Πέντε Σχέδια Νόμου σε ένα Πολυνομοσχέδιο: Την Τρίτη η παρουσίαση στην ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, την Τετάρτη το πρωί στο υπουργικό Συμβούλιο και το απόγευμα στην κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ
Τις τελευταίες “πινελιές” στα πέντε Σχέδια Νόμου, βάζει το επιτελείο της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, το οποίο μαζί με την υφυπουργό Ζέττα Μακρή θα παρουσιάσουν σε ένα πολυνομοσχέδιο:
Α. Την Τρίτη το μεσημέρι -σε διαδοχικές συναντήσεις -στα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ
Β. Την Τετάρτη. στις 11 το πρωί. στο υπουργικό Συμβούλιο, προκειμένου και τυπικά να εγκριθεί. για τη δημόσια διαβούλευση που θα ακολουθήσει και στη συνέχεια εντός του Ιουλίου, κατάθεση, προς ψήφιση, στη Βουλή.
Γ. Την ίδια ημέρα, Τετάρτη, στις 6 το απόγευμα, διαδικτυακά στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας.
Σημειωτέον ότι το πολυνομοσχέδιο δεν περιέχει Σχέδιο Νόμου για νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών, εκτός και αν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή.Αυτό σημαίνει ότι και οι επόμενοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνουν με το νόμο "Γαβρόγλου".
Το πολυνομοσχέδιο, περιλαμβάνει τα εξής Σχέδια Νόμου:
1. Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
2. Κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης.
Σ΄αυτό το Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνεται και η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου,με περισσότερες θέσεις, από αυτές που προβλέπονταν πριν την κατάργηση του θεσμού από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και η κατάργηση των Συντονιστών Εκπαίδευσης (Διαβάστε εδώ το αρχικό Σχέδιο Νόμου όπως είχε ετοιμαστεί πέρσι , αλλά λόγω πανδημίας αναβλήθηκε η κατάθεση στη Βουλή).
3. Αυτονομία των σχολικών μονάδων.
4. Εκκλησιαστική Εκπαίδευση (Διαβάστε εδώ).
5. Πολλαπλό Βιβλίον (Διαβάστε εδώ)
Ειδικότερα:
Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Το κεντρικό μήνυμα του νέου Σχεδίου Νόμου για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι “Όποιος αξιολογεί αξιολογείται”.
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα τεθεί σε εφαρμογή από 1η Σεπτεμβρίου,
Σε πρώτο στάδιο για τους αξιολογούμενους, θα προβλέπεται:
α. επιβράβευση για τους “άριστους”
β. επιμόρφωση για όσους διαπιστώνεται “ανεπάρκεια”
Για τους “άριστους” εκπαιδευτικούς υπάρχουν πολλές σκέψεις μεταξύ των οποίων και επιπλέον μόρια στις “κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης κλπ.
Το Σχέδιο Νόμου σε αυτή τη φάση δεν μπαίνει στις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν εάν κάποιοι εκπαιδευτικοί παρά την επιμόρφωση εξακολουθούν να μη βελτιώνονται.
Ειδικότερα τα σημαντικότερα σημεία του Σχεδίου Νόμου, προβλέπουν:
Αξιολόγηση από δύο αξιολογητές: Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια.
Στελέχη εκπαίδευσης: Συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία θα συνδέεται με την έρευνα για την μέτρηση της αποτελεσματικότητας
Εκπαιδευτικοί: Διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.
Προσωπικό ηλεκτρονικό φάκελο: Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο στον οποίο θα καταχωρίζονται, ανάμεσα σε άλλα,στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού έργου.
Συνέντευξη: Θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή.
Παρατηρήσεις διδασκαλίας: Επίσης θα προβλέπονται προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων από τους Σχολικούς Συμβούλους οι οποίοι θα “βαφτιστούν” Σύμβουλοι Εκπαίδευσης .
Κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης
Το Σχέδιο Νόμου για τα κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης είναι βασισμλένο σ αυτό που το esos είχε δημοσιεύσει κατ αποκλειστικότητα πριν ένα χρόνο
“Επιλογές στελεχών εκπαίδευσης μπορούν να γίνουν και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους”.
Αυτό ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στις πρόσφατες συναντήσεις με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι “κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης, ακόμη και εάν το σχετικό νομοσχέδιο ψηφιστεί, στη Βουλή, μέσα στο καλοκαίρι, μπορούν να ξεκινήσουν και από το Σεπτέμβριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου