Με ποσοστό επιτυχίας 91,7% στις Πανελλαδικές «έκλεισε» την περυσινή χρονιά το Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, καθώς 22 από τους 24 μαθητές και μαθήτριες πέρασαν σε τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παρά τις δυσκολίες, λόγω της πανδημίας, οι 38 εθελοντές καθηγητές και καθηγήτριες δεν σταμάτησαν να είναι στο πλευρό των μαθητών και των μαθητριών, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους.
«Στον Άγιο Δημήτριο, όπου οι περισσότεροι κάτοικοι ανήκουν στη μεσαία τάξη, την τάξη δηλαδή που κυρίως χτυπήθηκε από την κρίση, το Κοινωνικό Φροντιστήριο έδωσε ανάσα κι ελπίδα στα όνειρα για μόρφωση και πρόοδο. Έίχαμε από την πρώτη στιγμή συνείδηση της ευθύνης μας. Ίσως και γι' αυτό ο κόσμος μάς εμπιστεύτηκε και τ' αποτελέσματά μας ήταν κάθε χρόνο και καλύτερα», επισήμανε.
Το Κοινωνικό Φροντιστήριο, «γέννημα» της οικονομικής κρίσης
Όπως είπε ο κ. Μπαντούνας, το Κοινωνικό Φροντιστήριο δεν υπήρξε πολυτέλεια ή κοινοτοπία. "Γεννήθηκε" μέσα στην οικονομική κρίση από την ανάγκη να έχουν την απαραίτητη ενισχυτική διδασκαλία τα παιδιά των οικογενειών που επλήγησαν βαρύτατα από το αναπάντεχο φαινόμενο.
Σημειώνεται ότι τα μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές και των τριών τάξεων του λυκείου, αλλά και σε απόφοιτους του Γενικού Ενιαίου Λυκείου, στους οποίους διδάσκουν εθελοντές καθηγητές όλων των ειδικοτήτων.
Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, από το 2015, λειτουργούν και θερινά τμήματα προετοιμασίας μαθητών και μαθητριών για τις Πανελλαδικές. Αν και οι συνθήκες φέτος είναι ιδιαίτερες, αυτό δεν εμπόδισε τους μαθητές της Γ' λυκείου να κάνουν θερινή προετοιμασία τον Ιούνιο και τον Ιούλιο και να ξεκινήσουν τα μαθήματα της χρονιάς διαδικτυακά από τις 25 Αυγούστου.
Το Κοινωνικό Φροντιστήριο φαίνεται να "έχει βρει τα πατήματά του", προσφέροντας ολοκληρωμένες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στα παιδιά που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Όσοι εγγράφονται, πρέπει να πληρούν οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, όπως είναι για παράδειγμα το χαμηλό εισόδημα, τριτεκνία, πολυτεκνία, ανεργία, μονογονεϊκότητα, άτομο ΑμεΑ στην οικογένεια.
«Γονείς που έχασαν τη δουλειά τους, γονείς με δάνεια που έπρεπε να ξεπληρώσουν κι είδαν το μισθό τους να περικόπτεται, εκ των πραγμάτων αδυνατούσαν να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό φροντιστήριο. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που είναι η πιο κοντινή μορφή εξουσίας στους πολίτες, αμέσως αντιλήφθηκε το πρόβλημα και έσπευσε να καλύψει την αδήριτη ανάγκη. Μαθητές είχαν να αντιμετωπίσουν Πανελλαδικές, αδύναμα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έπρεπε να βοηθηθούν. Δεν θα ήταν φοβερή ανισότητα και αδικία να τα κατάφερναν μόνο όσοι μπορούσαν μέσα στην οικονομική κρίση να έχουν κάποια άνεση; Έτσι, το Κοινωνικό Φροντιστήριο κάλυψε τις ευπαθείς ομάδες και προσέφερε μέγιστη βοήθεια στις πληττόμενες οικογένειες», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μπαντούνας.
«Οτιδήποτε γίνεται εθελοντικά, γίνεται καλύτερα»
Συνολικά, πέρυσι το Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμο Αγίου Δημητρίου είχε 107 μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του λυκείου και 38 εθελοντές καθηγητές. Από το συνολικό μαθητικό δυναμικό, οι 24 έδωσαν πανελλαδικές και οι 22 πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Μία εξ αυτών είναι και η Νεκταρία Καϊάφα, η οποία εισήχθη στο τμήμα Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ήταν η πρώτη της επιλογή και μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν έκρυψε τη χαρά της που οι κόποι της ανταμείφθηκαν με τον καλύτερο τρόπο.
Όπως είπε, το Κοινωνικό Φροντιστήριο ήταν παραπάνω από ένας χώρος προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές. «Οτιδήποτε γίνεται εθελοντικά, με αγάπη και χωρίς να περιμένει κανείς κάποια ανταπόδοση, γίνεται καλύτερα», τόνισε η Νεκταρία και συμπλήρωσε: «Το Κοινωνικό Φροντιστήριο ήταν σαν ένα δεύτερο σπίτι, και για τους καλούς μαθητές και για τους αδύναμους. Ήταν σαν μια οικογένεια». Γι' αυτό και, όπως είπε, δεν ήταν ένα φροντιστήριο σαν τα υπόλοιπα. «Είχε μεγάλη επίδραση στους μαθητές και σίγουρα μας έδωσε επιπλέον εφόδια», συμπλήρωσε.
Όταν τα πράγματα δυσκόλεψαν, λόγω κορονοϊού, οι εθελοντές του φροντιστηρίου ήταν "δίπλα" στα παιδιά, ακόμα και εξ αποστάσεως. «Συνεχώς μας έδειχναν την φροντίδα τους και μας έκαναν να αισθανόμαστε την αγάπη τους. Ακόμα και εάν κάποιος από εμάς τους έστελνε κάποιο μήνυμα κάποια Κυριακή, θα απαντούσαν αμέσως».
Η Νεκταρία αυτό το διάστημα κάνει μαθήματα λατινικών για να προετοιμαστεί για τα μαθήματα της νέας της σχολής. «Δεν είναι απαραίτητο, αλλά επειδή δεν κάναμε λατινικά στο σχολείο, θα ήθελα να έχω μια πρώτη επαφή πριν τα μαθήματα της σχολής», ανέφερε.
Από τη συζήτηση μαζί της είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι θέλει να ασχοληθεί με τη διδασκαλία.
«Ακόμα και εθελοντικά;», είναι η επόμενη ερώτηση. «Προφανώς. Έχω ήδη σκεφτεί και είναι στα μελλοντικά μου πλάνα, αν μπορέσω, να επιστρέψω στο Κοινωνικό Φροντιστήριο ως εθελόντρια και να βοηθήσω τα παιδιά να πραγματοποιήσουν τις επιθυμίες τους μπαίνοντας σε κάποια σχολή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου