Ζωή Χατζή
ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΕ: «ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ Η ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ ΝΑ ΠΕΙ ΜΑΘΗΜΑ»
Δημήτρης Τσιριγώτης
Από αυτά που λένε οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας καταλαβαίνεις πως καμία σχέση δεν έχουν με την εκπαιδευτική διαδικασία και πραγματικότητα.
Ανακοίνωσαν πως η αναμετάδοση του δια ζώσης μαθήματος θα διακόπτεται κατά την εξέταση των μαθητών της τάξης. Και θα συμβαίνει μόνο την ώρα που ο εκπαιδευτικός θα παραδίδει το μάθημα. Εύκολα καταλαβαίνεις πως η εντύπωση που έχουν για το μάθημα είναι του βαθέως παρελθόντος. Εντελώς αναχρονιστική και ξεπερασμένη. Τότε που το μάθημα ήταν χωρισμένο σε διακριτά μέρη: α) εξέταση μαθητών β) παράδοση του επόμενου από τον εκπαιδευτικό. Τότε που ο καθηγητής έμπαινε στην τάξη και έλεγε: «να έρθει στον πίνακα η Γιαδικιάρογλου να πει μάθημα». Και που ο βαθμολογικός κατάλογος ήταν ο τρόμος των μαθητών. Και μετά παρέδιδε το παρακάτω μάθημα με μονόλογο.
Από τότε έχουν αλλάξει πολλά για την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών όσον αφορά τις μεθόδους διδασκαλίας τους. Πλέον όλες οι σύγχρονες σχολές παιδαγωγικής προτείνουν το μάθημα να είναι ενιαίο, διαδραστικό, παιδοκεντρικό και ο στόχος του να είναι η εμπλοκή και η συμμετοχή των μαθητών στην δημιουργία του. Για ποια λοιπόν συμμετοχή μπορούμε να μιλάμε όσον αφορά εκείνους τους μαθητές που θα βλέπουν παθητικά το μάθημα από το σπίτι; Απλά θα είναι κάποιοι μαθητές που θα βλέπουν κάποιους άλλους μαθητές να κάνουν μάθημα.
Πάντως το όλο εγχείρημα πέρα από το γεγονός πως αποτελεί με διαφορά την πιο αντιπαιδαγωγική πρόταση όλων των εποχών διεκδικεί και τις δάφνες της πιο σουρεαλιστικής: «η χρήση της τεχνολογίας του μέλλοντος να ενισχύει εκπαιδευτικές πρακτικές του παρελθόντος». (Δημήτρης Τσιριγώτης)
Δημήτρης Τσιριγώτης
Από αυτά που λένε οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας καταλαβαίνεις πως καμία σχέση δεν έχουν με την εκπαιδευτική διαδικασία και πραγματικότητα.
Ανακοίνωσαν πως η αναμετάδοση του δια ζώσης μαθήματος θα διακόπτεται κατά την εξέταση των μαθητών της τάξης. Και θα συμβαίνει μόνο την ώρα που ο εκπαιδευτικός θα παραδίδει το μάθημα. Εύκολα καταλαβαίνεις πως η εντύπωση που έχουν για το μάθημα είναι του βαθέως παρελθόντος. Εντελώς αναχρονιστική και ξεπερασμένη. Τότε που το μάθημα ήταν χωρισμένο σε διακριτά μέρη: α) εξέταση μαθητών β) παράδοση του επόμενου από τον εκπαιδευτικό. Τότε που ο καθηγητής έμπαινε στην τάξη και έλεγε: «να έρθει στον πίνακα η Γιαδικιάρογλου να πει μάθημα». Και που ο βαθμολογικός κατάλογος ήταν ο τρόμος των μαθητών. Και μετά παρέδιδε το παρακάτω μάθημα με μονόλογο.
Από τότε έχουν αλλάξει πολλά για την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών όσον αφορά τις μεθόδους διδασκαλίας τους. Πλέον όλες οι σύγχρονες σχολές παιδαγωγικής προτείνουν το μάθημα να είναι ενιαίο, διαδραστικό, παιδοκεντρικό και ο στόχος του να είναι η εμπλοκή και η συμμετοχή των μαθητών στην δημιουργία του. Για ποια λοιπόν συμμετοχή μπορούμε να μιλάμε όσον αφορά εκείνους τους μαθητές που θα βλέπουν παθητικά το μάθημα από το σπίτι; Απλά θα είναι κάποιοι μαθητές που θα βλέπουν κάποιους άλλους μαθητές να κάνουν μάθημα.
Πάντως το όλο εγχείρημα πέρα από το γεγονός πως αποτελεί με διαφορά την πιο αντιπαιδαγωγική πρόταση όλων των εποχών διεκδικεί και τις δάφνες της πιο σουρεαλιστικής: «η χρήση της τεχνολογίας του μέλλοντος να ενισχύει εκπαιδευτικές πρακτικές του παρελθόντος». (Δημήτρης Τσιριγώτης)
Φωτογραφία από τη συμμετοχή της Ένωσης στη σημερινή πανεκπαιδευτική κινητοποίηση, 19 Μάη 2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου