Εάν θέλαμε να φτιάξουμε ένα χάρτη για τα δικαιώματα των μικρών μαθητών μας αυτός θα πρέπει να περιλάμβανε τα εξής:
Πρώτον οι μικροί μαθητές, έχουν δικαίωμα να έχουν τον εκπαιδευτικό του τμήματος, από την αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι να τον αποκτούν, στις αρχές του επόμενου έτους ή και μέσα στο Πάσχα. Η σωστή κατανομή, εκτός έκτακτων περιπτώσεων ,θα έδινε στους μαθητές τη δυνατότητα και την ευκαιρία να ξεκινούν την σχολική χρονιά χωρίς κενά, τα οποία θα καλύπτον από ένα αναπληρωτές στη Α-Β-Γ-Δ φάσεις και πάει λέγοντας.
Δεύτερον οι μαθητές μας ,έχουν δικαίωμα να ζουν σε ένα περιβάλλον, το οποίο θα είναι καθαρό και που θα τηρεί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών τα περισσότερα σχολεία δεν έχουνε πάρει κάποιο πoσό από τους δήμους με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθαριότητα. Οι διευθυντές καθώς και οι γονείς να συνεισφέρουν με δικά τους μέσα και το χειρότερο από όλα είναι ότι εκτός από τα καθαριστικά δεν υπάρχει στα περισσότερα σχολεία οργανωμένο φαρμακείο, αφού δεν υπάρχουν χρήματα, το οποίο να μπορεί να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση κάπου ατυχήματος.
Δικαιώματα των μαθητών μας είναι να έχουν στο ολοήμερο σχολείο ,τους δικούς τους χώρους όπου θα μπορούν να τρώνε, μία τραπεζαρία η οποία θα είναι καθαρή και τακτοποιημένη καθώς και μία αίθουσα ξεκούρασης και χαλάρωσης .
Ένα δικαίωμα ακόμη σε όλους μαθητές, είναι η υποστήριξη την οποία το σχολείο θα πρέπει να προσφέρει είτε μέσο της παράλληλης στήριξης ή μέσο της ενισχυτής διδασκαλίας .
Ειδικότερα στα ειδικά σχολεία θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν και τις απογευματινές ωρες εργοθεραπεία, λογοθεραπεία και ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών.
Το παιχνίδι, θα πρέπει να γίνεται σε αυλές του σχολείων οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις είτε δεν υπάρχουν ή είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο απλά για να εξυπηρετούν τις λειτουργικές τους ανάγκες.
Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για τα δικαιώματα των μαθητών, είπαμε όμως κάποια, τα οποία χρήζουν άμεσης λύσης και είναι εύκολα αν πραγματικά θέλουμε να στηρίζουμε τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Δεν επιθυμούμε να σπρώχνουμε τους μαθητές μας στα ιδιαίτερα μαθήματα και στα ιδιωτικά κέντρα μελέτης έξω από το χώρο του σχολείου .
Ας κάνουμε μία αρχή, από αυτά τα απλά πράγματα και ας προχωρήσουμε μετά στα βασικότερα που είναι τα προγράμματα σπουδών, τα προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης μαθητών και γονέων, τα προγράμματα επαγγελματικής αποκατάστασης και ενημέρωση στο μαθητών μας για εργασίας κ.α.
Κλείνοντας αυτό το κείμενο πρέπει όλοι, από τη σκοπιά του καθένας να απαιτήσουμε να αποδοθούν στη δημόσια εκπαίδευση αυτά τα οποία όχι μόνο είναι απαραίτητα αλλά τις δίνουν και την ονομασία δημόσια δωρεάν εκπαίδευση
* ΑΘΑΝΑΣΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ, Δ/ΝΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου