Σ. Γκλαβάς: Τους φτωχούς μαθητές βοηθά η Τράπεζα Θεμάτων
“ Είναι λαϊκό μέτρο υπό την έννοια ότι δεν αφήνει το σχολείο να πορεύεται εκεί και ως έτυχε, γιατί αυτό αυξάνει και την παραπαιδεία και την ανισότητα”.
Δημοσίευση: 23/02/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η Τράπεζα Θεμάτων θεωρώ, ότι είναι λαϊκό μέτρο, όσο και αν τείνω να παρεξηγηθώ;
Αυτό είπε προς τους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ Σωτήρης Γκλαβάς και σημείωσε τα εξής:
-Η Τράπεζα Θεμάτων δεν αφήνει τα φτωχά παιδιά στο έλεος της μη ύλης, διότι ως επί το πλείστον καλύπτουμε ένα κομμάτι της ύλης και η άλλη θεωρείται δεδομένη.
-Την επόμενη χρονιά ο εκπαιδευτικός, ακόμα και ο ίδιος να είναι, περιορίζεται σε μία - δύο ώρες επανάληψης και επομένως υπάρχουν τα μαθησιακά κενά και πάμε παρακάτω.
-Ποιόν βλάπτει αυτό;
-Τον πλούσιο;
-Θα βρει τρόπους να το αντιμετωπίσει.
-Τον φτωχό βλάπτει, τον οποίο θα τον πετάξει το σύστημα κάπου αλλού, αλλά όχι εκεί που θα έχει και η οικογένεια και ο ίδιος βάλει ως όραμα και στόχο.
-Άρα, λοιπόν, είναι λαϊκό μέτρο υπό την έννοια ότι δεν αφήνει το σχολείο να πορεύεται εκεί και ως έτυχε, γιατί αυτό αυξάνει και την παραπαιδεία και την ανισότητα.
-Βεβαίως, από τη στιγμή που το Λύκειο δεν τον υπολογίζουμε καθόλου όσον αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακυρώνουμε τα υπόλοιπα μαθήματα.
-Δεν προσέχει κανείς τα υπόλοιπα μαθήματα και γιατί να τα διαβάσει άλλωστε;
-Δεν έχει κανένα νόημα, αφού, εάν διαβάσω τα τέσσερα μαθήματα, προάγομαι με 9,5 και πάμε παρακάτω.
-Από την άλλη μεριά, δεν μπορείς να μην αντικειμενικοποιήσεις αυτό τον υπολογισμό, διότι τότε θα γίνουν τερατουργήματα είτε αριστούχοι είτε θα λένε οι μεν για τους δε, ότι πληρώνονται οι καθηγητές να βάλουν βαθμούς στα παιδιά κ.λπ., αλλά υπάρχουν τέτοιοι τρόποι που μπορεί να αντιμετωπισθούν.
-Η Τράπεζα Θεμάτων, λοιπόν, είχε τρεις βασικές υποχρεώσεις.
-Πρώτον, το ΙΕΠ με ύλη που να βγαίνει στο συγκεκριμένο χρόνο, δηλαδή, εξορθολογισμό ύλης.
-Δεύτερον, ο Υπουργός να στέλνει τους εκπαιδευτικούς έγκαιρα και όχι μετά από έναν - δύο μήνες στα σχολεία.
-Τρίτον, ο εκπαιδευτικός να είναι υποχρεωμένος να καλύψει αυτή την ύλη μέσα στο χρόνο που είναι προγραμματισμένος.
-Τέταρτον, ο μαθητής να ανταποκριθεί σ' αυτή την ύλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου