Κορονοϊός: Προτάσεις για τη διασφάλιση της υγείας εκπαιδευτικών-μαθητών και την εξασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
0Αγαπητή κα. υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή το σωματείο μας θα ήθελε να καταθέσει προτάσεις σχετικά με την άμεση αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης κατάστασης που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα τους τελευταίους μήνες λόγω της επιδημίας, αλλά και τις θέσεις που σταθερά έχουμε υιοθετήσει ως συλλογικότητα γονέων και εκπαιδευτικών.
Κύριο μέλημα υπό τις παρούσες συνθήκες πρέπει να είναι εξίσου η πρόοδος σε γνωστικό επίπεδο όσο και η διασφάλιση της ψυχοσωματικής υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών -μαθητών και εκπαιδευτικών.Συγκεκριμένα και αναφορικά με τη λειτουργία των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων όλων των βαθμίδων:
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να συνταχθεί άμεσα με τις υποδείξεις επιστημόνων και τις παρακλήσεις χιλιάδων οικογενειών και εκπαιδευτικών για μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ή λιγότερους ανά αίθουσα διδασκαλίας. Αυτονόητη για τη διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών είναι η πλήρης στελέχωση των σχολικών μονάδων σε εκπαιδευτικό (γενικής και ειδικής αγωγής) και βοηθητικό (καθαριότητα, σχολικοί/ες νοσηλευτές/τριες) προσωπικό.
Προσκαλούμε σε μια αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος τέτοια ώστε να επιτρέπει στους μαθητές να περνούν περισσότερο χρόνο στον προαύλιο χώρο των σχολείων ή σε άλλα εξωτερικά περιβάλλοντα, παρά μέσα στις τάξεις. (πχ. παρακείμενοι ανοιχτοί χώροι, πάρκα κλπ).
Προτείνουμε αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων που αφορούν τόσο στη σωματική δραστηριότητα (αθλοπαιδίες, χορός κλπ) όσο και στην τέχνη (εικαστικά, μουσική κλπ). Έτσι θα δοθεί σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ένα αντιστάθμισμα στη χρήση μάσκας και τήρησης αποστάσεων και θα αναπτυχθεί η καλλιέργεια όλων των τύπων νοημοσύνης.Με την παρούσα επιστολή το σωματείο ΣυνΠαιδεία - Education+ μαζί με όλους τους υποστηρικτές του υπερτονίζει τη σημασία της παρούσας συγκυρίας για μια εκ βαθέων συζήτηση προς τη ριζική μεταρρύθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Συγκεκριμένα, το σωματείο υποστηρίζει ότι το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να αντεπεξέλθει στα "σημεία των καιρών" και προσκαλεί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στα παρακάτω:
Απελευθέρωση του ωρολόγιου προγράμματος ώστε να εξασφαλιστεί η ευελιξία που χρειάζεται ο σύλλογος διδασκόντων για την οργάνωση του τρόπου διδασκαλίας του
Παιδαγωγική αυτονομία της σχολικής μονάδας αυστηρά στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδείας. Με την προϋπόθεση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για τα διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα που υπάρχουν καθώς και την παροχή κινήτρων, κάθε σχολείο μπορεί να εφαρμόσει ένα μοντέλο εκπαίδευσης που θα επιτρέπει στα παιδιά να βρίσκονται περισσότερες ώρες σε φυσικά περιβάλλοντα πχ παιδαγωγική Ρέτζιο, σύστημα Μοντεσσόρι, σχολείο του δάσους.
Θεσμοθέτηση του δικαιώματος της κατ’ οίκον εκπαίδευσης για όποιον την επιλέξει. Με κατεύθυνση από το ΥΠΑΙΘ μέσω εκπαιδευτικών-καθοδηγητών/μεντόρων, μαθητές και οικογένειες που επιλέγουν την κατ’ οίκον διδασκαλία θα έχουν τη δυνατότητα να καλύπτουν τις μαθησιακές τους ανάγκες στο δικό τους χρόνο και ασφαλή χώρο.
Άρση της υποχρεωτικής παρακολούθησης των μαθημάτων. Αποτελεί απαράβατο ανθρώπινο δικαίωμα να έχει κάθε οικογένεια την ελευθερία να μην εκθέτει το παιδί και το περιβάλλον του σε κίνδυνο.
Θέσπιση του δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής του περιβάλλοντος μάθησης καθώς αυτή προσφέρει λύσεις σε όλες τις υγειονομικές, οικονομικές και εργασιακές προκλήσεις του καιρού μας και χρειάζεται να μελετηθεί και να θεσμοθετηθεί άμεσα από το υπουργείο. Σε πλήθος άλλων χωρών παγκοσμίως λειτουργούν, επίσημα και νόμιμα, σχολεία που βασίζονται σε διαφορετικά μοντέλα εκπαίδευσης. Είναι καιρός να νομιμοποιηθεί και στη χώρα μας η ύπαρξη τέτοιων δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων καθώς και το δικαίωμα της οικογένειας να το επιλέγει.
Οι θέσεις μας, σας έχουν γνωστοποιηθεί ξανά τόσο μέσω δελτίου τύπου που εκδώσαμε στις 5-6-2020, όσο και στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου με υπόμνημα που καταθέσαμε στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής στις 8-6-2020.
Σωματείο ΣυνΠαιδεία: Κοινότητα Υποστηρικτών Εναλλακτικών Μορφών Εκπαίδευσης και Χειραφετικής Παιδαγωγικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου