Το πόρισμα για τον αποκλεισμό μαθητή με αυτισμό από τη σημαία
"Δεν διαπιστώθηκε πρόθεση αποκλεισμού ή διάκρισης. Η μη έγκαιρη ενημέρωση των γονέων επηρέασε αρνητικά το παιδί, γεγονός που αντιμετωπίστηκε με παιδαγωγικό τρόπο".

Το πόρισμα, μετά από διερεύνηση της ΔΠΕ Γ' Αθήνας για τον αποκλεισμό αριστούχου μαθητή δημοτικού σχολείου, ο οποίος αποκλείστηκε από τη θέση του σημαιοφόρου για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, παρότι είχε επιλεγεί νόμιμα, με τη δικαιολογία ότι «υπήρξε λάθος» στην αρχική επιλογή του, διαβίβασε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση της Βουλευτού Κυριακής Μάλαμα.
Το πόρισμα ξεκαθαρίζει πως από τη διερεύνηση προέκυψε ότι η επιλογή σημαιοφόρου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Ωστόσο κατά τη διαδικασία σημειώθηκε τεχνικό σφάλμα στο πληροφοριακό σύστημα MySchool, με αποτέλεσμα εσφαλμένο υπολογισμό του μέσου όρου.
Το σφάλμα διορθώθηκε άμεσα και η διαδικασία επαναλήφθηκε.
"Δεν διαπιστώθηκε πρόθεση αποκλεισμού ή διάκρισης" τονίζεται στο πόρισμα, και σημειώνεται:. "Η μη έγκαιρη ενημέρωση των γονέων επηρέασε αρνητικά το παιδί, γεγονός που αντιμετωπίστηκε με παιδαγωγικό τρόπο".
Σε συνέχεια του γεγονότος και επιπροσθέτως της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης που ήδη παρέχεται στον μαθητή σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ και το υποστηρικτικό προσωπικό, διενεργήθηκαν τα εξής:
1. Ενεργοποιήθηκαν οι δομές ΕΔΥ και ΚΕΔΑΣΥ για παρακολούθηση και παιδαγωγική καθοδήγηση.
2. Δόθηκαν οδηγίες στις σχολικές μονάδες για έγκαιρη ενημέρωση γονέων και προώθηση σχολικής συμπερίληψης.
3. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ενημερώθηκε και υλοποιεί δράσεις ευαισθητοποίησης.
Το πόρισμα καταλήγει ως εξής:
«Κατόπιν των ανωτέρω, το περιστατικό αποδίδεται σε ανθρώπινο/τεχνικό λάθος κατά τη χρήση του συστήματος MySchool, χωρίς πρόθεση αποκλεισμού. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ ́ Αθήνας έχει λάβει διορθωτικά και παιδαγωγικά μέτρα, παρακολουθεί την εξέλιξη του θέματος και διασφαλίζει τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας για την ομαλή φοίτηση του μαθητή».
Η υπουργός Παιδείας υπενθυμίζει τι ισχύει για τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών Δημοτικού και τη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων:
Ως προς την αξιολόγηση των μαθητών/τριών του δημοτικού σχολείου ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 4 του ΠΔ 8/1995 (Α ́ 3) καθώς και στην παρ. 3 του άρθρου 4 της με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/2017 (Β ́ 4358) ΥΑ του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα «Έντυπο ελέγχου προόδου μαθητών Δημοτικού σχολείου».
Συγκεκριμένα:
Στις Ε ́ και Στ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα Βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική, ως ακολούθως: Άριστα (9-10), Πολύ καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν καλά (<5).
Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με αριθμητικά σύμβολα.
Αν κατά την εξαγωγή του μέσου όρου της ετήσιας επίδοσης μαθητή κατά μάθημα όσο και του γενικού μέσου όρου όλων των μαθημάτων προκύψει κλάσμα ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιας μονάδας, τότε αυτό λογίζεται ως ακέραια μονάδα και προστίθεται στο ακέραιο μέρος του μέσου όρου.
Το κλασματικό αυτό υπόλοιπο παραλείπεται αν είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιας μονάδας.
Ως προς την επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων για την κατάθεση στεφάνου στο δημοτικό σχολείο ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 3 του ΠΔ 79/2017 (Α ́109), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 41 του ν. 4633/2019 (Α 161).
Ειδικότερα:
α) Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζόμενου και του κλασματικού του μέρους. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, διενεργείται κλήρωση.
β) Παραστάτες ορίζονται δέκα (10) μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, πέντε (5) για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία με την οποία επιλέγονται οι σημαιοφόροι.
γ) Με τον τρόπο που περιγράφεται στην περίπτωση α ,́ επιλέγονται δύο (2) μαθητές της ΣΤ ́ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
δ) Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται ανά τμήμα για τα ως άνω χρονικά διαστήματα αντίστοιχα. Η κατά τις προηγούμενες παραγράφους επιλογή ή κλήρωση, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση, πραγματοποιείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ή τον νόμιμο αναπληρωτή του παρουσία του συλλόγου διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό πρακτικό.».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου