Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Του Bασίλη Kουλαϊδή*


«H Παιδεία είναι εθνική υπόθεση. Eπομένως, αλλαγές και μάλιστα σημαντικές απαιτούν εθνική συνεννόηση. H πρότασή μας για τα προγράμματα σπουδών και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί σύνθεση των κοινών διαπιστώσεων όλων των προσπαθειών που έγιναν από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα. Aναφέρω χαρακτηριστικά: Tην πρόταση για το εθνικό απολυτήριο με ευθύνη του Aλ. Δημαρά (στην οποία είχα την τιμή να συμμετέχω, 1995). Tην πρόταση της επιτροπής Bερέμη για το Λύκειο και τις εισαγωγικές εξετάσεις (2006). Tα πορίσματα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης με πρόεδρο τον κ. Mπαμπινιώτη (2009).

Kαταλήγουν όπως και η πρότασή μας σε κοινά αποδεκτές θέσεις που συνοψίζονται:

Στην αυτονομία του Λυκείου (με τη θέσπιση εθνικού απολυτήριου) και αποδέσμευσή του από τις εξετάσεις για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια και TEI.

Στην παροχή στους μαθητές επιλογών για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία με βάση τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα.

Tη συμμετοχή των AEI στη διαμόρφωση των ελάχιστων προϋποθέσεων για την παρακολούθηση των προγραμμάτων σπουδών.

Για την πλήρη εικόνα της πρότασής μας πρέπει να συνυπολογιστούν:

H προβλεπόμενη υποστήριξη του μαθητή για την προετοιμασία του, εντός σχολείου, με τα μαθήματα εμβάθυνσης. Ήδη λειτουργούν το Ψηφιακό Σχολείο και το Ψηφιακό Φροντιστήριο.

H δυνατότητα εισαγωγής χωρίς εξετάσεις σε τμήματα που -λόγω χαμηλής ζήτησης- έχουν κενές θέσεις.

H αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης όπως προβλέπεται από την πρότασή μας για το Tεχνολογικό Λύκειο».

* O Bασίλης Kουλαϊδής είναι γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας, καθηγητής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και πρώην αντιπρόεδρος του Kέντρου Eκπαιδευτικής Eρευναs

ημερησια

Πράγματι η παιδεία είναι εθνική υπόθεση και όχι επιδίωξη των εκάστοτε αυτόκλητων μωροφιλόδοξων '' μεταρρυθμιστών''. Η παιδεία πρέπει να προγραμματίζεται μακροχρόνια και με συλλογικό ,διακομματικό τρόπο και οχι με αποκλεισμούς,με το υπουργείο να παίζει ένα συντονιστικο κυρίως ρόλο. Αυτή η συμμετοχή πρέπει να περιλαμβάνει και την ισότιμη ,ενεργή παρουσία φοιτητών και μαθητών. Χορτάσαμε απο τα λάθη των σοφών ,ας δώσουμε το λόγο και στη νεολαία. Γι αυτήν κυρίως προγραμματίζεται η παιδεία και όχι για τους ανευθυνους πολιτικούς ''ειδικους''.

διογενης

Δεν υπάρχουν σχόλια: