Το αν ένα παιδί θα είναι ικανό ή όχι στα μαθηματικά και την ανάγνωση καθορίζεται από τα γονίδια του. Μάλιστα, σε σημαντικό βαθμό, και για τις δυο δεξιότητες "ευθύνονται" τα ίδια γονίδια.
Αυτό διαπίστωσε μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα από τα Πανεπιστήμια Οξφόρδης, University College και King's College του Λονδίνου
Η μελέτη φωτίζει το - κοινό σε σημαντικό βαθμό (έως 50%)- γενετικό υπόβαθρο των μαθηματικών και της ανάγνωσης, αλλά επίσης δείχνει ότι, πέρα από τα γονίδια, το σχολείο και η βοήθεια από τους γονείς, δηλαδή γενικότερα το περιβάλλον, παίζουν καθοριστικό ρόλο στο κατά πόσο ένα παιδί θα τα καταφέρνει με τους αριθμούς και τις λέξεις.
Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία για 12χρονους διδύμους από σχεδόν 2.800 οικογένειες, καθώς και από παιδιά που δεν ήσαν δίδυμα. Για όλα τα παιδιά ελήφθησαν υπόψη οι επιδόσεις τους στις εξετάσεις μαθηματικών και γλώσσας.
Η σύγκριση μεταξύ διδύμων και μη αποκάλυψε ότι ένα ποσοστό από 10% έως 50% των γονιδίων που εμπλέκονται στην ανάγνωση, σχετίζονται επίσης με τις επιδόσεις στα μαθηματικά. Ανάλογα με τις παραλλαγές σε αυτά τα κοινά γονίδια, επηρεάζεται το επίπεδο των επιδόσεων των παιδιών στο σχολείο.
Η έρευνα, όπως είπε ένας από τους ερευνητές, δείχνει ότι υπάρχει ένας πολύπλοκος γενετικός μηχανισμός, στον οποίο πολλά επιμέρους γονίδια (εκατοντάδες και πιθανώς χιλιάδες) ασκούν το καθένα μια μικρή διακριτή επίδραση στην μαθησιακή ικανότητα, σε συνδυασμό πάντα με τα υπόλοιπα γονίδια - και με την επίδραση του εξωτερικού περιβάλλοντος.
news.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου