Αξιολόγηση: 6 διορθωτικές αλλαγές που αλλάζουν τα δεδομένα στα σχολεία 7 Ιανουαρίου, 2025 Εκπαιδευτικά νέα Διάδωσέ το Αξιολόγηση σχολείων: Η πρόταση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., για λειτουργικούς λόγους, περιλαμβάνει δέκα (10) άξονες, που περιλαμβάνουν ενδεικτικές θεματικές περιοχές, από τις οποίες οι ομάδες δράσης θα επιλέγουν τα θέματά τους για τα Σχέδια Δράσεις Αλλαγές προτείνονται στην αξιολόγηση σχολείων σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε πριν λίγες ημέρες η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.). Η έκθεση αφορά στις διαδικασίες Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων και προέκυψε από τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Αρχή από τις εκθέσεις που υπέβαλαν 24 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Να σημειωθεί ότι η έκθεση δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση ενός χρόνου. Το edweek.gr διάβασε την έκθεση των 521 σελίδων και κατέγραψε τις αλλαγές που προτείνονται. Οι βασικές προτάσεις – αλλαγές στην αξιολόγηση σχολείων που προτείνει η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. Η πρόταση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., για λειτουργικούς λόγους, περιλαμβάνει δέκα (10) άξονες, που περιλαμβάνουν ενδεικτικές θεματικές περιοχές, από τις οποίες οι ομάδες δράσης θα επιλέγουν τα θέματά τους για τα Σχέδια Δράσεις που θα αναπτύξουν (Πίνακας 1) Λόγω της ιδιαίτερης σημαντικότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων, των υποδομών και των μέσων, προβλέπεται η αξιολόγησή τους από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, με την έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων. Προτείνεται, επίσης, η δυνατότητα προσθήκης θεματικής περιοχής μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση εκπαιδευτικών και αιτιολογημένη έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων. 2. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθίσταται αναγκαία προκειμένου να εμπεδωθεί πως: α. Η εσωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (αυταξιολόγηση) της σχολικής μονάδας αποτελεί μια διαρκή και δυναμική διαδικασία, στην οποία απαιτείται η ενεργός συμμετοχή του συνόλου των μελών της σχολικής κοινότητας. β. Οι διεργασίες της αυτοαξιολόγησης αποσκοπούν στο να μετασχηματίσουν τη σχολική μονάδα σε οργανισμό μάθησης, ο οποίος μπορεί να προσδιορίζει τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του, να θέτει στόχους, να σχεδιάζει, να προγραμματίζει, να υλοποιεί και εν τέλει να αξιολογεί την πρόοδό του σε μια πορεία συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου Προτείνεται η διεξαγωγή σχετικών επιμορφώσεων με ευθύνη του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου Εποπτών (ΠΕ.ΣΕ.Π.) 3. Καταχώριση των Σχεδίων Δράσης στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή σε δυο φάσεις: α. Κατά τον συλλογικό προγραμματισμό θα αναρτώνται ο τίτλος και οι στόχοι των Σχεδίων Δράσης, προκειμένου να δοθεί έγκριση και ανατροφοδότηση από τους Σ.Ε. β. Μετά την ολοκλήρωση τους τα τελικά Σχέδια Δράσης θα καταχωρίζονται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή από τον Συντονιστή κάθε Ομάδας Δράσης 4. Σαφή διατύπωση των κριτηρίων αποτίμησης των δράσεων που υλοποιούν οι σχολικές μονάδες, καθώς και των κριτηρίων με τα οποία πραγματοποιείται η εξωτερική αξιολόγηση του έργου τους. 5. Οι κλίμακες αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται για την αποτίμηση των Σχεδίων Δράσης, των αξόνων και των λειτουργιών της σχολικής μονάδας κατά την εσωτερική αξιολόγηση και κατά την εξωτερική αξιολόγηση να έχουν την ίδια διαβάθμιση ούτως ώστε να υπάρχει εσωτερική συνάφεια κατά την αξιολόγηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου Οι Ομάδες Δράσης προβαίνουν στην αποτίμηση των Σχεδίων Δράσης που υλοποίησαν (σε 10/βαθμη κλίμακα. 6. Περιορισμός του γραφειοκρατικού χαρακτήρα των προβλεπόμενων διαδικασιών και αλλαγές τους όπως περιγράφονται στο τέλος της έκθεσης Διαβάστε την έκθεση εδώ edweek.gr
Πηγή άρθρου: Αξιολόγηση: 6 διορθωτικές αλλαγές που αλλάζουν τα δεδομένα στα σχολεία | fresh-education
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου