Η Κίνηση Γονέων διεκδικεί ένα «ποιοτικό Ειδικό Σχολείο» για τα παιδιά τους
Ανάστατοι είναι οι γονείς μαθητών των ειδικών σχολείων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, λόγω των «τραγικών προβλημάτων» που όπως υποστηρίζουν υπάρχουν στα σχολεία και επηρεάζουν τη λειτουργία τους. Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευάγγελος Σαραντίδης, συντονιστής της Κίνησης Γονέων, τα παιδιά αντιμετωπίζουν «ρατσιστικού τύπου μεταχείριση» και οι γονείς διεκδικούν για αυτά ένα «ποιοτικό Ειδικό Σχολείο».
Ο κ. Σαραντίδης αναφέρθηκε στη μεταφορά των μαθητών, υπογραμμίζοντας ότι «δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταφορικά μέσα από την αρχή της χρονιάς ή σε πολλές περιπτώσεις τα οχήματα που επιλέγονται είναι ακατάλληλα. Για παράδειγμα χρησιμοποιούνται τεράστια τουριστικά πούλμαν, τα οποία δεν μπορούν να μπουν στους στενούς δρόμους μιας γειτονιάς, όπως συμβαίνει με μαθητές στο α’ Ειδικό Σχολείο ή στο Πέραμα». Όπως σημειώνει, «είναι ανάγκη το μεταφορικό μέσο να παίρνει τον μαθητή του ειδικού σχολείου από την πόρτα του σπιτιού του, από την αρχή της χρονιάς και όχι όποτε το θυμηθεί η αρμόδια υπηρεσία».
Ακόμη μία ουσιαστική ανάγκη για τα ειδικά σχολεία είναι, σύμφωνα με τον κ. Σαραντίδη, «η έγκαιρη τοποθέτηση των ειδικών δασκάλων που είναι υπεύθυνοι για την τάξη, των βοηθών τους, και ειδικών επιστημόνων, όπως λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών, φυσιοθεραπευτών και ψυχολόγων». «Δεν υπάρχουν πολλές οργανικές θέσεις στα ειδικά σχολεία και η συντριπτική πλειοψηφία των αναπληρωτών τοποθετείται με καθυστέρηση, με αποτέλεσμα έως τα τέλη Οκτωβρίου το ειδικό σχολείο να λειτουργεί ως πάρκινγκ» υποστηρίζει.
Έκανε λόγο, επίσης, για τάξεις που είναι «υπερφορτωμένες» σε μια προσπάθεια εξοικονόμομησης κεφαλαίων για την πληρωμή του προσωπικού. Όπως ανέφερε «ενώ η τάξη στο ειδικό σχολείο πρέπει να είναι τριμελής, υπάρχουν τάξεις με έξι ή επτά μαθητές, ακυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ουσία του ειδικού σχολείου, καθώς χρειάζεται την εξατομικευμένη σχέση δασκάλου– μαθητή για να λειτουργήσει».
Τα προβλήματα των περίπου 78 ειδικών σχολείων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, καθώς και τα αιτήματά τους περιλαμβάνονται, επίσης, στην εξώδικη διαμαρτυρία που επιδόθηκε από τους γονείς στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το Πάσχα.
Ο κ. Σαραντίδης αναφέρθηκε στη μεταφορά των μαθητών, υπογραμμίζοντας ότι «δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταφορικά μέσα από την αρχή της χρονιάς ή σε πολλές περιπτώσεις τα οχήματα που επιλέγονται είναι ακατάλληλα. Για παράδειγμα χρησιμοποιούνται τεράστια τουριστικά πούλμαν, τα οποία δεν μπορούν να μπουν στους στενούς δρόμους μιας γειτονιάς, όπως συμβαίνει με μαθητές στο α’ Ειδικό Σχολείο ή στο Πέραμα». Όπως σημειώνει, «είναι ανάγκη το μεταφορικό μέσο να παίρνει τον μαθητή του ειδικού σχολείου από την πόρτα του σπιτιού του, από την αρχή της χρονιάς και όχι όποτε το θυμηθεί η αρμόδια υπηρεσία».
Ακόμη μία ουσιαστική ανάγκη για τα ειδικά σχολεία είναι, σύμφωνα με τον κ. Σαραντίδη, «η έγκαιρη τοποθέτηση των ειδικών δασκάλων που είναι υπεύθυνοι για την τάξη, των βοηθών τους, και ειδικών επιστημόνων, όπως λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών, φυσιοθεραπευτών και ψυχολόγων». «Δεν υπάρχουν πολλές οργανικές θέσεις στα ειδικά σχολεία και η συντριπτική πλειοψηφία των αναπληρωτών τοποθετείται με καθυστέρηση, με αποτέλεσμα έως τα τέλη Οκτωβρίου το ειδικό σχολείο να λειτουργεί ως πάρκινγκ» υποστηρίζει.
Έκανε λόγο, επίσης, για τάξεις που είναι «υπερφορτωμένες» σε μια προσπάθεια εξοικονόμομησης κεφαλαίων για την πληρωμή του προσωπικού. Όπως ανέφερε «ενώ η τάξη στο ειδικό σχολείο πρέπει να είναι τριμελής, υπάρχουν τάξεις με έξι ή επτά μαθητές, ακυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ουσία του ειδικού σχολείου, καθώς χρειάζεται την εξατομικευμένη σχέση δασκάλου– μαθητή για να λειτουργήσει».
Τα προβλήματα των περίπου 78 ειδικών σχολείων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, καθώς και τα αιτήματά τους περιλαμβάνονται, επίσης, στην εξώδικη διαμαρτυρία που επιδόθηκε από τους γονείς στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το Πάσχα.
ΝEWSBEAST
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου