Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Επιστολή στο alfavita.gr
Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα παιδιού με σοβαρό αυτισμό, που φοιτά σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και θέλω να προβάλω τις επιφυλάξεις μου για το άνοιγμα των ειδικών σχολείων που μάλλον, όπως φαίνεται, θα εισηγηθούν οι ειδικοί, όπως ανακοίνωσε και η υφυπουργός παιδείας και ο κ. Τσιόδρας. Δεν ξέρω αν όλοι γνωρίζουν  καλά τις ιδιαιτερότητες των παιδιών μα αναπηρία και τις συνθήκες που επικρατούν στα ειδικά σχολεία. Εννοείται ότι η ψυχολογική, συναισθηματική, γνωστική και κοινωνική τους εξέλιξη και πρόοδος έχει επηρεαστεί σημαντικά με το κλείσιμο των δομών, όπου φοιτούσαν και συμφωνώ με αυτό απόλυτα. Όμως η υγεία των παιδιών είναι σημαντικότερη.
Επειδή έχω εικόνες και εμπειρία από ειδικά σχολεία προβάλω τις παρακάτω απορίες: 
1. Πώς μπορούν παιδιά με νοητικές αναπηρίες να κρατήσουν τις απαραίτητες αποστάσεις και μεταξύ τους και απέναντι στους εκπαιδευτικούς; Πολλά παιδιά έχουν την τάση να αγκαλιάζουν συνεχώς και να επιδιώκουν την επαφή με τον εκπαιδευτικό.
2. Αρκετά παιδιά για λόγους αισθητηριακούς δεν μπορούν να δεχτούν ούτε το συχνό πλύσιμο των χεριών ούτε την εφαρμογή αντισηπτικού στα χέρια τους, πόσο μάλλον να το κάνουν αυτόνομα.
3. Δεν μπορώ να κατανοήσω πώς μπορεί να νοηθεί ειδική αγωγή χωρίς την άμεση και κοντινή επαφή με το παιδί π.χ. το κράτημα του χεριού στις διάφορες δραστηριότητες και κυρίως στη χρήση της τουαλέτας και στις περιπτώσεις εξάρσεων και κρίσεων ιδιαίτερα από παιδιά με αυτισμό. Από απόσταση θα γίνουν όλα αυτά;
4. Πόσο δύσκολο είναι να γίνουν αντιληπτά πιθανά συμπτώματα ασθένειας σε αρκετά παιδιά που δεν έχουν λόγο για να εκφράσουν τον πόνο και κάποια ενόχληση.
Συμπερασματικά πολλοί γονείς πιστεύουμε πως είναι προτιμότερο και πιο ασφαλές να λειτουργήσουν πάλι τα ειδικά σχολεία από το Σεπτέμβριο, αφού θα υπάρξει ο σχεδιασμός αντιμετώπισης των παραπάνω θεμάτων και η ανάλογη καθοδήγηση του επαιδευτικού και βοηθητικού προσωποκού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: