Κυριακή 3 Μαΐου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης να επαναλειτουργήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια από τις 18/5 και η Γ΄Λυκείου από τις 11/5, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
  1. Επικινδυνότητα για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Από το «Μένουμε Σπίτι» και το «Είμαστε σε πόλεμο» φτάσαμε ξαφνικά στο «Η Οικονομία πρέπει να επαναλειτουργήσει (το ίδιο και τα σχολεία)». Η απόφαση αυτή ενδύθηκε το ένδυμα «νέων επιστημονικών δεδομένων». Ακόμη όμως κι αν δεχθούμε πως τελικά τα παιδιά δεν είναι πολύ δεκτικά στον ιό, μπορούμε να αρνηθούμε πως θα αρχίσουν αναπόφευκτα να εμπλέκονται τα ευπαθή άτομα τρίτης ηλικίας στη φροντίδα τους, οπότε η επικινδυνότητα μεταφέρεται και σε αυτούς;
Επίσης έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πραγματικότητα που περιγράφεται από:
- Μικρές σχολικές τάξεις, ακόμη στενότερους χώρους σε διαδρόμους, τουαλέτες και γραφεία, που πρακτικά καθιστούν αδύνατο να κρατηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας.
- Ανεπάρκεια προσωπικού στην καθαριότητα για απολύμανση των σχολικών χώρων δυο φορές την ημέρα. (Ήδη, για αυτό το ζήτημα, η κυβέρνηση απέξω απέξω ρίχνει το μπαλάκι στους Δήμους).
    Ρωτάμε: Πώς στην πράξη θα προφυλαχτούν οι συνάδελφοι που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, οι ίδιοι ή κοντινά τους πρόσωπα; Αν συνάδελφος, μόνιμος ή αναπληρωτής, εμφανίσει συμπτώματα, καλύπτεται με ειδική άδεια απουσίας; Αυτή τη φορά δεν μιλάμε για αύξηση ωραρίου, περικοπή μισθών ή δώρων· μιλάμε για ζωές.
2. Προαιρετική παρουσία των μαθητών στο σχολείο
Ίσως αποτελεί την ελπίδα της κυβέρνησης στο να μη μεταδοθεί ο ιός. Ταυτόχρονα καταδεικνύει την επικίνδυνη απουσία σοβαρότητας του όλου εγχειρήματος.
3. Εκ περιτροπής παρουσία - πολύ κακό για το τίποτα.
- Σε δίωρα μαθήματα, στη διάρκεια 4 εβδομάδων, θα γίνουν συνολικά 8 διδακτικές ώρες. Με το εκ περιτροπής κάθε μαθητής θα παρακολουθήσει όλες κι όλες 4 ώρες, χρονικό διάστημα προφανώς ανεπαρκές για να καλυφθεί η ύλη, δυσανάλογα μικρό για το υγειονομικό ρίσκο που συνεπάγεται.
- Αν έπρεπε να ληφθεί κάποια ιδιαίτερη μέριμνα για τη Γ΄ Λυκείου, επί της ουσίας ούτε αυτό συμβαίνει.
- Κανένας υψηλά ιστάμενος δεν έχει μπει στον κόπο να εξηγήσει πώς ακριβώς θα λειτουργήσει αυτό για τους εκπαιδευτικούς και πώς θα αντιμετωπιστούν τυχόν δυσκολίες που θα προκύψουν στην κατάρτιση προγράμματος, ειδικά για καθηγητές που μοιράζονται σε περισσότερα από ένα σχολεία.
- Για τους αναπληρωτές που έμεναν σε ξενοδοχεία που έκλεισαν υπάρχει κάποιο σχέδιο;
4. Μαθητές χωρίς μάσκα, καθηγητές με/χωρίς μάσκα.
Άλλο ένα στοιχείο απουσίας σοβαρού και οργανωμένου σχεδίου. Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές ήμασταν στο ότι η μάσκα είναι προαιρετική και για τους διδάσκοντες. Εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν:
- Πώς είναι δυνατό η μάσκα να είναι υποχρεωτική, και μάλιστα δια βαρέως προστίμου, σε άλλους κλειστούς χώρους, αλλά όχι στο σχολείο;
- Μήπως έχει να κάνει με το γεγονός ότι θα ήταν υποχρεωμένο το Υπουργείο να διαθέσει μάσκες δωρεάν;
5. Ζωντανές αναμεταδόσεις του μαθήματος;
- Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε πως η χρήση κάμερας μέσα σε σχολική αίθουσα είναι παράνομη. (Εκτός αν αλλάξουν τον νόμο, παραβιάζοντας νομικά και συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών).
- Πρακτικά μιλώντας, θα μπορεί οποιοσδήποτε (γονέας μαθητή, φίλος του κ.ο.κ.) να καταγράφει οπτικοακουστικό υλικό;
- Αν τελικά η κ. Υπουργός το είπε για να το πει, μας θυμίζει την «πλάκα» του Ντ. Τραμπ με τη χλωρίνη και το εμβόλιο…
6. Προετοιμασία για περίπτωση εμφάνισης κρούσματος στις πανελλήνιες
Καμία προετοιμασία. Υπάρχει δήλωση του κ. Τσιόδρα πως, αν προκύψει κρούσμα στα πανελλαδικές, «δεν θα ακολουθηθεί το γνωστό πρωτόκολλο». Ποιο είναι το εναλλακτικό σχέδιο της κυβέρνησης;
Μήπως τελικά η επιστροφή όλων των τάξεων στη δευτεροβάθμια θέτει σε κίνδυνο τις ίδιες τις Πανελλαδικές, με πιθανή παράταση της «ομηρείας» των μαθητών και των οικογενειών τους; Μήπως πρόκειται για μια τελείως ανεύθυνη κίνηση χωρίς πραγματικό παιδαγωγικό-διδακτικό όφελος;
 7. Η επαναλειτουργία γίνεται για να κοπούν οι άδειες ειδικού σκοπού για τους γονείς και υπό την πίεση των ιδιωτικών σχολείων;
– Υπουργείο: «Διεθνείς μελέτες καταδεικνύουν τον εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στην παιδαγωγική διαδικασία, αλλά και την ψυχολογία των μαθητών, μετά από μεγάλο διάστημα απουσίας από τις σχολικές αίθουσες».
– Πραγματικότητα: Η πολιτική επιλογή επανεκκίνησης της αγοράς «παίρνει μπάλα» και τα σχολεία. Το ψυχολογικό κόστος από τον συνεχή φόβο για εμφάνιση κρουσμάτων δεν μπαίνει καν στη συζήτηση.
    Η οικονομική επανάκαμψη, για την ανάγκη της οποίας δεν αμφιβάλλουμε αλλά επιτέλους πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά ποιοι την επιφέρουν και ποιοι την καρπώνονται, επιβάλλει το άνοιγμα των σχολείων με κάθε κόστος.
-Οι μητέρες «πρέπει» να επιστρέψουν στις δουλειές τους…
-Η κοινωνία «πρέπει» να πειστεί ότι επανερχόμαστε στην «κανονικότητα»…
-Οι …τεμπέληδες καθηγητές «πρέπει» να εργαστούν…
-Τα ιδιωτικά σχολεία «πρέπει» να εισπράξουν τα δίδακτρα του τελευταίου τριμήνου.
Κι αν κάτι δεν πάει καλά;
-Είτε θα φταίει η οικογένεια του μαθητή, το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι καθαρίστριες – όχι το Κράτος.
-Είτε τα Μ.Μ.Ε. θα λένε ότι όλα πάνε καλά.
Η επιστροφή στα σχολεία είναι κάτι που όλοι οι εκπαιδευτικοί λαχταρούμε. Ο τρόπος όμως με τον οποίο γίνεται και κινδύνους εγκυμονεί, αλλά και προβλήματα προκαλεί, ακόμα και αν τελικά δεν έχουμε ραγδαία εξάπλωση της νόσου. Πράγμα που ευχόμαστε και για το οποίο θα προσπαθήσουμε στις – περιορισμένες πλέον – δυνατότητες που έχουμε.
  • Καλούμε τους μαθητές, τους συγγενείς τους και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να προσέξουν όσο μπορούν την υγεία τους.
  • Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν και στη δια ζώσης διδασκαλία τους μαθητές τους.
  • Καλούμε κάθε εμπλεκόμενο με την εκπαιδευτική διαδικασία να αναφέρει, όπου προβλέπεται και όπου κρίνει εκείνος αποτελεσματικό, κάθε ύποπτο περιστατικό που υποπίπτει στην αντίληψή του.
Η μάχη για την αλήθεια θα είναι σκληρή και πρέπει να κερδηθεί.

Ενωτική Αριστερή Συνεργασία
στην ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Δεν υπάρχουν σχόλια: