«Έως τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία»
Τη Δευτέρα 25 Μαϊου θα ληφθούν οι αποφάσεις για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, οπότε και θα πραγματοποιηθούν οι σχετικές ανακοινώσεις, σύμφωνα με την ενημέρωση του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά. Από την πλευρά του, ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας, έκανε λόγο για την πιο κατάλληλη περίοδο για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία.
Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό, κανείς δεν μπορεί να αποδείξει πως οι κίνδυνοι είναι περισσότεροι από το όφελος της επιστροφής των παιδιών στις τάξεις, την ώρα όμως που δεν υπάρχει 100% εγγύηση για την υγεία των μαθητών, κατά την επάνοδο στο σχολικό χώρο.
«Ενώ υπάρχουν επιχειρήματα για επιστροφή στο σχολείο, πολλοί λένε πως η επιστήμη δεν έχει φτάσει στο επίπεδο για 100% ασφάλεια. Τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία. Δείχνουν ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. Υπάρχουν όμως και παιδιά που θα περάσουν βαριά τη νόσο και παιδιά που περνούν το σπάνια φλεγμονώδες σύνδρομο. Το συμπέρασμα δεν είναι πως δεν συμβαίνουν αυτά, αλλά ότι συμβαίνουν πολύ σπάνια. Να μη μένουμε όμως σε αυτά τα σπάνια ευρήματα. Ο ιός αυτός αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο τρόπο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή».
Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας αναφέρθηκε παράλληλα στους γονείς που φοβούνται να στείλουν τα παιδιά τους σχολείο. Όπως επεσήμανε, δεν υπάρχουν έως σήμερα απόλυτα επιστημονικά δεδομένα, καθώς και ότι οι έως τώρα παρατηρήσεις των επιστημόνων αφορούν μία γενική εικόνα, ένα μέσο όρο,. Δεν πρέπει να μείνουμε στην περιπτωσιολογία - ό,τι και να αποφασίσει η πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρει το οικογενειακό περιβάλλον, είπε ακόμα ο κ. Τσιόδρας.
«Τι θα κάνει αν ένα παιδί δεν πάει σχολείο; Θα βγαίνει στη γειτονιά και στις πλατείες;», διερωτήθηκε ακόμα. «Εκεί θα εκτίθεται σε κινδύνους», τόνισε, θέτοντας το ερώτημα: «Είμαστε έτοιμοι να κρατήσουμε σε απομόνωση τα παιδιά;»
Μεταξύ άλλων, ο Σωτήρης Τσιόδρας επιχειρηματολόγησε υπέρ την επιστροφής των μαθητών στα σχολεία.
Συγκεκριμένα δήλωσε:
Πρώτον υπάρχει κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικοιγένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης των σχολείων, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές.
Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με σχολικές έρευνες, και συμβαίνει λόγω της μικρότερης πιθανότητας αυτά τα παιδιά στο σπίτι να έχουν ένα περιβάλλον που να ευνοεί τη μαθησιακή-εκπαιδευτική διαδικασία και συνήθως διαβάζουν λιγότερο σε τέτοιες περιόδους.
Δεύτερον, υπάρχει σαφώς ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Αυτό δεν έχει αξιολογηθεί ευρέως αξιολογηθεί και ιδιαίτερα σε συνθήκες του νέου κορονοϊού.
Σε μελέτες του εξωτερικού η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα, οι περισσότεροι μαθητές/μαθήτριες σε ποσοστό έως και 75% δεν ολοκλήρωναν καν την εργασία που τούς είχε ανατεθεί.
Τρίτον, αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών, με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, κυρίως λόγω της απομάκρυνσής τους από τα σχολεία και το φιλικό τους περιβάλλον. Ο κ. Τσιόδρας υπογράμμισε ότι δεν θα πρέπει να υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία.
Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου