης ως τον Μάιο του 2020.
Η δράση υλοποιείται στα πλαίσια λειτουργίας του ειδικού ιατρείου για την διάγνωση και αντιμετώπιση του Εθισμού στο Διαδίκτυο από την Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Π.Γ.Ν.Λ,, σε συνεργασία με το ΠΕ.Κ.Ε.Σ και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.
Το πρόγραμμα συντονίζει ο Διευθυντής της Ψυχιατρικής Κλινικής του Π.Γ.Ν.Λ. Κωνσταντίνος Μπονώτης , Ψυχίατρος, Επίκουρος Καθηγητής Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και επιμορφωτές της δράσης είναι ο Δρ. Κων/νος Σιώμος, Παιδοψυχίατρος και ο Δρ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής (ΠΕ86) ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλία.
Το πρόγραμμα συντονίζει ο Διευθυντής της Ψυχιατρικής Κλινικής του Π.Γ.Ν.Λ. Κωνσταντίνος Μπονώτης , Ψυχίατρος, Επίκουρος Καθηγητής Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και επιμορφωτές της δράσης είναι ο Δρ. Κων/νος Σιώμος, Παιδοψυχίατρος και ο Δρ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής (ΠΕ86) ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλία.
Πηγή: ert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου