Απουσίες-Υποχρεώσεις των γονέων-κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών 13 Οκτωβρίου, 2024 Σχολείο Διάδωσέ το Απουσίες μαθητών 2024 Απουσίες-Υποχρεώσεις των γονέων-κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών Το άρθρο 29 του κανονισμού σχολικής λειτουργίας αναφέρεται στις υποχρεώσεις των γονέων/κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών σχετικά με την ενημέρωση και διαχείριση των απουσιών των μαθητών. Το άρθρο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη διασφάλιση της σωστής φοίτησης των μαθητών και την προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θέτοντας σαφή όρια και διαδικασίες για την παρακολούθηση των μαθητών από το σχολείο και τους γονείς. Στην ανάλυση αυτή, θα εμβαθύνουμε στις επιμέρους διατάξεις του άρθρου και στη σημασία τους για τη σχολική ζωή. 1. Ευθύνη των γονέων για την παρακολούθηση της φοίτησης Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 29 αναφέρει ξεκάθαρα ότι οι γονείς/κηδεμόνες έχουν την πλήρη ευθύνη για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των παιδιών τους. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς πρέπει να είναι σε συνεχή επαφή με το σχολείο και να ενημερώνουν άμεσα για τους λόγους που το παιδί τους δεν παρακολουθεί τα μαθήματα. Η υποχρέωση αυτή είναι θεμελιώδης για την αποτελεσματική συνεργασία σχολείου και οικογένειας, καθώς η έλλειψη επικοινωνίας ή καθυστερημένη ενημέρωση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη φοίτηση του μαθητή. Επιπλέον, η παροχή δικαιολογητικών είναι απαραίτητη σε περιπτώσεις όπου οι απουσίες μπορούν να μην υπολογιστούν, όπως στην περίπτωση ασθένειας. Αυτό προστατεύει τον μαθητή από πιθανές συνέπειες λόγω υπερβολικών απουσιών, ενώ εξασφαλίζει ότι οι λόγοι απουσίας είναι επαρκώς τεκμηριωμένοι και δεν υπάρχουν καταχρήσεις του συστήματος. 2. Ενημέρωση από τον υπεύθυνο καθηγητή Στη δεύτερη παράγραφο, γίνεται λόγος για την ευθύνη του υπεύθυνου καθηγητή να επικοινωνεί με τους γονείς/κηδεμόνες σε περίπτωση απουσιών. Αυτό είναι εξίσου σημαντικό με την υποχρέωση των γονέων να ενημερώνουν το σχολείο, καθώς διασφαλίζει ότι η επικοινωνία είναι αμφίδρομη και συνεχής. Οι γονείς ενημερώνονται για την απουσία του παιδιού τους, ακόμα και αν δεν την έχουν γνωστοποιήσει οι ίδιοι, και μπορούν να προβούν σε ενέργειες για την αποκατάσταση της φοίτησης. Η χρήση διάφορων μέσων επικοινωνίας (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS, επιστολή) διασφαλίζει ότι η ενημέρωση μπορεί να γίνει με τον πιο πρόσφορο τρόπο, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις των γονέων. Σε περίπτωση που η επικοινωνία δεν είναι δυνατή, η διαδικασία περιλαμβάνει ακόμα και την παρέμβαση του Συμβουλίου του Τμήματος, το οποίο μπορεί να λάβει παιδαγωγικά μέτρα ή να παραπέμψει την υπόθεση σε κοινωνικές υπηρεσίες. 3. Σοβαρές απουσίες και άμεση επικοινωνία Η τρίτη παράγραφος θέτει συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές για τις περιπτώσεις σοβαρών απουσιών. Αν ένας μαθητής απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή αν συγκεντρώσει συνολικά 30 απουσίες, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός πρέπει να επικοινωνήσει άμεσα με τους γονείς. Η πρόβλεψη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς οι παρατεταμένες ή συχνές απουσίες μπορεί να υποδηλώνουν σοβαρότερα προβλήματα, όπως προβλήματα υγείας, οικογενειακές δυσκολίες ή ακόμα και αποσύνδεση του μαθητή από τη σχολική ζωή. Η άμεση επικοινωνία με τους γονείς δίνει τη δυνατότητα στο σχολείο να ενημερωθεί εγκαίρως για τους λόγους των απουσιών και να λάβει τα κατάλληλα μέτρα. Παράλληλα, ο κανονισμός απαιτεί να υπάρχει συνεπής ενημέρωση των γονέων κάθε μήνα αν συνεχίζονται οι απουσίες, γεγονός που δημιουργεί μια συνεχή διαδικασία παρακολούθησης της φοίτησης. 4. Απουσίες χωρίς άδεια και παιδαγωγικά μέτρα Η τέταρτη παράγραφος του άρθρου αναφέρεται στις απουσίες που πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του διευθυντή του σχολείου, ειδικά στις ώρες έναρξης ή λήξης του σχολικού προγράμματος. Τέτοιες απουσίες, ειδικά αν γίνονται συστηματικά, μπορούν να είναι ενδεικτικές μιας προβληματικής συμπεριφοράς ή έλλειψης ενδιαφέροντος από τον μαθητή. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το σχολείο πρέπει να ερευνήσει τους λόγους της απουσίας και να λάβει παιδαγωγικά μέτρα, όπως η προσφυγή σε υποστηρικτικές δομές, για να επαναφέρει τον μαθητή στη σωστή τροχιά. 5. Υπολογισμός απουσιών και οριοθέτηση του πλαισίου Η πέμπτη παράγραφος αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αθροίζονται οι απουσίες και πώς αυτές επηρεάζουν τον χαρακτηρισμό της φοίτησης του μαθητή. Αυτό είναι κρίσιμο για την ακαδημαϊκή πορεία του μαθητή, καθώς η υπέρβαση ενός ορίου απουσιών μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, όπως η μη προαγωγή του στην επόμενη τάξη. 6. Υποχρεώσεις ενηλίκων μαθητών Τέλος, η έκτη παράγραφος καθορίζει ότι οι μαθητές που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους έχουν την προσωπική ευθύνη να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας τους. Αυτή η πρόβλεψη ενισχύει την έννοια της αυτονομίας και της υπευθυνότητας που αναμένεται από τους ενήλικους μαθητές. Συνοπτικά Το άρθρο 29 είναι ένα θεμελιώδες πλαίσιο που διασφαλίζει την υπεύθυνη παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών. Η έγκαιρη ενημέρωση, η σαφής επικοινωνία μεταξύ σχολείου και γονέων, και η εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων όπου χρειάζεται συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σταθερού περιβάλλοντος μάθησης, ενισχύοντας τη συνοχή και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όλη η υπουργική απόφαση
Πηγή άρθρου: Απουσίες-Υποχρεώσεις των γονέων-κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών | fresh-education
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου