Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Μαθητικές μαρτυρίες - 11

Στο σχολείο μου, ένας καθηγητής όταν λέγαμε βλακείες μάς πέταγε στα μούτρα κατοστάρικα και μας ντρόπιαζε. Παραπονεθήκαμε στο γραφείο αλλά δεν έγινε τίποτα. Από τότε άρχισα να μη μιλάω και αργότερα σταμάτησα το σχολείο. Πήγα στο νυχτερινό. Γρηγόρης.

 Mayday ! Mayday ! Χρειαζόμαστε βοήθεια .... Εχουν έρθει έξω από το σχολείο μας δέκα μάγκες από την ασφάλεια και κόβουν τις αλυσίδες ! Mayday ! Mayday ! Τώρα βλέπω κι έναν άντρα ανεβασμένο στα κάγκελα ! Όχι δεν είναι ο Superman ..... Eίναι ο διευθυντής μας ! Marie .

Κάναμε ένα διαγωνισμό στο σχολείο ποιά ομάδα μαθητών θα απαντήσει σ’ ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με το Καλλιμάρμαρο . Όταν πήγαμε στο στάδιο το βρήκαμε κλειστό γιατί κανείς δεν είχε φροντίσει να πάρει την σχετική άδεια . Μετά άρχισε ο διαγωνισμός που έγινε μισός μιας και τα φυλλάδια με τις ερωτήσεις ήταν λιγότερα από τις ομάδες των μαθητών . Στο τέλος ενώ μας είπαν πως θα δώσουν βραβείο στην νικήτρια ομάδα ,ούτε νικήτρια είδαμε ούτε το δώρο της . Από οργάνωση πάντως και υπευθυνότητα πάμε καλά ! Ετσι άραγε θέλουν να οργανώνουμε τη ζωή μας ;Μαρσέλ .

Mαθαίνω ότι ο βουλευτής κύριος Λουλουδόπουλος λαδωνόταν από επιχειρηματίες και πλαστογραφούσε υπογραφές βουλευτών. Αν θυμάμαι καλά ήταν αυτός που πρωτοστατούσε σαν υφυπουργός του υπουργείου Παιδείας στην τελευταία ‘’ μεταρρύθμιση ‘’. Με τέτοιους ‘’πρωτοπόρους ‘’, μίζες μπορούμε να αναβαθμίσουμε , όχι εκπαίδευση. 
Ωραίο πρότυπο για μας τη νεολαία. Φάνης.

Γράφαμε διαγώνισμα Ιουνίου στη Γεωγραφία με ώρα λήξης στις 12.30 . Από τις 11.30 μείναμε δύο άτομα στην τάξη και γράφαμε οπότε η επιτηρήτρια κυρία Μαναβάκη άρχισε να μας πιέζει να τελειώνουμε λέγοντας μας τι θέλετε και γράφετε τόσα πολλά , γιατί στοχεύετε να γράψετε γιά είκοσι , τα άλλα παιδιά ήδη τελείωσαν και άλλα τέτοια , με αποτέλεσμα να μας πιέσει και να με αναγκάσει να παραδώσω την κόλλα μου στις 11.45 , χωρις να μπορέσω να κάνω τον έλεγχο που ήθελα . Ρούλα .  

Ρώτησα την φιλόλογό μας για την αξία των του μαθήματος των λατινικών στο σχολείο και στις πανελλαδικές εξετάσεις και αυτή μου απάντησε επι λέξει ΄΄ γιατί σε κάτι πρέπει να εξετάζεστε ΄΄ . Με έπεισε . Διομήδης .  

Η κυρία Θωμοπούλου μας λεει να διαβάζουμε με ευλάβεια την Αγία Γραφή και όχι πίνοντας, τρώγοντας, η ξαπλώνοντας. Αυτή όμως έρχεται στο μάθημα και μας διδάσκει πίνοντας το καφεδάκι της. Χριστιάνα.

Οι μαθητές της Α’ Λυκείου του σχολείου μου δέχονται παρατηρήσεις για τα αφανιασμένα, μακριά μαλλιά τους, και τα ρούχα τους, γιατί υποτίθεται ότι δηλώνουν ασέβεια προς τον σχολικό χώρο. Το τι φοράνε οι μαθητές στο σχολείο είναι δική τους υπόθεση και κανενός άλλου. Όσο για τις κόσμιες συμπεριφορές που απαιτείτε, κάντε πρώτα μια αξιοπρεπή παιδεία και μετά αρχίστε να ‘’ απαιτείτε ‘’. Άννα.

Το κυλικείο μας είναι χάλια. Όχι μόνο έχει ακριβές τυρόπιτες και σάντουιτς αλλά δεν διαθέτει φρούτα και γάλα , ενώ απαγορευμένες κόκα – κόλες και αναψυκτικά πουλάει ελεύθερα, χωρίς έλεγχο. Λίτσα.

Εμένα οι καταλήψεις μου έμαθαν σημαντικά πράγματα. Εκτός του ότι υπάρχουν αιτήματα και μάλιστα σοβαρά, δεν καταλαβαίνουν οι αρμόδιοι ότι αυτό είναι το κύριο αίτημα : ότι δεν θέλουμε να κάνουμε μάθημα. Δε μας αρέσει έτσι όπως είναι. Δε μας προσφέρει τίποτα, άρα πρέπει ν’ αλλάξει. Δεν είναι σημαντικό αίτημα αυτό ; Γιώργος.

γραπτά πανελλαδικών

28/8/2009

 

Αιτήσεις για τα γραπτά των Πανελλαδικών 


Αποκλειστικά μέσα στον Σεπτέμβριο και αφού καταβάλουν παράβολο από 50 ως 80 ευρώ θα μπορούν οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις να λάβουν γνώση των γραπτών τους. Οπως ανακοινώθηκε χθες από το υπουργείο Παιδείας, η σχετική αίτηση θα πρέπει να υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο υποψήφιο ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου υπάγεται το σχολείο στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων του. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων θα γίνεται κατά την περίοδο Οκτωβρίου- Νοεμβρίου- Δεκεμβρίου στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (με την παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας. 

 

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009

24/8/2009

 

ΟΣΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ, ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ

Με μια αίτηση ξαναβλέπεις το γραπτό σου


Στο δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου, οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών που αμφισβητούν -μετά και την ανακοίνωση των βάσεων που προγραμματίζεται για τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας- το αποτέλεσμα των επιδόσεών τους, μπορούν να ελέγξουν τα γραπτά τους, αφού προηγουμένως, τον Σεπτέμβριο, υποβάλουν σχετική αίτηση. 

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που εκδόθηκε τον περασμένο Ιούλιο, με την οποία επανατίθεται σε ισχύ το μέτρο της επίδειξης των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών, ο υποψήφιος μπορεί να δει τα γραπτά του, αφού υποβάλει αίτηση ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων στα οποία διαγωνίστηκε. 

Οι αιτήσεις υποβάλλονται αποκλειστικά τον μήνα Σεπτέμβριο του έτους συμμετοχής των υποψηφίων στις εξετάσεις, η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων, που μπορεί εκ νόμου να ξεκινήσει νωρίτερα του Νοεμβρίου εφ' όσον έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, γίνεται με φωτοτυπία, εκτός των ειδικών μαθημάτων, υπογραμμίζεται ωστόσο πως δεν προβλέπεται δυνατότητα αναβαθμολόγησης, αφού αυτή προηγείται, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Ειδικότερα: 

* Η ρύθμιση αφορά τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων, των ΕΠΑΛ ή των ΤΕΕ ή άλλων αντίστοιχων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

* Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία. Ειδικά για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων (ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, ξένες γλώσσες, αρμονία, έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων), των μαθημάτων «αρχιτεκτονικό σχέδιο» και «γραφιστικές εφαρμογές» καθώς και για όλα τα γραπτά των υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών, επιδεικνύεται το πρωτότυπο. 

* Ο υποψήφιος υποβάλλει αίτηση ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου υπάγεται το σχολείο του. Οι απόφοιτοι του Β' κύκλου των ΤΕΕ και των ΕΠΑΛ - Ομάδα Α' υποβάλλουν αίτηση στο Γραφείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κατέθεσαν το μηχανογραφικό τους δελτίο για εισαγωγή στα Τμήματα των ΤΕΙ. 

* Στην αίτηση που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος τον Σεπτέμβριο, αναγράφονται τα πλήρη ονομαστικά του στοιχεία, ο κωδικός αριθμός με τον οποίο συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις, το μάθημα ή τα μαθήματα για τα οποία επιθυμεί να λάβει γνώση των γραπτών του και τηλέφωνο επικοινωνίας. Μαζί με την αίτηση πρέπει να κατατεθεί και το σχετικό παράβολο, ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών των οποίων ζητά την επίδειξη (η αξία του καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Παιδείας). 

* Η επίδειξη των γραπτών πραγματοποιείται σε χώρους των Διευθύνσεων ή των Γραφείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Το χρονικό αυτό διάστημα θα είναι ανάλογο με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων και μπορεί να ξεκινά και νωρίτερα της 1ης Νοεμβρίου, εφ' όσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες. Ο υποψήφιος μπορεί να επικοινωνεί με τη Διεύθυνση ή το Γραφείο Δ.Ε., προκειμένου να ενημερωθεί για την ακριβή ημέρα κατά την οποία θα λάβει γνώση των γραπτών του. 

* Απαραίτηση προϋπόθεση για να ξεκινήσει η διαδικασία είναι να παραδώσει ο υποψήφιος (και ο γονέας του εάν τον συνοδεύει) στον αρμόδιο υπάλληλο την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριό του και το κινητό του τηλέφωνο. 

* Ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναγνώσει τη φωτοτυπία του γραπτού του και να κρατήσει σύντομες σημειώσεις από τις απαντήσεις του. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης, απαγορεύονται η με οποιονδήποτε τρόπο λήψη της εικόνας του γραπτού (φωτογραφία με κινητό, βιντεοσκόπηση κ.λπ.) καθώς και η παραλαβή από τον υποψήφιο της φωτοτυπίας του γραπτού του. Ε.Δ.Β.
Ελευθεροτυπια 24/8

Παρασκευή 21 Αυγούστου 2009

Μαθητικές μαρτυρίες - 10

0 φίλος μου ο Κωστής που πάει στο γειτονικό σχολείο έκανε αναθεώρηση του γραπτού του στα Μαθηματικά γιατί έμεινε ανεξεταστέος . Στο δικό μας σχολείο κανείς δε μας είπε γι΄ αυτή την αναθεώρηση , μόνο τις υποχρεώσεις μας, μας μαθαίνουν. Δανάη .
Σήμερα ο διευθυντής , μας έδωσε μονοήμερη αποβολή γιατί μας είδε γιά δεύτερη φορά να συζητάμε μετά το σχόλασμα στο απέναντι πεζοδρόμιο του σχολείου . Δε νομίζω όμως να μπορεί να μας τιμωρεί για την συμπεριφορά μας εκτός σχολείου . Και το χειρότερο , μας υποχρέωσε να παρακολουθούμε όλα τα μαθήματα της ημέρας στα οποία μας έβαζε και απουσίες . Είπατε τίποτα για τον ορισμό του αυταρχισμού ; Κυριάκ .
Καθηγήτρια του σχολείου μας παρατηρώντας ένα συμμαθητή μας του είπε : ‘’ Μην αντιγράφεις .Την επόμενη φορά θα σε πάω στον διευθυντή και δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις εσύ το δίκιο, αφού εγώ έχω την δύναμη, εγώ έχω το κύρος, εγώ έχω το δίκιο. Παναγιώτης.
Πριν ένα μήνα συζητήσαμε για τα προβλήματα της τάξης μας, με την υπεύθυνη καθηγήτρια της τάξης μας. Της προτείναμε να επισκευαστούν οι ανεμιστήρες, να έχουμε ένα μεγάλο πίνακα για να βάζουμε τις ανακοινώσεις μας κι’ ένα ντουλαπάκι για να βάζει το πενταμελές τα έγγραφά του, μιάς και το προβλέπει ο μαθητικός κανονισμός. Όσο τα είδατε εσείς, αυτά που ζητήσαμε, τα είδαμε και μείς. Κώστας.
Σήμερα ρώτησα τον φιλόλογο γιατί μου έβαλε στο γραπτό μου 10, μιάς και μας έβαλε διαγώνισμα σε μάθημα που δε μας είχε καν παραδώσει. Απλώς μας είχε πει ‘’ Διαβάστε παρακάτω ’’. Να τι μου απάντησε : ‘’ Είσαι πολύ μικρή για να με κρίνεις ’’. Βάσια.
Στις εκλογές για το δεκαπενταμελές του σχολείου έγινε το αλαλούμ. Κατ’ αρχάς αυτές έγιναν Νοέμβριο όταν πλέον όλα είχαν ρυθμιστεί στο σχολείο μας, χωρίς την δική μας παρέμβαση. Να τώρα θυμάμαι το τραγούδι του Βασιλάκη ‘’ φοβάμαι όλ’ αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα ’’. Δεύτερον, η συνέλευση έγινε στο προαύλιο μέσα στο κρύο, όπου όλοι οι μαθητές είμαστε όρθιοι και το μόνο που μας επετράπη από τον διευθυντή ήταν να πούμε το ‘’ όνομά μας και δυο λογάκια ’’. Φυσικά από την ορθοστασία και το κρύο δεν είπαμε παρά μόνο το όνομά μας βιαστικά, για να πάμε σαν τα πρόβατα να ψηφίσουμε, στις τάξεις. Έτσι τελείωσε η δημοκρατική ’’ εποικοδομητική ’’ συνέλευσή μας που ανέδειξε τα προβλήματα του σχολείου. Σ’ εκείνη τη ψηφοφορία πάνω στο ψηφοδέλτιο ζωγράφισα μια μούντζα. Ειρήνη.
Ο δάσκαλος μας, ρεύεται, χτενίζεται και μετράει τα λεφτά του την ώρα του μαθήματος. Σωτήρης.
Φέτος για πρώτη φορά στη σχολική μου ζωή συγκλίθηκε από τον νέο διευθυντή το σχολικό συμβούλιο που απαρτίζεται από τον σύλλογο των καθηγητών, των γονιών και από το μαθητικό δεκαπενταμελές. Ο νόμος για την λειτουργία του, που ισχύει από το 1985, τόσα χρόνια, γιατί δεν εφαρμοζόταν αφήνοντας μας στην απέξω ; Κλεάνθης.
Εμείς πολλά κτιριακά προβλήματα δεν έχουμε. Μόνο που είναι λίγο σαν φυλακή. Η αυλή είναι σαν ακάλυπτος πολυκατοικίας. Οι τουαλέτες δεν έχουν φως, κατουράμε τα παπούτσια μας. Λεωνίδας.
Είμαι πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του σχολείου μου. Προχθές συνάντησα τον πρόεδρο του συλλόγου των γονέων, τον κυρ - Κώστα.’’ Που ‘σουν τη Τρίτη Γιαννάκη ’’ μου λεει, ‘’ είχαμε σχολική επιτροπή ’’. ’’ Ποια σχολική επιτροπή, δεν ξέρω τίποτα κυρ –Κώστα ’’ του λεω. ’’ Καλά, δε σας έχουν ενημερώσει στο σχολείο γι ‘αυτό το θέμα ’’ μου απαντά.’’ Λοιπόν Γιαννάκη μού λεει η σχολική επιτροπή ρυθμίζει πολλά θέματα στο σχολείο και ο μαθητικός κανονισμός επιβάλει να συμμετέχετε σ ‘αυτήν. Φρόντισε στην επόμενη συνάντηση να είσαι εκεί ’’ . ‘’ Ρε τι γίνεται πίσω από την πλάτη μας ’’ μονολόγησα ‘’ και τι έχουμε ν’ ακούσουμε ακόμα ’’.

Σάββατο 15 Αυγούστου 2009

Μαθητικές μαρτυρίες - 9

Την συμμαθήτρια μου, την Ελευθερία η μαμά της την εξετάζει κάθε μέρα σε όλα τα μαθήματα κατά γράμμα. Προχθές μου εξομολογήθηκε ότι εξ αιτίας αυτής της καθημερινής πίεσης έχει μισήσει μαθήματα και σχολείο. Ρόζα.
Νοέμβρης. Μετά από δύο μήνες σχολείου επιτέλους θα κάναμε εκλογές για να εκλέξουμε το πενταμελές. Μόλις μπήκε η κυρία στην τάξη της είπα :’’ Κυρία να μιλήσουμε λίγο για τα προβλήματά μας πριν τις εκλογές, έτσι θα ψηφίσουμε ;’’ ‘’Τι ξέρετε εσείς από προβλήματα τού σχολείου ;’’ μου είπε .‘’ Άντε γρήγορα γρήγορα να ψηφίσουμε γιατί ο χρόνος δε μας φτάνει ‘’ κι’ άρχισε βιαστικά να γράφει στον πίνακα τα ονόματα των υποψήφιων.
Ψηφίσαμε έτσι για χαβαλέ και βγάλαμε τη Λίτσα πρόεδρο, το μανάρι της τάξης. Έμοιαζε βλέπεις της Μενεγάκη. Αρντίτ.
Ο γυμνασιάρχης Η. Π. έβαλε τους μαθητές του γυμνασίου και μάζεψαν 800 κιλά βαμβάκι , με το πρόσχημα της εκδρομής , από το κτήμα του Δ. Λ. μέλους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου. Όσοι από τους μαθητές αντέδρασαν τιμωρήθηκαν . Ε
Πέρασα το πρωί από το σπίτι της Γιόλας να την πάρω να πάμε για τις εξετάσεις. Η μαμά της όμως,κατέβηκε κάτω και με δάκρυα μου είπε πως η συμμαθήτρια μου δεν θα ερχόταν μαζί μου γιατί δεν μπορούσε να κουνήσει τα πόδια της. Λετε να φταίει το άγχος που μας φορτώνουν σχολείο και γονείς ; Πανβέρα.
Πλάκωσαν οι ιδιωτικές εταιρείες και μας προσφέρουν και μας προσφέρουν δώρα , ανακύκλωση , διαγωνισμούς και διάφορες άλλες παροχές . Καλά δεν το καταλαβαίνει το υπουργείο ότι όλα αυτά είναι φτηνή διαφήμιση . Μάρθα
Η κυρία Κούτσιου στην εορτή της 25ης Μαρτίου μας κούρασε αφάνταστα μ’ ένα λόγο που κράτησε περίπου 45 λεπτά. Τα περισσότερα παιδιά χασμουριόνταν και δεν κατάλαβαν τίποτα. Έτσι γίνεται μάλιστα και σε κάθε γιορτή γι’ αυτό και τα παιδιά τις μισούν. Άν δεν υπήρχαν μάλιστα οι απουσίες κανείς δεν θα πατούσε στις τελετές αυτές. Αργύρης.
Τελικά πολλοί δάσκαλοι δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Χθες που είχανε απεργία, όσα μικρά παιδιά πήγαιναν σχολείο τα έδιωχναν από το σχολείο. Αν κανένα απ’ αυτά δεν είχε τους γονείς κοντά του για πες μου τι θα γινόταν μόνο του ; Που θα πήγαινε ; Χριστίνα.
Το σχολείο μου στερεί τη ζωή, γιατί και τα καλά που μου προσφέρει εντάσσονται στα πλαίσια της υποχρέωσης και του βαθμού.Φώτης.
Είμαι η Σοφία και είμαι μέλος του πενταμελούς της τάξης μου. Θέλαμε να συνεδριάσει το μαθητικό συμβούλιο της τάξης για να βρούμε τρόπο να μαζέψουμε λεφτά, για να πάμε θέατρο. Η υπεύθυνη καθηγήτρια της τάξης μας είπε ότι αυτό μπορούμε να το κάνουμε μόνο εκτός διδακτικών ωρών, μέσα στο σχολείο. Πέντε φορές προσπαθήσαμε να βρεθούμε σε διαλείμματα και τις πέντε φορές λόγω προβλημάτων και έλλειψης χρόνου – τι να σου κάνουν δέκα λεπτά – αποτέλεσμα δεν είχαμε .Δεν πειράζει καλός είναι κι ο Σεφερλής είπα απογοητευμένη και δε ξαναπάτησα το πόδι μου στο πενταμελές.
Καθημερινά τα εφτάωρα μας κουράζουν. Πρέπει να υπάρχει μια ομάδα υποχρεωτικών μαθημάτων και μια ομάδα από την οποία θα μπορούμε να επιλέγουμε, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα μας, θέατρο, μουσική ....Ο κάθε καθηγητής να έχει την δική του εξοπλισμένη αίθουσα. Βασιλική.
Η κυρία μας κάνει παρατήρηση να μη τρώμε μέσα στην τάξη. Αλλά αυτή πολλές φορές πέρσι και φέτος έφαγε μέσα στην τάξη. Να προχθές μας ήρθε στην τάξη με μια πίτσα που καταβρόχθισε κατά την διάρκεια του διαγωνίσματος . Τάσος.

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2009

Μαθητικές μαρτυρίες -8

Ενας μαθητής ΄ήλθε στο σχολείο με μαλλιά καρφάκια . Η διευθύντρια οδήγησε τον μαθητή στις τουαλέτες των καθηγητών και τον ανάγκασε να λουστεί με σαμπουάν που είχε φέρει η ίδια . Ε
Σήμερα 13 του μηνός Δεύτερα, ο διευθυντής του σχολείου μου έδωσε ένα έγγραφο για να το δώσω στον πατέρα μου μιας και είναι πρόεδρος του συλλόγου γονέων του σχολείου. Το διάβασα στο σπίτι με τον πατέρα μου και με έκπληξη διαπίστωσα ότι ενώ έφτασε στο σχολείο την Παρασκευή, οι γονείς πληροφορήθηκαν τη Δευτέρα, για να οργανώσουν την εκδήλωση Τρίτη στο σχολείο. Δηλαδή να μη μπορέσουν να οργανώσουν τίποτα! Όπως δικαιολογημένα είπε και ο μπαμπάς. Άρτεμις.
Εγώ τα θέλω όλα από τον καθηγητή. Θέλω να μπει στην τάξη και να μου πει : Βρήκα αυτό το καλό βιβλίο ή αυτόν τον δίσκο, είδα ένα καλό θεατρικό έργο. Να μου πει, τώρα ο Σαββόπουλος με τον Παπακωνσταντίνου είναι στην Σφεντόνα. Κι αυτό παιδεία είναι. Κατερίνα.
Η μάνα του Θοδωρή ήταν μαζί του το πρωί στο σχολείο. Πριν από το κουδούνι τούπε να πάρει οπωσδήποτε άριστα στην ορθογραφία γιατί αλλιώς θα τον έδερνε. Ο Θοδωρής μου είπε μετά ότι η μαμά του τον δέρνει όταν δεν παίρνει άριστα. Έτσι κι’ εγώ στην ορθογραφία του είπα όλα τα ι για να πάρει άριστα και να μη φαει ξύλο. Βίκτορας.
Τι εφόδια και ποιό πρότυπο ν’ ακολουθήσουμε και γιατί θα πρέπει να τιμωρούμαστε για τις απουσίες μας όταν οι βουλευτές απουσιάζουν μονίμως και ατιμωριτί από τα έδρανα της βουλής ; Νεφέλη.
Ο Κρεμμύδας είναι πολύ ψαγμένος, έχει πατέρα συνδικαλιστή και ξέρει τον μαθητικό κανονισμό απ’ έξω. Στο τέλος της χρονιάς λοιπόν σ’ ένα διάλειμμα πήγε και είπε στο διευθυντή ότι πρέπει να κάνουμε απολογιστική συνέλευση .’’ Ποια απολογιστική συνέλευση, δεν ξέρω τίποτα τέτοιο ’’ του απάντησε ο κύριος Παπαδημόπουλος ’’ Κι’ όμως το άρθρο 11 του κανονισμού αυτό λεει ’’ απάντησε μπροστά μου ο Κρεμμύδας. Τη συνομιλία άκουσε η κυρία Χριστοπούλου που είπε.’’ Παιδάκια αυτό που λετε ισχύει αλλά είναι μια λεπτομέρεια, άντε πηγαίνετε στις τάξεις σας γρήγορα γιατί θ’ αργήσετε, δεν γίνονται τέτοια πράγματα’’ .Φύγαμε σα βρεγμένες γάτες ενώ ο Κρεμμύδας μονολογούσε ‘’ μα γιατί γίνονται οι νόμοι, για να μην εφαρμόζονται ; ’’ Mπρούνο.
Η κυρία Βαρίκα πρωτόρθε σήμερα στο σχολείο μας και το πρώτο που ζήτησε από μας ήταν να της καθαρίζουμε την έδρα, την καρέκλα ! Μας πέρασε φαίνεται για Φιλλιπινέζους ! Λουκάς.
Κάναμε χορωδία κι’ ένα παιδί δεν τραγουδούσε καλά, τότε η διευθύντρια του είπε :’’ Παιδάκι μου είσαι πολύ φάλτσος, μη τραγουδάς, μόνο ανοιγόκλεινε το στόμα σου ’’, ενώ θα έπρεπε να του πει : ’’Επειδή δεν τραγουδάς πολύ καλά, να τραγουδάς λίγο πιο σιγά και λίγο πιο καλά ’’. Το πρόσβαλε το παιδί μπροστά σ’ όλη τη χορωδία. Βάσια.
Γράφαμε σήμερα Αγγλικά και στα μέσα της ώρας περίπου ζήτησα διευκρινίσεις από την κυρία των Αγγλικών . Πήγε ένας επιτηρητής να την φωνάξει κι ακόμα την περιμένω . Δανάη .
Τις αποκριές ζητήσαμε από τον διευθυντή να μας παραχωρήσει την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για να οργανώσουμε ένα πάρτι μασκέ .’’ Και τις ζημιές ποιός τις πληρώνει ;’’ Ήταν η απάντηση του και συνέχισε ‘’ Το σχολείο δεν είναι κλαμπ, το αίτημά σας απορρίπτεται.’’ Έτσι όλοι οι μαθητές βρεθήκαμε μασκαρεμένοι και ανεξέλεγκτοι στο κλάμπ ‘’ Φιλησέ με. ‘’ Χριστίνα.
Πως σε λένε με ρώτησε ο καινούργιος καθηγητής όταν πρωτομπήκε στην τάξη . Παναγιώτα του είπα . Α παληότερα είχα μιά γκόμενα που την έλεγαν κι' αυτή Παναγιώτα . Κόκκαλο εγώ . Στους γονείς μου που τους το είπα μου απάντησαν '' Κάνε υπομονή , μη τυχόν σου κατεβάσει τους βαθμούς , ένας χρόνος είναι θα περάσει '' . Σύξυλη εγώ .

εγκατάλειψη μαθητών ΑμεΑ

ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ Ο ΝΟΜΟΣ * ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑΜέριμνα μηδέν για μαθητές ΑμεΑ
Του ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΟΡΔΙΛΗ
Δέκα και πλέον μήνες μετά την ψήφιση του νόμου-πλαισίου 3699/08 για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και/ ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», που θα τερμάτιζε -υποτίθεται- την τεράστια εκπαιδευτική διαρροή (γύρω στο 90%) της ευπαθέστερης κατηγορίας μαθητικού πληθυσμού, η κατάσταση στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής - Εκπαίδευσης μοιάζει πιο αδιέξοδη από ποτέ. Οι όποιες θετικές διατάξεις ο νόμος προέβλεπε έμειναν «στα χαρτιά», ενώ κάποιες άλλες που είχαν χαρακτηριστεί «περίεργες» αποδείχτηκαν στην εφαρμογή τους -κυριολεκτικά- κερκόπορτες για την άλωση και των στοιχειωδέστερων δικαιωμάτων τόσο των μαθητών με αναπηρία όσο και των εξειδικευμένων στην Ειδική Αγωγή - Εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Υποχρεωτικότητα, μόνο στη θεωρία Η κρίσιμη διάταξη του νόμου που ρητά θέσπιζε την υποχρεωτικότητα της βασικής εκπαίδευσης (άρθρο 2, § 1) και είχε παρουσιαστεί ως διάταξη - Μεσσίας, δεδομένης της τεράστιας σχολικής διαρροής των με αναπηρία και/ ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών, στην πράξη αποδείχτηκε κενό περιεχομένου γράμμα! Η διαρροή ως είχε συνεχίστηκε και συνεχίζει, τα εκτός σχολείου παιδιά με αναπηρία εκτός σχολείου εξακολουθούν να παραμένουν. Για να συμβεί το αντίθετο, θα 'πρεπε να λειτουργήσει πανελλαδικό σχέδιο ενημέρωσης. Θα 'πρεπε να κινητοποιηθούν οργανωμένα οι τοπικές αυτοδιοικήσεις, να ερευνήσουν τα μητρώα τους, να καταγράψουν αν μη τι άλλο τα εκτός σχολείου παιδιά. Θα 'πρεπε να υπάρξει μηχανισμός καταγραφής βήμα βήμα της εξέλιξης, θα 'πρεπε να δημιουργηθούν επιπρόσθετες υποδομές σχολικής υποδοχής των επί χρόνια αποκλεισμένων παιδιών, θα 'πρεπε, θα 'πρεπε, θα 'πρεπε. Τίποτε από τα παραπάνω δεν έγινε, δικαιώνοντας όσους επιστήμονες της Ειδικής Αγωγής από ψηφίσεως νόμου ισχυρίζονταν ότι η διάταξη - Μεσσίας ήταν πρακτικώς άνευ σημασίας. Διάταξη - μπλόφα! Οι «κερκόπορτες» για τα δικαιώματα των ΑμεΑ Τον ίδιο καιρό, δυστυχώς, που η θέσπιση της υποχρεωτικότητας εκπαίδευσης των με αναπηρία και/ ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών αποδεικνυόταν κενή περιεχομένου, κάποιες άλλες «πραγματικές» στον χώρο της ειδικής αγωγής - εκπαίδευσης εξελίξεις, βασιζόμενες σε αντίστοιχες του νέου νόμου διατάξεις, πολύ λιγότερο (ώς καθόλου) προβεβλημένες, κατακρεούργησαν καίρια εκπαιδευτικά δικαιώματα. * Κατ' αρχάς, πλημμύρισε ο τόπος από σεμινάρια 400 ωρών, πληρωτέα από 2.000 - 3.500 Α/ άτομο, που πρόσφεραν πιστοποιητικά εξειδίκευσης σε κάθε ενδιαφερόμενο και προσμετρώνται πλέον ως «σοβαρό προσόν» για πρόσληψη στον χώρο της Ειδικής Αγωγής - Εκπαίδευσης. Πολλοί ανειδίκευτοι πλην όμως «σεμιναριούχοι» προτιμώνται πλέον συναδέλφων τους εκπαιδευτικών με πτυχία στην Ειδική Αγωγή, το οποίο σημαίνει απροσχημάτιστη εμπορευματοποίηση «προς τα κάτω»! «Δυστυχώς, στην "παραγωγή" αυτών των λεγόμενων σεμιναρίων», καταγγέλλει η Εθνική Συνομοσπονδία ΑμεΑ (ΕΣΑΜΕΑ) διά του περιοδικού «Θέματα Αναπηρίας», που 'ναι το επίσημο έντυπο βήμα της, «πρωτοστατούν και πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας». *Εξίσου κρίσιμο βήμα «προς τα κάτω» είναι και το σχετιζόμενο με τις «παράλληλες στηρίξεις» εντός σχολείου που δικαιούνται χιλιάδες ανάπηροι και/ ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητές. Ο νέος νόμος προβλέπει την παροχή τους, είτε από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα είτε με επιβάρυνση των γονέων (!!) εάν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί. Πρακτικώς, συμβαίνει μόνο το δεύτερο, σχεδόν καμία δημοσία δαπάνη «παράλληλη στήριξη» δεν υλοποιείται εκ των εκατοντάδων που εγκρίνονται. «Μόνο για τους έχοντες» το δικαίωμα παραμένει ζωντανό, όπως άλλωστε πιστοποιεί και σχετική έκθεση - κόλαφος του Συνηγόρου του Πολίτη προ μερικών εβδομάδων. *Ολοκληρώνοντας με τις κερκόπορτες (τρίτο παράδειγμα) δεν μπορούμε παρά να αναφερθούμε και στην πλήρη απουσία αναλυτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα 'πρεπε -θεωρητικά- να αποτελούν το σημείο αναφοράς για στοιχειωδώς σοβαρή Ειδική Αγωγή - Εκπαίδευση. Το οξύμωρον του πράγματος έγκειται στο ότι εδώ και μια επταετία σχεδόν έχει γίνει η σχετική δουλειά με ευθύνη του -τότε- τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με πλήρη χαρτογράφηση των αναγκών και αναλυτικές εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για κάθε μαθητική κατηγορία. Ομως από το 2004 και μετά, τα αναλυτικά προγράμματα πέρασαν σταδιακά στα αζήτητα (διά του συνεχούς κατακερματισμού - απαξίωσής τους), έως και στο απόλυτο «τίποτα» της τελευταίας εκπαιδευτικής χρονιάς. «Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου» Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής, ελέω της διαρκούς υποβάθμισης, ήταν η εκφρασθείσα προ διμήνου αδυναμία του ΥΠΕΠΘ να εγγυηθεί την ύπαρξη σχολικών λεωφορείων μεταφοράς των ανάπηρων μαθητών προς και από το σχολείο. Επήλθε ξεσηκωμός (βλ. σχετικά δημοσιεύματα «Ε») και ανυποχώρητη στάση που έφερε αποτέλεσμα. Αρον άρον τέλη Ιουλίου το ΥΠΕΠΘ προχώρησε σε παράταση των υφιστάμέεων συμβάσεων με τους λεωφορειούχους ώς τις 31 Δεκεμβρίου 2009. Οπως κάθε μικρή νίκη έτσι και η συγκεκριμένη επέφερε πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Πλέον το αναπηρικό κίνημα ζητάει αναδρομικά τα υπεσχημένα περί υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία, που στην πράξη απεδείχθησαν μπλόφα: «Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου τον Σεπτέμβρη» μηνύει η ΕΣΑΜΕΑ, προαναγγέλλοντας σκληρές κινητοποιήσεις (αλλά και νομικές πράξεις) εάν η περί υποχρεωτικότητας διάταξη του πέρσι ψηφισθέντος νέου νόμου και φέτος δεν υλοποιηθεί. Εφτασε η ώρα, ως φαίνεται, το ΥΠΕΠΘ να αντιπαρατεθεί ενώπιος ενωπίω με την μπλόφα του. *