Το μεγάλο κόλπο στα σχολεία: Η λογική του Ψαλιδοχέρη με τα "πλήρη τμήματα" και τον "εξορθολογισμό"
Στην αρχαιότητα η χρήση ευχάριστου όρου στην ομιλία κάποιου προκειμένου αυτός να αναφερθεί σε έναν στην πραγματικότητα δυσάρεστο όρο, ονομαζόταν ευφημισμός. H χρήση του ευφημισμού (ευ+φημί = λέγω) γινόταν δεισιδαιμονικά, για να μην προκληθεί η θεϊκή οργή. Από τα πιο γνωστά παράδειγμα είναι ο Εύξεινος Πόντος, στη θέση του Άξε(ι)νου Πόντου, της θάλασσας (Μαύρη Θάλασσα) που έπνιγε τους ναυτικούς που έπλεαν σε αυτή και ήταν άρα άξενη δηλαδή αφιλόξενη, με τη χρήση της ακριβώς αντίθετης έννοιας, δηλαδή του όρου «Eύ-ξεινος», δηλαδή φιλόξενος. Και αυτός, ο ευφημισμός, έφτασε και μέχρι τους παππούδες μας που αποκαλούσαν τον Διάβολο «οξαποδώ».
Tον ευφημισμό χρησιμοποιούν και οι κυβερνώντες μας, όχι για να μην θυμώσουν οι θεοί, αλλά για να θολώσουν τα νερά και να μην αποδώσουν στις πράξεις τους την πραγματική τους διάσταση και να μας ξεγελάσουν.
Για παράδειγμα σε χθεσινή (Τετάρτη 4/9) συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση του Alpha, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης. ανέφερε ότι το υπουργείο προχωρά σε έναν εξορθολογισμό του αριθμού τμημάτων, τον οποίο χαρακτήρισε «απολύτως αναγκαίο».
«Προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα», τόνισε ο υπουργός.
«Απλά μαθήματα για να ξεγελάσεις έναν λαό
Οταν καταρρεύσουν οι αυταπάτες που του σέρβιρες, τάισέ τον καινούργιες»
Τι μας λέει ο υπουργός Παιδείας: Ότι εξορθολογισμός του αριθμού τμημάτων σημαίνει συμπτύξεις τμημάτων, σημαίνει τμήματα με 25,26,27 και σε κάποιες περιπτώσεις και 28 μαθητές, σημαίνει εκπαίδευση «χαμηλού κόστους» με μαθητές -σαρδέλες, σημαίνει παράβαση ακόμη και της υπάρχουσας νομοθεσίας η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν Τμήματα Ενταξης ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών.
Και με αυτού του τύπου ο "εξορθολογισμός" ο υπουργός Παιδείας ισχυρίζεται ότι γίνεται για να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα!
Μα δεν υπάρχει πιο διεστραμμένη διαστρέβλωση των λέξεων, των εννοιών, της γλώσσας.
Το μεγάλο κόλπο
Πάνω από 1000 τμήματα "εξαφανίστηκαν" από το εκπαιδευτικό τοπίο το τελευταίο χρονικό διάστημα, ουσιαστικά από τις αρχές Αυγούστου που ξεκίνησε η πρωτοφανής προσπάθεια περικοπής και συγχωνεύσεων τμημάτων.
Τι έκανε το υπουργείο μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης; Υποχρέωσε τα σχολεία να δημιουργήσουν τμήματα με 25,26, 27 μαθητές χωρίς να λάβουν υπόψη, ούτε τη νομοθεσία που προβλέπει μικρότερα όρια εκεί όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αλλά ούτε τους μεταξεταστέους μαθητές που είτε προάγονταν είτε όχι θα γράφονταν σε κάποιο τμήμα.
Και αφού προχώρησε σε εκατοντάδες συμπτύξεις και δημιούργησε 27αρια τμήματα μετά πονηρά είπε:
«Μην ανησυχείτε. Οι συμπτύξεις τμημάτων είναι πολύ λιγότερες. Ο ακριβής αριθμός αυτήν τη στιγμή έχει μικρή σημασία γιατί αφορά μια προσωρινή κατάσταση που θα αλλάξει σε μια εβδομάδα μετά τη λήξη της β´ περιόδου εγγραφών στα λύκεια και την ολοκλήρωση των επαναληπτικών εξετάσεων περιόδου Σεπτεμβρίου. Μη εγγραφή μαθητή χωροταξικά, προβλέπεται μόνο αν τα τμήματα είναι ήδη πλήρη. Είναι γνωστό ότι οι μαθητές εγγράφονται σε λειτουργούντα τμήματα» (Τα "μαγικά" λόγια Διευθυντή εκπαίδευσης που απάντησε στις διαμαρτυρίες για τις συμπτύξεις)
Δηλαδή, πλέον τα 27αρια τμήματα που οι ίδιοι δημιούργησαν τα θεωρούν πλήρη και δεν επιτρέπουν να εγγραφούν άλλοι μαθητές, γεγονός που θα έδινε τη δυνατότητα να "σπάσουν" τα τμήματα στα δυο και να αναπνεύσει η εκπαιδευτική διαδικασία.
Και λένε στους μαθητές που θέλουν να εγγραφούν, να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο απαγορεύοντας την εγγραφή τους σε αυτό στο οποίο ανήκουν.
Κοντολογίς οι μαθητές στριμώχνονται σε τάξεις των 25 στα Δημοτικά και σε 27αρια τμήματα στην Δευτεροβάθμια όμως όσοι περισσεύουν αναγκαστικά καλούνται να πάνε με το έτσι θέλω στο επόμενο διαθέσιμο σχολείο ακόμη και αν απέχει αρκετά από το σπίτι τους. Για να μην αναφερθούμε και στις περιπτώσεις παιδιών με μαθησιακά προβλήματα που καλούνται είτε να αλλάξουν σχολική στέγη είτε να βρεθούν σε μια τάξη με υπεράριθμους μαθητές που τα μαθησιακά τους προβλήματα περνάνε σε δεύτερη μοίρα.
Δεν είναι καθόλου τυχαία η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Χανίων που κάνει λόγο για «συμπεριφορές απαράδεκτες που μόνο αντιεκπαιδευτικές μπορούν να χαρακτηριστούν, ασκούνται πιέσεις τηλεφωνικά σε γονείς για να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο της γειτονιάς».
Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου