Τράπεζα Θεμάτων: Το δημόσιο σχολείο δε μπορεί να είναι «πλατφόρμα»
Η επιμονή του υπουργείου Παιδείας στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων, παρόλα τα προβλήματα, και η άρνηση του να δώσει τη δυνατότητα να βάλουν θέματα οι ίδιοι οι διδάσκοντες, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα, αποδεικνύει περίτρανα πως το ΥΠΑΙΘ δε θέλει να αμφισβητείται η τράπεζα θεμάτων, ως κεντρικό εργαλείο της πολιτικής του αλλά επιδιώκει πάση θυσία να εμπεδωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία αυτό το αντιεκπαιδευτικό, αντιπαιδαγωγικό μέτρο.
Αυτό εκτιμά η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή της για το ζήτημα, ενώ συμπληρώνει:
«Η θέσπιση της «Τράπεζας Θεμάτων», συνδέεται με όλα τα μέτρα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση (ΕΒΕ, αξιολόγηση ) που αμφισβητούν το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και δημιουργούν ένα ακόμα πιο ταξικό κατηγοριοποιημένο σχολείο για λίγους»
Ολη η ανακοίνωση τη Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Οι πολύωρες καθυστερήσεις στην αποστολή των θεμάτων εξέτασης των μαθητών μας από τη διαβόητη «Τράπεζα Θεμάτων» τη Δευτέρα (29/5) και την Τρίτη (30/5) δημιούργησαν τεράστια προβλήματα στη διεξαγωγή των εξετάσεων. Παραβιάστηκε όχι μόνο το ωράριο των μαθητών, αλλά και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών. Αύξησαν ιδιαίτερα την ένταση του άγχους των εξεταζομένων μαθητών /τριών μας, οι οποίοι αναμετρώνται με ένα άδικο σύστημα εξέτασης και προαγωγής τους, όπως αυτό της τράπεζας θεμάτων.
Όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν με ένα απλό «τεχνικό πρόβλημα», ούτε απλώς με την πλημμελή λειτουργία της πολυδιαφημισμένης «ψηφιοποίησης του κράτους». Η επιμονή του υπουργείου στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με τράπεζα θεμάτων, παρόλα τα προβλήματα, και η άρνηση του να δώσει τη δυνατότητα να βάλουν θέματα οι ίδιοι οι διδάσκοντες, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα, αποδεικνύει περίτρανα πως το ΥΠΑΙΘ δε θέλει να αμφισβητείται η τράπεζα θεμάτων, ως κεντρικό εργαλείο της πολιτικής του αλλά επιδιώκει πάση θυσία να εμπεδωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία αυτό το αντιεκπαιδευτικό, αντιπαιδαγωγικό μέτρο.
Η θέσπιση της «Τράπεζας Θεμάτων», συνδέεται με όλα τα μέτρα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση (ΕΒΕ, αξιολόγηση ) που αμφισβητούν το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και δημιουργούν ένα ακόμα πιο ταξικό κατηγοριοποιημένο σχολείο για λίγους.
Ακυρώνει και εργαλειοποιεί τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τον αποσυνδέει από το επιστημονικό αντικείμενο του και τους μαθητές\τριες που δίδαξε όλη τη σχολική χρονιά, αποδυναμώνει τον επιστημονικό, αλλά και τον παιδαγωγικό ρόλο του μετατρέποντάς τον σε διεκπεραιωτή εξετάσεων.
Ακυρώνει στην πράξη τη βασική αρχή της επιστημονικής και παιδαγωγικής ελευθερίας, καταργεί την παιδαγωγική αρχή της διαμόρφωσης των θεμάτων, με κριτήριο το ρυθμό αφομοίωσης της διδασκόμενης ύλης από τους μαθητές μας και τη δυνατότητα απόδοσής τους.
Εντατικοποιεί τους μαθητές με την προτεραιότητα της διεκπεραίωσης της ύλης και όχι της δημιουργικής αφομοίωσης και εμπέδωσης της αναγκαίας γνώσης.
Εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση με ακόμη πιο σκληρά εξεταστικά φίλτρα, εξωθεί στη μορφωτική απόρριψη τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών και αυξάνει τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση.
Αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για τη σύνδεση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων των μαθητών με την αξιολόγηση σχολείων και των εκπαιδευτικών, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την «ελεύθερη επιλογή σχολείου».
Απαιτούμε την άμεση κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ και συνεχίζουμε να παλεύουμε για την οριστική και αμετάκλητη πτώση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ιδιωτικοποίησης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου