ΔΥΕΠ 2025: Ποιες σχολικές μονάδες θα υποδεχτούν προσφυγόπουλα το ερχόμενο σχολικό έτος
Σε ένα ακόμη βήμα προς την ένταξη και την ισότιμη εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Με απόφαση της Υπουργού, κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη, συστήνεται ένα νέο σύνολο Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγόπουλων (ΔΥΕΠ) για το σχολικό έτος 2025–2026.
Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς
Οι νέες ΔΥΕΠ θα λειτουργήσουν εντός συγκεκριμένων σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα, οι οποίες επελέγησαν με βάση σαφή κριτήρια: εγγύτητα σε κέντρα και δομές φιλοξενίας, αλλά και διαθεσιμότητα κατάλληλων αιθουσών. Η επιλογή βασίστηκε σε τεκμηριωμένες εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίες εξετάστηκαν και εγκρίθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.
Δείτε το ΦΕΚ Β 3216/24-6-2025
Καθοριστική συμβολή των Περιφερειακών Διευθύνσεων
Στην απόφαση, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 3216/24-06-2025, ενσωματώνονται προτάσεις από όλες σχεδόν τις γεωγραφικές Περιφέρειες της χώρας, επιβεβαιώνοντας τη διευρυμένη γεωγραφική κάλυψη του μέτρου. Ενδεικτικά, μεταξύ των εισηγήσεων που συνεκτιμήθηκαν ήταν εκείνες:
Της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης
Της Κεντρικής Μακεδονίας
Της Ηπείρου
Της Θεσσαλίας
Της Στερεάς Ελλάδας
Της Αττικής
Της Πελοποννήσου
Της Δυτικής Ελλάδας
Του Βορείου Αιγαίου
Του Νοτίου Αιγαίου
Οι εισηγήσεις τεκμηρίωσαν τη δυνατότητα υποδοχής μαθητών, χωρίς να επιβαρυνθεί ο υφιστάμενος σχολικός πληθυσμός, ενώ τόνισαν τη σημασία της πρόσβασης στην εκπαίδευση για τα παιδιά των προσφύγων.
Παιδεία ως εργαλείο ένταξης
Η δημιουργία των νέων ΔΥΕΠ εντάσσεται στη συνολικότερη στρατηγική για μια συνεκτική και χωρίς διακρίσεις εκπαιδευτική πολιτική, όπου κανένα παιδί δεν μένει εκτός σχολείου. Το Υπουργείο τονίζει ότι η εκπαίδευση προσφύγων δεν είναι μόνο θεσμική υποχρέωση, αλλά και έμπρακτη πράξη κοινωνικής συνοχής και ανθρωπιάς.
Συνεχής παρακολούθηση και προσαρμογή
Η λειτουργία των νέων δομών θα παρακολουθείται στενά από τις τοπικές και περιφερειακές εκπαιδευτικές αρχές, με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας, της ένταξης και της συνέχειας στην εκπαίδευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου