Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

 


Όταν τα παιδιά να δίνουν εξετάσεις μέσα σε τάξεις φούρνους...

Στο 32ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, εκεί όπου η γνώση υποτίθεται ότι καλλιεργείται, οι μαθητές που προσήλθαν να δώσουν εξετάσεις Proficiency δεν χρειάστηκαν μόνο λεξιλόγιο – χρειάστηκαν και ανεμιστήρα, παγοκύστη και κουράγιο για να παραμείνουν όρθιοι. Οι αίθουσες ήταν χωρίς κλιματισμό, την ώρα που η θερμοκρασία έξω και μέσα συναγωνιζόταν επάξια τις εσωτερικές λειτουργίες ενός ενεργού ηφαιστείου.

Γονείς που συνόδευσαν τα παιδιά τους έκαναν λόγο για συνθήκες πλήρους εγκατάλειψης και αδιαφορίας. Αντί για εξέταση γνώσεων, τα παιδιά έδωσαν τεστ φυσικής αντοχής, με αρκετούς μαθητές να αισθάνονται λιποθυμίες, να εγκαταλείπουν την αίθουσα ή να καταθέτουν λευκές κόλλες – όχι από έλλειψη γνώσης, αλλά από έλλειψη... οξυγόνου και στοιχειώδους μέριμνας.

Είναι τουλάχιστον ειρωνικό –αν όχι προκλητικό– το ότι η ηγεσία της εκπαίδευσης επαίρεται για ψηφιακά σχολεία και καινοτομίες, όταν δεν μπορεί να εξασφαλίσει ούτε κλιματισμό εν μέσω καύσωνα. Για το υπουργείο και τους υπεύθυνους φορείς, όλα αυτά είναι προφανώς «μεμονωμένα περιστατικά» – η φτηνή καραμέλα που μασιέται χρόνια, ενώ χιλιάδες μαθητές ιδρώνουν και λιποθυμούν στις αίθουσες-σαούνες.

Η συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι μια ατυχής συγκυρία. Είναι η κανονικότητα της υποβάθμισης, όπου η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών θεωρούνται περιττό κόστος. Αντί για ένα οργανωμένο και αξιοπρεπές περιβάλλον εξετάσεων, οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με συνθήκες που θυμίζουν εγκαταλελειμμένα κτήρια και όχι σχολεία ευρωπαϊκής χώρας του 2025.

Δεν υπάρχουν σχόλια: