Όνειρα και σχέδια από «Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του αύριο»
Την «ψήφο» των Θεσσαλονικέων στις επικείμενες δημοτικές εκλογές αλλά και στις βουλευτικές εκλογές διεκδικούν τρία νέα πολιτικά κόμματα δεκατετράχρονων, δεκαπεντάχρονων και δεκαεξάχρονων που δημιουργήθηκαν πρόσφατα, με φιλοδοξία να αλλάξουν την σημερινή γκρίζα πραγματικότητα της πόλης. Τα ονόματα των συνδυασμών είναι «Α.Γ.Ω. - Ανταλλακτική Γειτονική Οικονομία», «Ελεύθερη Μάθηση» και «Χαρούμενη Θεσσαλονίκη» και το πολιτικό τους στίγμα λίγο πολύ κοινό, αφού προτείνουν ιδέες και δράσεις για την ανατροπή των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την προώθηση αναπτυξιακών πρωτοβουλιών μέσω της εκπαίδευσης και την αναστροφή του δυσάρεστου κλίματος στην ψυχολογική κατάσταση των Θεσσαλονικέων.
Και μπορεί τα κόμματα αυτά να μην «κατεβαίνουν» στην πραγματικότητα στις εκλογές όμως πράγματι χθες το βράδυ ζήτησαν και έλαβαν την υποστήριξη των Θεσσαλονικέων που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή τους και υποδέχτηκαν θετικά τις ιδέες που παρουσίασαν. Εννέα νέοι και νέες, ηλικίας 14 έως 16 ετών και ακόμη εννιά, ηλικίας 12 έως 13 ετών, που συμμετείχαν για μια χρονιά στο πρόγραμμα εξειδίκευσης που υλοποιεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με τίτλο «Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του αύριο», μίλησαν σε εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, για το όραμά τους και τις προτάσεις τους για τη Θεσσαλονίκη, προσκάλεσαν το κοινό να συμμετέχει σε αυτές και επιφύλαξαν εκπλήξεις για τον κόσμο, γεμάτες συμβολισμούς και μηνύματα.
«Δεν ήρθαμε με κουστούμι στην εκδήλωση. Θέλαμε από την αρχή να παρουσιάσουμε φρέσκες ιδέες, μακριά από τις πολιτικές των υπαρχόντων κομμάτων και κοντά στην καθημερινότητα κάθε ανθρώπου» σημειώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η μαθήτρια της Α' Λυκείου, Άννα Τσακαλίδου. Το όραμα του κόμματός της, «Χαρούμενη Θεσσαλονίκη» απευθύνεται στην καρδιά και τον ψυχισμό των δημοτών της Θεσσαλονίκης ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών και βασίστηκε στη διαπίστωση ότι στην καθημερινότητα της πόλης συναντά κανείς κατηφή πρόσωπα, με δυσάρεστη διάθεση που διογκώνεται και γενικεύεται όλο και περισσότερο.
Στόχος του κόμματος είναι η αλλαγή της διάθεσης των πολιτών, ξεκινώντας από απλά πράγματα και δράσεις που δεν χρειάζονται χρήματα. Ένα βραχιολάκι ή μια κονκάρδα με ένα χαμόγελο θα προτρέπει όποιον τα βλέπει να υιοθετήσει μια θετική στάση ζωής. Είναι δωρεάν, άλλωστε, το χαμόγελο και μεταδίδεται εύκολα λειτουργώντας παράλληλα ως προτροπή για τον καθένα προκειμένου να αναλάβει δημιουργική δράση και να παλέψει ώστε να βγει από τα αδιέξοδα που δημιουργεί η οικονομική κρίση.
Την κατάργηση του σχολείου με τη σημερινή του μορφή με σκοπό ουσιαστικά τη διεύρυνσή του προτείνει, από την πλευρά του, το κόμμα «Ελεύθερη Μάθηση» που ενεργοποιείται ουσιαστικά στον χώρο της κεντρικής πολιτικής σκηνής. "Κύρια επιδίωξή μας είναι να καταργήσουμε τα σχολεία από παντού, από τα θρανία και τις κλειστές τάξεις μέχρι το κτίριο ώστε τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε διαφορετικά σημεία κάθε φορά ανάλογα με το αντικείμενο της μάθησης" εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η 16χρονη Χριστίνα Γιακούλα.
«Αν διδάσκεται η ιστορία, τότε οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν μάθημα στο μουσείο ιστορίας. Αν μαθαίνουν για τη Σμύρνη θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτική εκδρομή στη Σμύρνη. Αν έχουν μαθηματικά θα μπορούν να παρακολουθήσουν μάθημα στο πανεπιστήμιο ή να επισκεφτούν μια επιχείρηση για να διδαχτούν εκεί τα οικονομικά της δεδομένα και να εκτιμήσουν επί τόπου την επιχειρηματική της πορεία. Αν έχουν γυμναστική μπορούν αντί να κάθονται σε ένα τσιμεντένιο γήπεδο, να μεταβούν στο Καυταντζόγλειο στάδιο ή σε ένα κολυμβητήριο" αναφέρει και επικαλείται το παράδειγμα της Αριστοτελικής παιδείας καθώς ο ίδιος ο Αριστοτέλης δίδασκε στη φύση. Η ίδια, εξάλλου, τονίζει ότι τέτοιου είδους μέθοδοι χρησιμοποιούνται σε ευρωπαϊκές χώρες και θα μπορούσαν να εισαχθούν και στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επισκέψεις σε επιχειρήσεις ώστε οι μαθητές να γνωρίζουν από κοντά τον τρόπο οργάνωσής τους και τα οικονομικά τους δεδομένα είναι μια διαδεδομένη καλή πρακτική στη Σουηδία και σε άλλες χώρες...
Απαντώντας σε κάποιο πολίτη που ενδεχομένως θα εμφανιζόταν επιφυλακτικός και θα ασκούσε κριτική στην "Ελεύθερη Μάθηση" για την πρόθεσή της να καταργήσει το σχολείο, η Χριστίνα Γιακούλα απαντά: "δεν θέλουμε ουσιαστικά την κατάργηση του σχολείου αλλά τη διεύρυνσή του. Όταν η μάθηση είναι ζωντανή και γίνεται επί τόπου η γνώση είναι βιωματική και αποτυπώνεται στο μυαλό και τη συνείδηση του μαθητή. Από εκεί και πέρα η απόκτηση ικανοτήτων και βιωματικών εμπειριών (life skills), η ενθάρρυνση του εθελοντισμού και της αυτενέργειας, η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και η ουσιαστική επαφή με όσα συμβαίνουν στην κοινωνία μπορούν να δώσουν έναυσμα στην επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη και την κανοτομία».
«Α.Γ.Ω. - Ανταλλακτική Γειτονική Οικονομία» είναι το όνομα του τρίτου πολιτικού κόμματος που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του αύριο». Ορμώμενοι από τις συνέπειες και τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης οι νέοι της ομάδας αποφάσισαν να προτείνουν την ιδέα της ανταλλακτικής οικονομίας και των τραπεζών χρόνου, με βάση την αντίληψη να μην περιστρέφονται όλα γύρω από το χρήμα.
«Όλα αυτά μπορούν να ενεργοποιούνται στο πλαίσιο κάθε γειτονιάς, με στόχο να έρθουν πιο κοντά οι ήδη αποξενωμένοι άνθρωποι της πόλης, να αναπτύξουν σχέσεις και δεσμούς μεταξύ τους, να ενδυναμώσουν τις άμυνές τους απέναντι στις δυσκολίες της εποχής και της τρέχουσας συγκυρίας» σημειώνει η Χριστίνα Γιακούλα. «Η αντικατάσταση των χρημάτων από την προσφορά είναι η κεντρική ιδέα» λέει, από την πλευρά της, η Άννα Τσακαλίδου και δηλώνει ότι οι νέοι άνθρωποι μπορούν να αντιληφθούν και να νιώσουν τα γενικά προβλήματα του κόσμου, το γενικό ηθικό χάος που υπάρχει και τον θυμό που συσσωρεύεται για όλα αυτά.
Οι ιδέες και οι προτάσεις των μαθητών πέραν από τα λόγια έγιναν και πράξη καθώς στην εκδήλωση του Σαββάτου η «Ελεύθερη Μάθηση» άφησε να υψωθούν στον ουρανό πολύχρωμα αερόστατα με τον συμβολισμό της ελευθερίας της σκέψης. Οι νέοι πολιτικοί της «Ανταλλακτικής Γειτονικής Οικονομίας» μοίρασαν στον κόσμο σπόρους ντομάτας και εκείνοι της «Χαρούμενης Θεσσαλονίκης» κονκάρδες και βραχιολάκια με θετικά μηνύματα.
«Θέλουμε πολύ να μας ακούσετε. Να αφουγκραστείτε τις ανησυχίες μας. Να πιστέψετε και εσείς στα όνειρά μας» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η Χριστίνα Γιακούλα και προσθέτει αφοπλιστικά: «αν ο κόσμος μας πάρει στα σοβαρά, η εμπειρία των μεγάλων μαζί με τις δικές μας ιδέες μπορούν να κάνουν θαύματα...».
newsbeast
Και μπορεί τα κόμματα αυτά να μην «κατεβαίνουν» στην πραγματικότητα στις εκλογές όμως πράγματι χθες το βράδυ ζήτησαν και έλαβαν την υποστήριξη των Θεσσαλονικέων που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή τους και υποδέχτηκαν θετικά τις ιδέες που παρουσίασαν. Εννέα νέοι και νέες, ηλικίας 14 έως 16 ετών και ακόμη εννιά, ηλικίας 12 έως 13 ετών, που συμμετείχαν για μια χρονιά στο πρόγραμμα εξειδίκευσης που υλοποιεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με τίτλο «Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του αύριο», μίλησαν σε εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, για το όραμά τους και τις προτάσεις τους για τη Θεσσαλονίκη, προσκάλεσαν το κοινό να συμμετέχει σε αυτές και επιφύλαξαν εκπλήξεις για τον κόσμο, γεμάτες συμβολισμούς και μηνύματα.
«Δεν ήρθαμε με κουστούμι στην εκδήλωση. Θέλαμε από την αρχή να παρουσιάσουμε φρέσκες ιδέες, μακριά από τις πολιτικές των υπαρχόντων κομμάτων και κοντά στην καθημερινότητα κάθε ανθρώπου» σημειώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η μαθήτρια της Α' Λυκείου, Άννα Τσακαλίδου. Το όραμα του κόμματός της, «Χαρούμενη Θεσσαλονίκη» απευθύνεται στην καρδιά και τον ψυχισμό των δημοτών της Θεσσαλονίκης ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών και βασίστηκε στη διαπίστωση ότι στην καθημερινότητα της πόλης συναντά κανείς κατηφή πρόσωπα, με δυσάρεστη διάθεση που διογκώνεται και γενικεύεται όλο και περισσότερο.
Στόχος του κόμματος είναι η αλλαγή της διάθεσης των πολιτών, ξεκινώντας από απλά πράγματα και δράσεις που δεν χρειάζονται χρήματα. Ένα βραχιολάκι ή μια κονκάρδα με ένα χαμόγελο θα προτρέπει όποιον τα βλέπει να υιοθετήσει μια θετική στάση ζωής. Είναι δωρεάν, άλλωστε, το χαμόγελο και μεταδίδεται εύκολα λειτουργώντας παράλληλα ως προτροπή για τον καθένα προκειμένου να αναλάβει δημιουργική δράση και να παλέψει ώστε να βγει από τα αδιέξοδα που δημιουργεί η οικονομική κρίση.
Την κατάργηση του σχολείου με τη σημερινή του μορφή με σκοπό ουσιαστικά τη διεύρυνσή του προτείνει, από την πλευρά του, το κόμμα «Ελεύθερη Μάθηση» που ενεργοποιείται ουσιαστικά στον χώρο της κεντρικής πολιτικής σκηνής. "Κύρια επιδίωξή μας είναι να καταργήσουμε τα σχολεία από παντού, από τα θρανία και τις κλειστές τάξεις μέχρι το κτίριο ώστε τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε διαφορετικά σημεία κάθε φορά ανάλογα με το αντικείμενο της μάθησης" εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η 16χρονη Χριστίνα Γιακούλα.
«Αν διδάσκεται η ιστορία, τότε οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν μάθημα στο μουσείο ιστορίας. Αν μαθαίνουν για τη Σμύρνη θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτική εκδρομή στη Σμύρνη. Αν έχουν μαθηματικά θα μπορούν να παρακολουθήσουν μάθημα στο πανεπιστήμιο ή να επισκεφτούν μια επιχείρηση για να διδαχτούν εκεί τα οικονομικά της δεδομένα και να εκτιμήσουν επί τόπου την επιχειρηματική της πορεία. Αν έχουν γυμναστική μπορούν αντί να κάθονται σε ένα τσιμεντένιο γήπεδο, να μεταβούν στο Καυταντζόγλειο στάδιο ή σε ένα κολυμβητήριο" αναφέρει και επικαλείται το παράδειγμα της Αριστοτελικής παιδείας καθώς ο ίδιος ο Αριστοτέλης δίδασκε στη φύση. Η ίδια, εξάλλου, τονίζει ότι τέτοιου είδους μέθοδοι χρησιμοποιούνται σε ευρωπαϊκές χώρες και θα μπορούσαν να εισαχθούν και στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επισκέψεις σε επιχειρήσεις ώστε οι μαθητές να γνωρίζουν από κοντά τον τρόπο οργάνωσής τους και τα οικονομικά τους δεδομένα είναι μια διαδεδομένη καλή πρακτική στη Σουηδία και σε άλλες χώρες...
Απαντώντας σε κάποιο πολίτη που ενδεχομένως θα εμφανιζόταν επιφυλακτικός και θα ασκούσε κριτική στην "Ελεύθερη Μάθηση" για την πρόθεσή της να καταργήσει το σχολείο, η Χριστίνα Γιακούλα απαντά: "δεν θέλουμε ουσιαστικά την κατάργηση του σχολείου αλλά τη διεύρυνσή του. Όταν η μάθηση είναι ζωντανή και γίνεται επί τόπου η γνώση είναι βιωματική και αποτυπώνεται στο μυαλό και τη συνείδηση του μαθητή. Από εκεί και πέρα η απόκτηση ικανοτήτων και βιωματικών εμπειριών (life skills), η ενθάρρυνση του εθελοντισμού και της αυτενέργειας, η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και η ουσιαστική επαφή με όσα συμβαίνουν στην κοινωνία μπορούν να δώσουν έναυσμα στην επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη και την κανοτομία».
«Α.Γ.Ω. - Ανταλλακτική Γειτονική Οικονομία» είναι το όνομα του τρίτου πολιτικού κόμματος που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του αύριο». Ορμώμενοι από τις συνέπειες και τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης οι νέοι της ομάδας αποφάσισαν να προτείνουν την ιδέα της ανταλλακτικής οικονομίας και των τραπεζών χρόνου, με βάση την αντίληψη να μην περιστρέφονται όλα γύρω από το χρήμα.
«Όλα αυτά μπορούν να ενεργοποιούνται στο πλαίσιο κάθε γειτονιάς, με στόχο να έρθουν πιο κοντά οι ήδη αποξενωμένοι άνθρωποι της πόλης, να αναπτύξουν σχέσεις και δεσμούς μεταξύ τους, να ενδυναμώσουν τις άμυνές τους απέναντι στις δυσκολίες της εποχής και της τρέχουσας συγκυρίας» σημειώνει η Χριστίνα Γιακούλα. «Η αντικατάσταση των χρημάτων από την προσφορά είναι η κεντρική ιδέα» λέει, από την πλευρά της, η Άννα Τσακαλίδου και δηλώνει ότι οι νέοι άνθρωποι μπορούν να αντιληφθούν και να νιώσουν τα γενικά προβλήματα του κόσμου, το γενικό ηθικό χάος που υπάρχει και τον θυμό που συσσωρεύεται για όλα αυτά.
Οι ιδέες και οι προτάσεις των μαθητών πέραν από τα λόγια έγιναν και πράξη καθώς στην εκδήλωση του Σαββάτου η «Ελεύθερη Μάθηση» άφησε να υψωθούν στον ουρανό πολύχρωμα αερόστατα με τον συμβολισμό της ελευθερίας της σκέψης. Οι νέοι πολιτικοί της «Ανταλλακτικής Γειτονικής Οικονομίας» μοίρασαν στον κόσμο σπόρους ντομάτας και εκείνοι της «Χαρούμενης Θεσσαλονίκης» κονκάρδες και βραχιολάκια με θετικά μηνύματα.
«Θέλουμε πολύ να μας ακούσετε. Να αφουγκραστείτε τις ανησυχίες μας. Να πιστέψετε και εσείς στα όνειρά μας» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η Χριστίνα Γιακούλα και προσθέτει αφοπλιστικά: «αν ο κόσμος μας πάρει στα σοβαρά, η εμπειρία των μεγάλων μαζί με τις δικές μας ιδέες μπορούν να κάνουν θαύματα...».
newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου