Σε ποια σχολεία θα γίνει το νέο πιλοτικό "μάθημα" σε μαθητές για να ξεχωρίζουν τις ψευδείς ειδήσεις
Προβλέπεται η εμπλοκή μαθητών σε ρόλους ρεπόρτερ, συντακτών, φωτογράφων και δημιουργών πολυμεσικού περιεχομένου.

Καθορίστηκαν με σημερινή απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη τα 35 σχολεία στα οποία θα εφαρμοστεί το νέο πιλοτικό "μάθημα" σε μαθητές για να ξεχωρίζουν τις ψευδείς ειδήσεις, το οποίο φέρει τον τίτλο «Καλλιεργώντας Κριτικούς Αναγνώστες».
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απόφαση
Ειδικότερα τα σχολεία είναι τα εξής:


Το πρόγραμμα θα έχει χρονική διάρκεια 12 μηνών και θα κοστίσει 350.000 ευρώ
Στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργεια ειδησεογραφικού γραμματισμού, κριτικής σκέψης και ψηφιακής υπευθυνότητας σε μαθητές 12-18 ετών.
Για να επιτευχθεί θα πραγματοποιηθεί η σύνδεση ειδήσεων με μαθήματα όπως είναι η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Γλώσσα.
Παράλληλα, προβλέπεται η εμπλοκή μαθητών σε ρόλους ρεπόρτερ, συντακτών, φωτογράφων και δημιουργών πολυμεσικού περιεχομένου.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μάλιστα, θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά εργαστήρια με θεματικές όπως:
- Αναγνώριση και αντιμετώπιση fake news
- Κριτική χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στην ενημέρωση (πώς να εντοπίζονται λάθη, παραπλανητικές χρήσεις και αλγοριθμικές στρεβλώσεις)
- Προστασία προσωπικών δεδομένων και ψηφιακή ασφάλεια
- Κατανόηση δεοντολογίας ΜΜΕ και του ρόλου της δημοσιογραφίας
Αξίζει να σημειωθεί πως τον Ιούνιο του 2026 θα διεξαχθεί Παγκόσμιο Συνέδριο στην Αθήνα, με συμμετοχή εκπροσώπων από διεθνή Πανεπιστήμια και Οργανισμούς, με στόχο να αναδειχθεί η Ελλάδα ως κόμβος στην εκπαίδευση ειδησεογραφικού γραμματισμού.
Η καινοτομία του προγράμματος έγκειται στο γεγονός, ότι για πρώτη φορά εφαρμόζεται στην Ελλάδα συστηματικό πρόγραμμα ειδησεογραφικής παιδείας, με συνδυασμό δημοσιογραφίας, τεχνητής νοημοσύνης και πολιτειακής αγωγής, το οποίο μεταξύ άλλων:
- Προσφέρει στους μαθητές πρακτικά εργαλεία για να σταθούν απέναντι στην υπερπληροφόρηση, στην αποφυγή ενημέρωσης και στους κινδύνους μη κριτικής χρήσης της AI.
- Υιοθετεί project-based learning με βιωματικές μεθόδους (παραγωγή podcasts, άρθρων, βίντεο, καμπανιών).
- Προάγει την ανάγνωση και ανάλυση του έντυπου και ψηφιακού Τύπου, ενισχύοντας την αναγνωσιμότητα και βιωσιμότητα του Τύπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου