Αντιδράσεις δημάρχων, ΔΟΕ, γονέων, φορέων για τις συγχωνεύσεις (συνεχής ενημέρωση)
Δήλωση Δημάρχου Ζωγράφου Κώστα Καλλίρη
σχετική με την απόφαση του ΥΠΕΠΘ για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο και με την από 12-5-2014 και με αρ. πρωτ. 72624/Δ4 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων , το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της πολιτικής του για «εξοικονόμηση πόρων» στο χώρο της εκπαίδευσης, αποφάσισε τη συγχώνευση σχολικών μονάδων στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα Δημοτικά Σχολεία Ζωγράφου 10ο με 4ο , 15ο με 12ο , 7ο με 8ο και 3ο με 9ο .
Τονίζουμε ότι στην εν λόγω απόφαση το ΥΠΕΠΘ επικαλείται κακώς και ψευδώς την υπ. αριθμ 447/2013 του Δημοτικού Συμβουλίου Ζωγράφου σύμφωνα με την οποία, πάντοτε κατά το ΥΠΕΠΘ, ο Δήμος Ζωγράφου συναίνεσε στην απόφαση συγχώνευσης σχολικών μονάδων της πόλης !
Η εν λόγω απόφαση, η 447/2013 ουδεμία σχέση έχει με το θέμα και αφορά σε μείωση προσαυξήσεων ποσού 6,17 € από χρηματικό κατάλογο υπέρ δημότη μας !
Απεναντίας το Δημοτικό Συμβούλιο Ζωγράφου με την 477/2013 ομόφωνη απόφασή του «αποδέχεται την απόφαση της Δ.Ε.Π. σύμφωνα με την οποία δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στις σχολικές μονάδες του Δήμου μας, κατά το επόμενο σχολικό έτος 2014-2015, σύμφωνα με τις προτάσεις από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια υπηρεσία, το ΥΠΕΠΘ αναγνώρισε το σφάλμα και υπεσχέθη ότι θα αφαιρέσει το Δήμο μας από την απόφασή του.
Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε απαράδεκτη την εν λόγω απόφαση αφού έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις βασικές λειτουργικές προδιαγραφές και όρους στην εκπαιδευτική διαδικασία προκαλώντας : 1) αύξηση του ήδη υψηλού αριθμού μαθητών ανά τάξη 2) άσκοπη και ιδιαίτερα σοβαρή αναστάτωση για τους μαθητές και γονείς των υπό συγχώνευση σχολείων και 3) αλλαγή στη ροή του εκπαιδευτικού έργου λόγω των υποχρεωτικών αλλαγών στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό 4) μετακίνηση εκπαιδευτικών σε άλλες σχολικές μονάδες και πιθανή απώλεια , για ορισμένους εξ αυτών, των οργανικών του θέσεων.
Η αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής λειτουργίας μόνο μέσα από το πρίσμα μιας στυγνής αριθμητικής και λογιστικής αντίληψης, είναι απόλυτα καταδικαστέα αφού θίγει την ουσία του ρόλου του σχολείου που δεν είναι άλλος από την διαπαιδαγώγηση και καλλιέργεια των μαθητών με τους καλύτερους δυνατούς όρους.
Καταθέτουμε με τον πλέον εμφατικό τρόπο τη διαφωνία μας και καλούμε γονείς και δασκάλους σε επαγρύπνηση ούτως ώστε να αποτρέψουμε την εφαρμογή των «αντιεκαπιδευτικών» αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας
Κώστας Καλλίρης
Δήμαρχος Ζωγράφου – ιατρός
Διαψεύδει ο δήμος Αθηναίων τις συγχωνεύσεις σχολείων
Διαψεύδει ο δήμος Αθηναίων τα σενάρια περί συγχωνεύσεων σχολείων που κυκλοφόρησαν σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο την Πέμπτη.
Ο δήμος επικαλείται τη σχετική νομοθεσία που του δίνει ρόλο στις αποφάσεις για τέτοιες ενέργειες και μέσω του Γραφείου Τύπου, εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, κάνοντας, μάλιστα, λόγο για «σκοπιμότητες» και «σύγχυση»:
«Με αφορμή δημοσιεύματα του τύπου περί σχεδίου συγχωνεύσεων σχολείων, ο δήμος Αθηναίων υπογραμμίζει προς κάθε κατεύθυνση, ότι καμία συζήτηση που να αφορά τη λειτουργία σχολικών μονάδων δε μπορεί να γίνεται ερήμην του, όπως απορρέει και από τη σχετική νομοθεσία.
Τέτοιες σκόπιμες διοχετεύσεις, μόνο σύγχυση προκαλούν».
ΔΟΕ : Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Για μια ακόμη φορά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επεμβαίνει «χειρουργικά» στο χώρο της εκπαίδευσης συγχωνεύοντας σχολεία και καταργώντας οργανικές θέσεις στα πλαίσια μιας πολιτικής που εντάσσει όλον τον «εκπαιδευτικό» σχεδιασμό στον παραλογισμό της εξοικονόμησης κονδυλίων από εκεί όπου θα έπρεπε, απλόχερα, να επενδύονται. Η λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση που μειώνει εκπαιδευτικούς, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις (παρά τις απολύτως αντίθετες θέσεις της παιδαγωγικής επιστήμης), στερεί τους μαθητές από την απαραίτητη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή είναι ο ασφαλέστερος δρόμος προς την υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
Στη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον υφυπουργό Παιδείας, τη Δευτέρα 12/5/2014, σχετικά με το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής, η απάντηση που πήραμε στο ερώτημα αν αληθεύουν οι φήμες για εκτεταμένες συγχωνεύσεις ήταν πως όχι μόνο δεν αληθεύουν αφού θα γίνονταν κάποιες απαραίτητες κινήσεις σε μερικά συστεγαζόμενα σχολεία αλλά αντιθέτως θα γίνονταν και αρκετές ιδρύσεις. Λάβαμε μάλιστα τη διαβεβαίωση για ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης και Ειδικών Σχολείων.
Φυσικά, πολύ γρήγορα ήρθε η πραγματικότητα να διαψεύσει τα εύκολα λόγια. Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας, το οποίο αναρτήθηκε στη συνέχεια σε πολλές ιστοσελίδες, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ιδρύονται έξι (6) νέα δημοτικά και έντεκα (11) νηπιαγωγεία και συγχωνεύονται 128 δημοτικά και 74 νηπιαγωγεία, επίσης καταργούνται 15 δημοτικά σχολεία και 30 νηπιαγωγεία.
Παρατηρώντας τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας εύκολα γίνεται αντιληπτή η προχειρότητα και η έλλειψη γνώσης σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Δε διστάζουν να δημιουργήσουν σχολεία «μεγαθήρια» προκειμένου να συγχωνεύσουν και να «εξοικονομήσουν» θέσεις εκπαιδευτικών. Συγχωνεύουν σχολεία ΕΑΕΠ που , υποτίθεται, ότι δημιουργήθηκαν με συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Κι όλα αυτά δίχως να υπάρχει σχετική εισήγηση και συμφωνία ούτε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ούτε από τα όργανα τοπικής αυτοδιοίκησης που θεσμικά έχουν λόγο. Ότι έγινε και με το κύμα συγχωνεύσεων Διαμαντοπούλου το 2011. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην Περιφέρεια Αττικής εκεί όπου ο Περιφερειακός Διευθυντής αγνόησε παντελώς τις εισηγήσεις και λειτούργησε αυθαίρετα κι έξω από κάθε παιδαγωγική λογική και δίχως να λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του κάθε σχολείου.
Είναι ολοφάνερο ότι οι συγχωνεύσεις, οι καταργήσεις κι οι υποβιβασμοί θα διογκώσουν το πρόβλημα που παρουσιάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν εκατοντάδες συναδέλφων μετακινήθηκαν, αυθαίρετα, ως «υπεράριθμοι» από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, κατά κύριο λόγο, στην Αττική. Είναι ολοφάνερο ότι θα έχουμε το φαινόμενο τμημάτων με πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών που θα υπερβαίνει τους 25 κι ότι η ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης θα δεχθεί κι άλλο πλήγμα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσο υπάρχει ακόμα χρόνος, να φροντίσει ώστε να «διαψευσθούν» τα δημοσιεύματα και να αντιληφθεί ότι η πολιτική του είναι απόλυτα αναντίστοιχη με τις ανάγκες της εκπαίδευσης και των μαθητών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις και δράσεις για την ανατροπή των σχεδιασμών που διαλύουν την εκπαίδευση και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε επαγρύπνηση ώστε να αντιδράσουμε μαζικά και δυναμικά.
Στη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον υφυπουργό Παιδείας, τη Δευτέρα 12/5/2014, σχετικά με το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής, η απάντηση που πήραμε στο ερώτημα αν αληθεύουν οι φήμες για εκτεταμένες συγχωνεύσεις ήταν πως όχι μόνο δεν αληθεύουν αφού θα γίνονταν κάποιες απαραίτητες κινήσεις σε μερικά συστεγαζόμενα σχολεία αλλά αντιθέτως θα γίνονταν και αρκετές ιδρύσεις. Λάβαμε μάλιστα τη διαβεβαίωση για ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης και Ειδικών Σχολείων.
Φυσικά, πολύ γρήγορα ήρθε η πραγματικότητα να διαψεύσει τα εύκολα λόγια. Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας, το οποίο αναρτήθηκε στη συνέχεια σε πολλές ιστοσελίδες, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ιδρύονται έξι (6) νέα δημοτικά και έντεκα (11) νηπιαγωγεία και συγχωνεύονται 128 δημοτικά και 74 νηπιαγωγεία, επίσης καταργούνται 15 δημοτικά σχολεία και 30 νηπιαγωγεία.
Παρατηρώντας τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας εύκολα γίνεται αντιληπτή η προχειρότητα και η έλλειψη γνώσης σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Δε διστάζουν να δημιουργήσουν σχολεία «μεγαθήρια» προκειμένου να συγχωνεύσουν και να «εξοικονομήσουν» θέσεις εκπαιδευτικών. Συγχωνεύουν σχολεία ΕΑΕΠ που , υποτίθεται, ότι δημιουργήθηκαν με συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Κι όλα αυτά δίχως να υπάρχει σχετική εισήγηση και συμφωνία ούτε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ούτε από τα όργανα τοπικής αυτοδιοίκησης που θεσμικά έχουν λόγο. Ότι έγινε και με το κύμα συγχωνεύσεων Διαμαντοπούλου το 2011. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην Περιφέρεια Αττικής εκεί όπου ο Περιφερειακός Διευθυντής αγνόησε παντελώς τις εισηγήσεις και λειτούργησε αυθαίρετα κι έξω από κάθε παιδαγωγική λογική και δίχως να λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του κάθε σχολείου.
Είναι ολοφάνερο ότι οι συγχωνεύσεις, οι καταργήσεις κι οι υποβιβασμοί θα διογκώσουν το πρόβλημα που παρουσιάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν εκατοντάδες συναδέλφων μετακινήθηκαν, αυθαίρετα, ως «υπεράριθμοι» από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, κατά κύριο λόγο, στην Αττική. Είναι ολοφάνερο ότι θα έχουμε το φαινόμενο τμημάτων με πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών που θα υπερβαίνει τους 25 κι ότι η ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης θα δεχθεί κι άλλο πλήγμα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσο υπάρχει ακόμα χρόνος, να φροντίσει ώστε να «διαψευσθούν» τα δημοσιεύματα και να αντιληφθεί ότι η πολιτική του είναι απόλυτα αναντίστοιχη με τις ανάγκες της εκπαίδευσης και των μαθητών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις και δράσεις για την ανατροπή των σχεδιασμών που διαλύουν την εκπαίδευση και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε επαγρύπνηση ώστε να αντιδράσουμε μαζικά και δυναμικά.
ΑΣΓΜΕ
Δελτίο Τύπου εξέδωσε η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας αναφορικά με τα σημερινά δημοσιεύματα για νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων. Αναλυτικά αναφέρουν:
«Σε σημερινά δημοσιεύματα αναφέρεται ότι συγχωνεύονται 128 δημοτικά και 74 νηπιαγωγεία, επίσης καταργούνται 15 δημοτικά σχολεία και 30 νηπιαγωγεία. Παράλληλα, συγχωνεύονται 16 γυμνάσια και λύκεια, 12 ΕΠΑΛ, ενώ καταργούνται ένα γυμνάσιο και τρία ΕΠΑΛ.
Τα περισσότερα δημοτικά σχολεία που συγχωνεύονται βρίσκονται στην Αττική, κυρίως στους δήμους Αθήνας, Βύρωνα, Γαλάτσι, Ζωγράφου. Επίσης στο Ηράκλειο, στα Μελίσσια, στο Χολαργό, στην Αγία Παρασκευή, στο Περιστέρι, στο Αιγάλεω και στην Πετρούπολη, ακόμη στην Καλλιθέα και στη Γλυφάδα.
Τα επαγγελματικά λύκεια που καταργούνται είναι στη Λακωνία, στο Ζευγολατιό της Κορινθίας, στην Κύθνο και στη Ρόδο. Επίσης, καταργείται το εσπερινό γυμνάσιο Σπάρτης.
Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές,
Είναι κρίσιμο το αμέσως επόμενο διάστημα να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας στην οργάνωση της απάντησής μας, με κινητοποιήσεις μαζί με όλο το λαό, που θα απαιτούμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.
- Οι μαθητές της Α” Λυκείου να εξεταστούν όπως και τα προηγούμενα χρόνια με θέματα που θα βάλει ο διδάσκοντας και όχι με βάση την τράπεζα θεμάτων.
- Οι μαθητές όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εξετασθούν σ” αυτά που έχουν διδαχθεί και όχι σε αυτά που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί.
- Λέμε όχι στις νέες συγχωνεύσεις.
- Να μη γίνουν τα σχολεία μας απρόσωπα μεγαθήρια, εχθρικά για εμάς και τα παιδιά μας και βολικά για τις επιχειρήσεις και τα κέρδη τους.
Καλούμε τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους μας να ενημερώσουν πλατιά όλους τους γονείς για τις εξελίξεις, ξεκαθαρίζοντας ότι επιχειρείται η ένταση των ταξικών φραγμών (διώξιμο παιδιών των ΕΠΑΛ προς τα ΣΕΚ, δημιουργία πολυδύναμων σχολείων προς τέρψη των χορηγών και των επιχειρήσεων, στρίμωγμα των παιδιών μας σε μεγάλα τμήματα και παραπέρα υποκατάσταση της γνώσης με δεξιότητες).
Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας καλεί τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις μέλη της και τους Συλλόγους Γονέων να οργανώσουν κινητοποιήσεις στις περιοχές τους και για την Αττική καλεί την Τρίτη 27/5/2014 στις 14.30 το μεσημέρι, σε κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας».
alfavita
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου