Αγωνία για τις Πανελλήνιες: Παρέμβαση Ντογιάκου για την κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων
Η δεύτερη διαδοχική κατάρρευση του συστήματος της Τράπεζας Θεμάτων προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισιδώρου Ντογιάκου. Ζήτησε τη συνδρομή του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου προκάλεσε η δεύτερη διαδοχική κατάρρευση του συστήματος της Τράπεζας Θεμάτων κατά τη διάρκεια των προαγωγικών εξετάσεων στα σχολεία.
Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός διαβίβασε ήδη την παραγγελία του στον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αντώνη Ελευθεριάνο, ζητώντας τη συνδρομή του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τη σε βάθος έρευνα.
Σύμφωνα με την εντολή, για τον εντοπισμό των δραστών οι αρμόδιες αρχές μπορούν να προχωρήσουν ακόμα και σε κατασχέσεις ευρημάτων και άλλων στοιχείων που μπορούν να οδηγήσουν στον εντοπισμό των υπαιτίων.
Η παρέμβαση του κ. Ντογιάκου έρχεται λίγες ώρες αφότου ακόμη μία ημέρα ταλαιπωρίας περίμενε τους μαθητές των Λυκείων, όπου μετά την αναστάτωση της Δευτέρας καταγράφηκαν νέα προβλήματα, καθώς οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειάς τους να αποκτήσουν πρόσβαση, νωρίς το πρωί της Τρίτης, συνειδητοποίησαν ότι το σύστημα είχε “πέσει” ξανά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν από τις 6 το πρωί να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων για να κληρώσουν τα θέματα των εξετάσεων, όμως μάταια.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, το πρόβλημα οφείλεται εκ νέου σε κυβερνοεπίθεση -αυτή τη φορά σε όλο το δίκτυο του ΕΔΥΤΕ. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η κακόβουλη επίθεση έχει απομονωθεί ήδη, ωστόσο η πρόσβαση στην Τράπεζα Θεμάτων γίνεται με αρκετές καθυστερήσεις σε διάφορα σημεία της επικράτειας.
Σημειώνεται ότι και χθες η ηλεκτρονική πλατφόρμα είχε καταρρεύσει και άρχισε να υπολειτουργεί μετά τις 09:30 το πρωί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει πολύ η διαδικασία των εξετάσεων της πρώτης βάρδιας, αλλάζοντας συνολικά το πρόγραμμα.
Επίσης, αναβλήθηκαν οι εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου σε αρκετά σχολεία, ενώ σε ορισμένα και της Γ’ Λυκείου με αποτέλεσμα να γίνουν σήμερα οι εξετάσεις.
Οι "εξηγήσεις" των υπουργείων
"Με απλά λόγια, έγιναν μαζικές επισκέψεις από τρίτους προς την πλατφόρμα (μέχρι και 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο) οι οποίες έχουν ως σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική. Αυτές οι κατανεμημένες επιθέσεις DDοS αποσκοπούν κακόβουλα να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα".
Το παραπάνω είναι το πλέον χαρακτηριστικό απόσπασμα από την κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν την Δευτέρα το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να δικαιολογήσουν τη χαώδη κατάσταση που προκλήθηκε μετά την κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις στα Λύκεια της χώρας τη Δευτέρα.
Ελα, όμως, που αυτή η μάλλον διάτρητη δικαιολογία περί... κακόβουλης ηλεκτρονικής επίθεσης δημιουργεί για την εν λόγω πλατφόρμα περισσότερα ερωτηματικά από τις απαντήσεις που υποτίθεται ότι δίνει.
- Ερώτημα 1ο: Υπήρχε πλέγμα προστασίας για τέτοιο ενδεχόμενο; Είχαν προετοιμάσει δηλαδή οι κατασκευαστές της πλατφόρμας το σύστημα για μία τέτοια επίθεση; Στην αγορά κυκλοφορούν ουκ ολίγα τέτοια συστήματα προστασίας που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις και βοηθούν έτσι ώστε να αποφεύγονται οι κακοτοπιές. Αλήθεια, το σε άλλα θέματα (βλέπε υπόθεση "Αγόρια στο Ντους") λαλίστατο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μπορεί να μάς λύσει αυτήν την απορία;
- Ερώτημα 2ο: Αν πράγματι υπήρχαν εγκατεστημένα συστήματα προστασίας γιατί δεν λειτούργησαν; Ηταν δα τόσο έντονη και μεγάλη η κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε η πλατφόρμα;
- Ερώτημα 3ο: Ποιο ήταν το Plan Β του Υπουργείου Παιδείας για ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Είχε σχεδιαστεί εναλλακτικό πλάνο για την ομαλή συνέχιση της εξέτασης σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά με την πλατφόρμα; Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι δεν υπήρχε άλλο πλάνο καθώς η εξέταση αναβλήθηκε για επόμενη μέρα. Αν το Υπουργείο είχε πράγματι σχέδιο, καλό θα είναι να πληροφορήσει τον εκπαιδευτικό κόσμο γι' αυτό.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου