Ανώτατο όριο τεσσάρων μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες – όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία – προβλέπεται ανά σχολικό τμήμα, σύμφωνα με την απάντηση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη στη Βουλή, σε σχετική ερώτηση της βουλευτού  της Νέας Αριστεράς και πρώην υφυπουργού Παιδείας Μερόπης Τζούφη.

Η υπουργός διευκρίνισε ότι, εάν μετά την κατανομή των μαθητών σε τμήματα διαπιστωθεί ότι ο αριθμός των μαθητών με τέτοιου είδους μαθησιακές δυσκολίες υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο, τότε μπορεί να μειωθεί ο συνολικός αριθμός μαθητών του τμήματος έως και κατά τρεις από το μέγιστο προβλεπόμενο. 

Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται σε σχολεία όπου δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης ή δεν παρέχεται υποστήριξη από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης.

Παράλληλα, επικαλούμενη την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του νόμου 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 117 του νόμου 5224/2025, η υπουργός υπογράμμισε ότι ο αριθμός μαθητών με αναπηρία ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – πλην των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών – δεν μπορεί να υπερβαίνει τον έναν ανά τμήμα.

 Σε περίπτωση υπέρβασης, ισχύει η δυνατότητα μείωσης του συνολικού αριθμού μαθητών κατά τρεις, υπό τους ίδιους όρους σχετικά με την ύπαρξη Τμήματος Ένταξης ή Παράλληλης Στήριξης.

Οι προβλέψεις για τη λειτουργικότητα των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων

Όσον αφορά τη λειτουργικότητα των Δημοτικών Σχολείων, η υπουργός σημείωσε ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ορίζεται στους 25.

Για τα Νηπιαγωγεία, τα οποία χαρακτηρίζονται ως μονοθέσια ή πολυθέσια ανάλογα με τις οργανικές θέσεις των νηπιαγωγών, ισχύουν ειδικότερες ρυθμίσεις. 

Στις απομακρυσμένες, δυσπρόσιτες και παραμεθόριες περιοχές, καθώς και σε περιοχές με δυσκολίες πρόσβασης ή ανάγκη μεταφοράς μαθητών, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ορίζεται σε πέντε. 

Στα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός ορίζεται σε δεκαπέντε, ενώ ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα παραμένει στους 25.