Σήμερα, μετά από 20 χρόνια εμπειρίας, διαπιστώνει κανείς ότι ορισμένα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού ήδη έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις ελληνομάθειας.
Μετά την πρόσφατη ένταση που προκλήθηκε στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, κατόπιν κινητοποιήσεων των γονέων με αίτημα την καλύτερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε τη δημιουργία επιτροπής που θα εξετάσει το ζήτημα.
Τα σχολικά εγχειρίδια του ελληνόφωνου προγράμματος που διδάσκονται σήμερα στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης είχαν εκπονηθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων. Το εγχείρημα αυτό, που έλαβε για πρώτη φορά υπόψη τις ειδικές γλωσσικές ανάγκες των μαθητών, αλλά και την αρχή της αμφίδρομης διαπολιτισμικότητας, αποτέλεσε βαθιά τομή βελτίωσης στα μειονοτικά σχολεία. Σήμερα, μετά από 20 χρόνια εμπειρίας, διαπιστώνει κανείς ότι ορισμένα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού ήδη έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις ελληνομάθειας.
Το θεμελιώδες δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση των μαθητών της μειονότητας, που δεν θα υπολείπεται ποιοτικά σε σχέση με όλα τα άλλα ελληνικά σχολεία, μπορεί και πρέπει να υλοποιηθεί μέσω μιας σύγχρονης, ολοκληρωμένης και ψύχραιμης επιστημονικής προσέγγισης.
Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου