Παιδεία: Μεταρρύθμιση «made in USA»...
Το εκπαιδευτικό δόγμα Μπους για την παιδεία είναι πλέον η επίσημη προμετωπίδα του «νέου σχολείου» της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. «No child left behind» είπε ο Μπους, «κανένα παιδί δεν αφήνουμε να μείνει πίσω», λέει η Α. Διαμαντοπούλου.
Ως σύνθημα δεν ακούγεται κι άσχημα. Η πράξη, όμως, έχει παράγει τόνους βιβλιογραφίας για τα αρνητικά αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής Μπους που διατηρεί ακέραιη η κυβέρνηση Ομπάμα.
Η μεταφορά του αμερικανικού δόγματος στα ελληνικά σχολεία, σύμφωνα με τις προχθεσινές ανακοινώσεις της Α. Διαμαντοπούλου, περνάει μέσα από τα εξής βήματα:
- «Την αρμονική σύνδεση του νέου σχολείου με τη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης». Κοινώς το πέρασμα των σχολείων στους δήμους που, μετά και τα νέα μέτρα, αναμένεται να λιμοκτονήσουν. Η υπουργός Παιδείας μιλάει για μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων, χωρίς, ωστόσο, να τις διευκρινίζει. Η ευρωπαϊκή εμπειρία, όμως, από τις χώρες εφαρμογής αυτού του μοντέλου, είναι χαρακτηριστική. Περισσότεροι φόροι και άνοιγμα των σχολείων στις επιχειρήσεις.
-Τη θεσμοθέτηση Νέου Προγράμματος Σπουδών που θα κάνει, λέει, τον μαθητή «διανοούμενο, επιστήμονα, ερευνητή και γλωσσομαθή». Μʼ αυτά τα ωραία λόγια, προαναγγέλλεται η αντικατάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από ένα μίνιμουμ «μετρήσιμων εκπαιδευτικών στόχων»… επεξεργασίας ΟΟΣΑ.
-Την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας για διαφοροποιημένα προγράμματα.
-Την αξιολόγηση κάθε σχολικής μονάδας σε τομείς που σχετίζονται με:
Τους πόρους. Δηλαδή, τα σχολεία θα αξιολογούνται ως προς την ικανότητά τους να εξασφαλίζουν χρηματοδότηση πέρα από τη δημόσια.
Τη διοίκηση. Ξανά το θέμα των πόρων αποτελεί στοιχείο αξιολόγησης μαζί με την ικανότητα διαμόρφωσης και εφαρμογής του σχολικού προγράμματος.
Τις καινοτόμες δράσεις, ειδικά αυτές που ενισχύουν το επιχειρηματικό πνεύμα στα σχολεία.
Τις επιδόσεις των μαθητών προφανώς μέσα από διαγωνίσματα εθνικής εμβέλειας για να διαπιστωθεί αν η συγκεκριμένη σχολική μονάδα πιάνει τα εθνικά στάνταρντ ή… τρώει τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου.
Η κ. Διαμαντοπούλου κρύβει, προς το παρόν, τις επιπτώσεις αυτής της αξιολόγησης. Δεν μας λέει, για παράδειγμα, τι θα πάθουν τα σχολεία με αρνητική πορεία στους παραπάνω δείκτες. Στις ΗΠΑ, πάντως, σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικοί τιμωρούνται με απόσυρση της χρηματοδότησης, κλείσιμο και απολύσεις αφού προηγηθεί… μια περίοδος χάριτος προς όφελος κυρίως των ιδιωτών. Πριν την τιμωρία, οι μαθητές υποχρεώνονται σε φροντιστηριακά μαθήματα τα οποία μπορούν να κάνουν είτε στον δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα τον οποίο δημιούργησε το δόγμα Μπους. Τα μαθήματα αυτά πληρώνονται με το σύστημα των κρατικών κουπονιών. Μέσα σε ελάχιστα χρόνια από την εφαρμογή του, το δόγμα «No child left behind», δημιούργησε αλυσίδες φροντιστηρίων που παρέχουν με το αζημίωτο ενισχυτική διδασκαλία. Εμείς, τα έχουμε έτοιμα τα φροντιστήρια, εκείνο που αναμένουν οι φροντιστηριάρχες είναι τα κουπόνια.
Τέλος, το νέο σχολείο της κυβέρνησης περνάει μέσα από την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με προσλήψεις που θα προσαρμοστούν στα «διεθνώς ισχύοντα», διορισμούς σε επίπεδο νομού, με σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας, με καθιέρωση διετούς δοκιμασίας πριν το διορισμό και με συνεχή «αξιολόγηση».
Η ΑΥΓΗ
Μετα απο τις οικτρες αποτυχιες των σωτηρων της εκπαιδευσης Αρσενη ,Κουτσικου κ.α.,μια καινουργια σωτηρας ερχεται μωροφιλοδοξα να μεταρρυμισει την εκπαιδευση.Ερχεται δηλαδη να βαψει την σαπισμενη παραγκα της εκπαιδευσης που σταζει μαι μπαζει απο παντου.Δυστυχως δεν διδαχτηκε -δεν το περιμεναμε αλλωστε- οτι οι μεταρρυθμισεις τετοιου ειδους σαρωνονται ,εστω και με καθυστερηση ,απο τη δραση των πολιτων .Καμμια μεταρρυθμιση τετοιου ειδους δεν προκειται να διατηρηθει αν δεν στηριζεται στην ισοτιμη συμμετοχη ,κατα την εκπονηση της ,ολων των φορεων της εκπαιδευτικης κοινοτητας και ιδιαιτερα των μαθητων/τριων.Γιατι απλουστατα κανεις δεν αγαπα το κελλι του εστω και αν ειναι λουστραρισμενο με αμερικανικο λουστρο.
διογενης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου