Τρίτη 27 Ιουνίου 2023

 

Η Επιστολή προς γονείς από το ΥΠΑΙΘ

Στην προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής των μαθητών/τριών στα Λύκεια, για το σχολικό έτος 2023-24, αναφερόταν από τις αρχές Μαϊου του 2023 το υπ. αριθμ. πρωτ. 51019/ΓΔ4/05-05-2023 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, όπως και σχετική επιστολή προς τους γονείς.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας υπάρχει καθυστέρηση έναρξης υποβολής αιτήσεων εγγραφών μετεγγραφών των μαθητών (Πέρσι η υποβολή αιτήσεων ξεκίνησε στις 24 Ιουνίου).

Σε επικοινωνία του alfavita.gr με το Υπουργείο Παιδείας δόθηκε η διαβεβαίωση ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ίσως και αύριο θα σταλεί ενημερωτικό από το ΥΠΑΙΘ και θα αρχίσει η υποβολή αιτήσεων για τις εγγραφές- τις ανανεώσεις εγγραφών και μετεγγραφές των μαθητών.

Να θυμίσουμε ότι ο νέος υπουργός Παιδείας , ο κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει εργαστεί ήδη για δράσεις, που αφορούν στην εκπαίδευση όπως και για το e-εγγραφές στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.

Η Επιστολή προς γονείς από το ΥΠΑΙΘ

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ.1 /ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑΛ.) για το σχολικό έτος 2023-24 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).

Προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

– Η είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές θα πραγματοποιηθεί με κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis).

Ο κηδεμόνας που θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση με κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis) θα πρέπει να είναι αυτός/ή που έχει δηλωθεί ως «Κηδεμόνας E-eggrafes» στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια. Για να γίνει αυτό, και, προκειμένου να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας, θα πρέπει:

α. ο γονέας/κηδεμόνας που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση (Κηδεμόνας E-eggrafes) να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση και

β. ο έτερος κηδεμόνας να συμπληρώσει την Υπεύθυνη Δήλωση που τον αφορά και να τις αποστείλουν/καταθέσουν στο σχολείο.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη συμπλήρωση των στοιχείων της Υπεύθυνης Δήλωσης από τον/τη γονέα/κηδεμόνα που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, καθώς θα πρέπει να συμπληρώσει ακριβώς τα στοιχεία του/της όπως εμφανίζονται στο taxisnet.

– Η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, βάσει της οποίας θα εγγραφεί-κατανεμηθεί ο/η μαθητής/τρια, είναι αυτή η οποία θα συμπληρώσετε στις υπεύθυνες δηλώσεις (θα πρέπει να ταυτίζεται και στις δύο Υ.Δ.). Αν η διεύθυνση είναι διαφορετική από αυτή που έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, δηλαδή δεν κατοικείτε πλέον στην ίδια διεύθυνση, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε έγκαιρα με τη σχολική μονάδα όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά που θα σας ζητήσουν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.

– Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, μόλις ενεργοποιηθεί η εφαρμογή, θα σας χρειαστούν εκτός των κωδικών ΓΓΠΣ (taxis):

α) Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας, η οποία είναι αυτή που έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αν υπάρχει θέμα διόρθωσης, παρακαλείστε να την πραγματοποιήσετε άμεσα στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια, μετά από επικοινωνία με τη σχολική μονάδα που θα σας ενημερώσει για τις απαραίτητες διαδικασίες.

β) Ο Αριθμός Μητρώου μαθητή/τριας, ο οποίος αναγράφεται σε έγγραφα από το σχολείο, όπως η βαθμολογία της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάποιο τέτοιο έγγραφο στη διάθεσή σας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να σας δώσουν τον αριθμό. Επισημαίνεται ότι η εφαρμογή e-εγγραφές δεν διατηρεί αρχείο αιτήσεων προηγούμενων ετών.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλα τα στοιχεία που έχουν καταχωριστεί διαγράφονται. Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας και της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής, θα ενημερωθείτε με νεότερη εγκύκλιο.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθύνεστε στις σχολικές μονάδες για οποιαδήποτε διευκρίνιση. Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας προκειμένου να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι εγγραφές των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2023-24.

Από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ

ΥΠΑΙΘ: Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για το σχολικό έτος 2023-24

Ενόψει της λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής των μαθητών/τριών στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη των Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ.1 , ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑΛ. για το σχολικό έτος 2023-2024, παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να ελέγξουν την ορθότητα των στοιχείων που έχουν καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, ώστε να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στον έλεγχο των στοιχείων των κηδεμόνων (καρτέλα: Κηδεμόνας E-eggrafes), στην ακριβή ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας και στη διεύθυνση της κατοικίας του/της (οδός, αριθμός, δήμος, ταχυδρομικός κώδικας).

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων καλούνται να έχουν επικαιροποιημένα στοιχεία για να ενημερώσουν το ΠΣ myschool αντίστοιχα, θα πρέπει να αποσταλούν άμεσα στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών τους (Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, Β΄ Λυκείου) τα δύο (2) υποδείγματα Υπεύθυνων Δηλώσεων, που επισυνάπτονται σε μορφή αρχείου pdf, στις δηλωμένες ηλ. διευθύνσεις (emails) των γονέων/κηδεμόνων μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της σχολικής μονάδας και όχι του ΠΣ myschool, ώστε να μπορούν να αντιγράψουν το περιεχόμενο.

Επίσης, προς διευκόλυνση των χρηστών, στο συγκεκριμένο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να δοθεί και ο σύνδεσμος https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-govgr/ekdose-upeuthunes-deloses .

Οι συγκεκριμένες Υ.Δ. θα πρέπει να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, εφόσον υπάρχουν, και εν συνεχεία και οι δύο Υ.Δ. να επιστραφούν στη σχολική μονάδα έως τις 15-05-2023, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω gov. gr. Επισημαίνεται ότι στις δύο Υ.Δ. θα πρέπει να ταυτίζεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων θα συγκεντρώσουν τις Υπεύθυνες Δηλώσεις και, αφού γίνει ο απαιτούμενος έλεγχος και συμπληρωθούν τα στοιχεία στο ΠΣ myschool, θα τηρηθούν στο αρχείο. Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφήςανανέωσης εγγραφής-μετεγγραφής στα Λύκεια, μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές, υπάρχει στο ΠΣ myschool καρτέλα «Κηδεμόνας E-eggrafes».

Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχει σελίδα «Μαζική ενημέρωση e-εγγραφές κηδεμόνων» (Μαθητές – Άλλες Λειτουργίες –  Μαζική ενημέρωση e εγγραφές κηδεμόνων), μέσω της οποίας μπορεί να γίνει μαζική ενημέρωση των στοιχείων (όνομα και επώνυμο) της καρτέλας «Κηδεμόνας E-eggrafes» δίνοντας τη δυνατότητα αντιγραφής των στοιχείων από τον πρώτο ή από τον δεύτερο κηδεμόνα για το σύνολο ή για επιλεγμένο πλήθος μαθητών, λειτουργικότητα ιδιαιτέρως χρήσιμη για τους/τις μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου του τρέχοντος έτους.

Κατά συνέπεια, οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, αφού ολοκληρώσουν την παραπάνω διαδικασία, θα πρέπει να ελέγξουν την ορθότητα των καταχωρισμένων στοιχείων στην καρτέλα «Κηδεμόνας E-eggrafes» και να διορθώσουν/συμπληρώσουν τα στοιχεία των κηδεμόνων των μαθητών/τριών, όπου χρειάζεται, σύμφωνα με την υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων {π.χ. οι λατινικοί χαρακτήρες στο ΠΣ taxisnet θα πρέπει να συμφωνούν με τα αντίστοιχα στοιχεία στην καρτέλα «Κηδεμόνας E-eggrafes» (Μαθητές – Κατάλογος μαθητών – Επεξεργασία στοιχείων μαθητή (γρανάζι) –  Κηδεμόνας E-eggrafes)}.

Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας και της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής, θα αποσταλεί νεότερη εγκύκλιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: