Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

 

Ελληνική Pisa: Τα στατιστικά αποτελέσματα

Οι εξετάσεις διενεργήθηκαν σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.
Δημοσίευση: 12/07/2022
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακοινώθηκαν σήμερα από το ΙΕΠ τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα  (Ελληνική Pisa), οι οποίες διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.

Πατήστε αντίστοιχα παρακάτω για να δείτε τα στατιστικά αποτελέσματα

Δημοτικό

Γυμνάσιο

Επίσης πατήστε εδώ για να δείτε την περιγραφή των στατιστικών αποτελεσμάτων από την Επιστημονική Επιτροπή για τη διεξαγωγή των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού
Χαρακτήρα

Συνοπτική περιγραφή πρώτων αποτελεσμάτων για το Δημοτικό σχολείο

Α. Στις εξετάσεις συμμετείχαν 261 Δημοτικά σχολεία και 4.830 μαθητές/μαθήτριες από όλη τη χώρα. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό των σχολείων όλης της Ελλάδας και συμπεριλαμβάνονταιαναλογικά μονοθέσια, ολιγοθέσια και πολυθέσια σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, από όλες τις Περιφέρειες.

Β. Στο σύνολο των ερωτήσεων και ανά επίπεδο δυσκολίας εμφανίζονται τα εξής ποσοστάσωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων:


Γ. Για την αποτύπωση των αποτελεσμάτων ανά απαντητικό δελτίο, χρησιμοποιήθηκε οκωδικός 2 για τις σωστές απαντήσεις, 1 για τις μερικώς σωστές και 0 για τις λανθασμένες. Έτσι, σε κάθε απαντητικό δελτίο, το άθροισμα κωδικών κυμαινόταν από 0 έως 32 για τη Γλώσσα, από 0 έως 40 για τα Μαθηματικά και από 0 έως 72 στο σύνολο των δύο μαθημάτων.

Σύμφωνα με τα δεδομένα των απαντήσεων:
στη Γλώσσα

  • το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν άθροισμα κωδικών από 30 και πάνω (30-32),
  • το 50% από 27 και πάνω (27-32) και
  • το 25% από 24 και κάτω.

στα Μαθηματικά

  • το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν άθροισμα κωδικών
  • από 36 και πάνω (36-40),
  • το 50% από 30 και πάνω (30-40) και το 25% από 23 και κάτω.

Δ. Όσον αφορά στα θεματικά πεδία:

Στη Γλώσσα, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών
απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Λεξιλόγιο» και τα χαμηλότερα στο
πεδίο «Γραμματική- Συντακτικό».

Στα Μαθηματικά, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών
απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Επίλυση προβλημάτων».

Ε. Αναφορικά με τις Περιφέρειες που βρίσκονται τα σχολεία που έλαβαν μέρος, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές στα ποσοστά σωστών απαντήσεων των μαθητών

2. Συνοπτική περιγραφή πρώτων αποτελεσμάτων για το Γυμνάσιο

Α. Στις εξετάσεις συμμετείχαν 293 Γυμνάσια και 6.581 μαθητές/μαθήτριες από όλη τη χώρα.

Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό των σχολείων όλης της χώρας και συμπεριλαμβάνονται αναλογικά μικρά, μεσαία και μεγάλα σχολεία (σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών/μαθητριών), δημόσια και ιδιωτικά, από όλες τις Περιφέρειες. Β. Στο σύνολο των ερωτήσεων και ανά επίπεδο δυσκολίας εμφανίζονται τα εξής ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων:

Γ. Για την αποτύπωση των αποτελεσμάτων ανά απαντητικό δελτίο χρησιμοποιήθηκε οκωδικός 2 για τις σωστές απαντήσεις, 1 για τις μερικώς σωστές και 0 για τις λανθασμένες. Έτσι, σε κάθε απαντητικό δελτίο, το άθροισμα κωδικών κυμαινόταν από 0 έως 32 για τη Γλώσσα, από 0 έως 40 για τα Μαθηματικά και από 0 έως 72 στο σύνολο.

Σύμφωνα με τα δεδομένα των απαντήσεων:

στη Γλώσσα

  • το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν άθροισμα κωδικών
  • από 26 και πάνω (26-32),
  • το 50% από 23 και πάνω (23-32) και
  • το 25% από 19 και κάτω.

στα Μαθηματικά

  • το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν άθροισμα κωδικών
  • από 27 και πάνω (27-40),
  • το 50% από 21 και πάνω (21-40) και
  • το 25% από 17 και κάτω.

Δ. Όσον αφορά στα θεματικά πεδία:

Στη Γλώσσα, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Λεξιλόγιο» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Γραμματική- Συντακτικό».

Στα Μαθηματικά, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Τρίγωνα, τετράπλευρα, σχέσεις & ιδιότητες» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Τετραγωνικές ρίζες, δυνάμεις».

E. Αναφορικά με τις Περιφέρειες που βρίσκονται τα σχολεία που έλαβαν μέρος, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές στα ποσοστά σωστών απαντήσεων των μαθητών.

 Στ. Αναφορικά με το μέγεθος σχολείου, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές στα ποσοστά σωστών απαντήσεων των μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: