Τρίτη 30 Μαΐου 2023

 

"Κατέρρευσε" και σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα

"΄Έχουμε πρόβλημα" απαντά η γραμματεία του ΙΕΠ στους Διευθυντές Λυκείων που κατάφεραν να επικοινωνήσουν για να ρωτήσουν "τι συμβαίνει;".
Δημοσίευση: 30/05/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την ίδια με τη χθεσινή εικόνα αντίκρισαν και σήμερα οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των Λυκείων της χώρας, όταν επιχείρησαν να εισέλθουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων για να κληρώσουν τα θέματα για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών .

Η πλατφόρμα της  Τράπεζα Θεμάτων και σήμερα Τρίτη έχει "καταρρεύσει" με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τηλεφωνήματα που λαμβάνει το esos από τις 6:30 το πρωί, από τα Λύκεια  να μην μπορούν να γίνουν κληρώσεις.

"΄Έχουμε πρόβλημα" απαντά η γραμματεία του ΙΕΠ στους  Διευθυντές  Λυκείων που κατάφεραν να επικοινωνήσουν για να ρωτήσουν "τι συμβαίνει;".

Πάντως μετά τις 7:30 το πρωί κάποια σχολεία έχουν κάνει κλήρωση θεμάτων, ενώ σε άλλα εξακολουθεί να υπάρχει το πρόβλημα.

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτσης έκανε λόγο για νέα σημερινή  "ηλεκτρονική επίθεση" στην  πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων.

Το esos  προσπαθεί να επικοινωνήσει με το ΙΕΠ , αλλά δυστυχώς σήμερα είναι αδύνατη η επικοινωνία.

Αν δεν διορθωθεί άμεσα το τεχνικό πρόβλημα το ΙΕΠ με το υπουργείο Παιδείας πρέπει το  να δώσουν  εναλλακτική λύση αν θέλουν να εκδώσουν σήμερα τα Λύκεια  , τα αποτελέσματα των μαθητών της Γ' Λυκείου.

Μία από τις λύσεις είναι να επιλέξουν οι ίδιοι εκπαιδευτικοί τα θέματα, χωρίς κλήρωση, από την  ανοικτή πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, εφόσον λειτουργήσει, διότι και αυτή σήμερα δεν είναι σε λειτουργία.

Για ότι νεότερο θα επανέλθουμε.

Χθες 

"Πανικός" επικρατεί από τα χαράματα και χθες  στα  Λύκεια, καθώς άδικα οι Διευθυντές  και οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων προσπαθούσαν  να κληρώσουν τα θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του ΙΕΠ είχε "πέσει"  με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην μπορούν να αντλήσουν τα θέματα δύο ή τρεις ώρες πριν την έναρξη των εξετάσεων , ανάλογα με το μάθημα στο οποίο διαγωνίζονται οι  μαθητές  .

Το esos μετά από τηλεφωνήματα που δέχθηκε  από τις 6 το πρωί επικοινώνησε στην 6:30 με  στέλεχος του ΙΕΠ , το οποίο μας είπε ότι προσπαθούν να διορθώσουν το τεχνικό πρόβλημα.

Ωρα 7:50: Σε ερώτησή μας προς το ΙΕΠ εάν όλα τα θέματα θα πρέπει να επιλεγούν από τα Λύκεια η απάντηση που λάβαμε είναι ότι μια τέτοια ενδεχόμενη απόφαση  είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας.

8:10: Το esos επικοινώνησε με τον υπηρεσιακό υπουργό Παιδείας Χρ. Κίττα , ο οποίος  δεν είχε ενημερωθεί, μέχρι εκείνη τη στιγμή   για το πρόβλημα,  και μας είπε πως θα δώσει άμεσα λύση , κατόπιν επικοινωνίας με το ΙΕΠ.

 Το ΙΕΠ "εγκλωβισμένο" στο νόμο

Το ΙΕΠ αδυνατεί να δώσει οδηγία στο υπουργείο Παιδείας , προκειμένου, λόγω του τεχνικού προβλήματος στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων,  οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να επιλέξουν, για σήμερα,  μόνοι τους τα θέματα των εξετάσεων.

Κι αυτό διότι ο συντάκτης του νόμου δεν είχε προνοήσει να συμπεριλάβει μια παράγραφο η οποία να προβλέπει τις περιπτώσεις που τα σχολεία αδυνατούν να αντλήσουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων. 

Η διαδικασία επιλογής των θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων

Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης ανά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/- ντρια και ο/η οικείος/-α ή οι οικείοι/-ες διδάσκοντες/-ουσες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την Τ.Θ.Δ.Δ. θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).

Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:

α) Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της Τ.Θ.Δ.Δ. με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.).

β) Επιλογή: «Τρέχουσα εξεταστική περίοδος (Μαΐου-Ιουνίου 2023 ή Σεπτεμβρίου 2023)», «Τάξη» και «Μάθημα».

γ) Επιλογή: «Κλήρωση»: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται με τυχαία επιλογή τρεις (3) ενότητες θεμάτων ή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα. Για το μάθημα της Ιστορίας κληρώνονται, αντίστοιχα, τρία (3) θέματα για το 1ο και τρία (3) για το 3ο ερώτημα.

δ) Οι διδάσκοντες/-ουσες επιλέγουν από τα κληρωθέντα μία ενότητα θεμάτων ή ένα θέμα για το 2ο και ένα θέμα για το 4ο (εκτός του μαθήματος της Ιστορίας στο οποίο επιλέγουν ένα θέμα για το 1ο και ένα θέμα για το 3ο) στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές/-τριες. Στη συνέχεια, με ευθύνη του/της Διευθυντή/- ντριας, καταχωρίζουν την επιλογή τους, στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.

Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/-ες διδάσκοντες/-ουσες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/-ες μαθητές/-τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019).

Εάν, εκ παραδρομής, γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα:

        Ο/Η Διευθυντής/-ντρια καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ. αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει "Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της Τ.Θ.Δ.Δ., στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
        Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης.

Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/-α Διευθυντής/-ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

Τη γενικότερη ευθύνη για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (παροχή οδηγιών, υποστήριξη κ.ά.) και την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές μονάδες ευθύνης του έχει ο/η Διευθυντής/-ντρια Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Για το σκοπό αυτό ορίζεται σε κάθε Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης υπάλληλος/-οι ως Υπεύθυνος/-οι της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Ειδικότερες οδηγίες σχετικά με την πρόσβαση και υποστήριξη της διαδικασίας υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: