Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024

 


Έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής ζητά ενημέρωση για την εξοικονόμηση προσωπικού από τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Σθεναρό «Όχι» στις συγχωνεύσεις τμημάτων που πραγματοποιούνται στα σχολεία της Αθήνας λένε εκπαιδευτικοί, γονείς και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων σε ψήφισμά του.

Σύμφωνα με το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, χαρακτηριστικό είναι ότι στα σχολεία που γίνονται οι συγχωνεύσεις τμημάτων, «υπάρχει πλήθος γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και εγκρίσεων πλήρους παράλληλης στήριξης».

Μάλιστα, «υπάρχουν τμήματα που συμπτύσσονται και οδηγούνται να έχουν 4 παράλληλες στηρίξεις και 3 γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης στο ίδιο τμήμα! Ειδικά στα νηπιαγωγεία, συμπτύσσονται τμήματα που στεγάζονται στα κοντέινερ, οδηγώντας έτσι να στοιβάζονται 25 παιδιά σε αίθουσες που δεν μπορούν κατά νόμο να στεγάσουν πάνω από 16!».

Πρόκειται για πάνω από 38 σχολεία του Δήμου Αθηναίων που έχουν υποστεί τις συνέπειες των νέων υπουργικών αποφάσεων για συγχωνεύσεις τμημάτων, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Επιπλέον, διέρρευσε έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής του υπουργείου Παιδείας, το οποίο ζητά από τους διευθυντές και τις διευθύντριες Διευθύσεων Εκπαίδευσης Αττικής να γνωστοποιήσουν πόσο προσωπικό (άτομα και ώρες) εξοικονομήθηκε από τη συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία.

Το ψήφισμα του Δ.Σ. του Δήμου Αθήνας

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας εκφράζει την αντίθεσή του με την Απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Αττικής Π.Ε. και Δ.Ε. της Α’ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθήνας, της Α’ Διεύθυνσης Δ.Ε. Αθήνας και του Υπουργείου Παιδείας που οδηγεί σε συγχώνευση δεκάδες τμήματα σχολείων στην Πρωτοβάθμια αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον δήμο μας με σαφή στόχο την εξοικονόμηση πόρων.

Ειδικά για τον Δήμο Αθηναίων μόνο στην Α’ βαθμια εκπαίδευση συμπτύσσονται πάνω από 50 τμήματα στα:

Δημοτικά: 15ο, 18ο, 26ο, 34ο, 41ο, 45ο, 54ο, 48ο, 51ο, 56ο, 65ο, 66ο, 71ο, 73ο, 91ο, 113ο, 137ο, 144ο.

Και Νηπιαγωγεία:  76ο,  103ο, 148ο, 152ο, 153ο, 155ο.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σε αυτά υπάρχει πλήθος γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και εγκρίσεων πλήρους παράλληλης στήριξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν τμήματα που συμπτύσσονται και οδηγούνται να έχουν 4 παράλληλες στηρίξεις και 3 γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης στο ίδιο τμήμα! Ειδικά στα νηπιαγωγεία, συμπτύσσονται τμήματα που στεγάζονται στα κοντέινερ, οδηγώντας έτσι να στοιβάζονται 25 παιδιά σε αίθουσες που δεν μπορούν κατά νόμο να στεγάσουν πάνω από 16!

Είμαστε αντίθετες/οι σε αυτές τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας που οδηγούν στην επιβάρυνση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι αποφάσεις αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη τις διαγνώσεις για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, οδηγούν στη δημιουργία πολυπληθών και μη λειτουργικών τμημάτων, καταργούν ακόμα και τμήματα Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, αναγκάζοντας έτσι μαθήτριες και μαθητές να αλλάξουν την επιλογή κατεύθυνσης σπουδών τους ή να απευθυνθούν στην ιδιωτική επαγγελματική εκπαίδευση.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων απαιτεί από το ΥΠΑΙΘΑ, την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής, την Α’ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας, την Α’ Διεύθυνση  Δ.Ε. Αθήνας να ακυρωθούν όλες οι συπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που αφορούν τον Δήμο μας, ενώ παράλληλα συντάσσεται με το αίτημα των εκπαιδευτικών σωματείων για μείωση του αριθμού των μαθητριών και των μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις παιδαγωγικές, γνωσιακές και ψυχολογικές ανάγκες.

Ενδεικτικά για τη Β’ βάθμια του Δήμου:  9ο ΓΕΛ, 14ο Γυμνάσιο, 12ο ΓΕΛ, 43ο ΓΕΛ, 9ο Γυμνάσιο, 14ο ΓΕΛ, 14ο Γυμνάσιο, 1ο ΕΠΑΛ, 4ο Γυμνάσιο, 54ο Γυμνάσιο, 8ο Γυμνάσιο, 9ο Γυμνάσιο, 19ο Γυμνάσιο, 41ο Γυμνάσιο και πολλά άλλα σχολεία.

Ψήφισμα Δήμου Αθηναίαων

Το έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής του  υπουργείου Παιδείας

«Εξοικονόμηση Προσωπικού

Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε εγγράφως πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από την συγχώνευση των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς σας, το αργότερο μέχρι τις 13:00 σήμερα».

Η διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους κ προβαίνουν σε συνεχείς διαμαρτυρίες για τις πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, με στόχο την εξεύρεση πόρων. Η συγχώνευση τμημάτων οδηγεί σε υπερπλήρεις τάξεις, με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα να αυξάνεται επικίνδυνα, φτάνοντας τους 30 μαθητές. Το γεγονός αυτό επιβαρύνει το εκπαιδευτικό έργο, καθώς γίνεται πιο δύσκολο για τους καθηγητές να προσφέρουν εξατομικευμένη βοήθεια στους μαθητές, να παρακολουθούν την πρόοδό τους και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά την τάξη.

Παράλληλα, οι περικοπές καθηγητών, που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Όλο και περισσότερες τάξεις μένουν χωρίς το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, γεγονός που οδηγεί σε μειώσεις μαθημάτων και εκπαιδευτικών ωρών, επηρεάζοντας άμεσα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως οι συνθήκες αυτές όχι μόνο πλήττουν τους ίδιους, αλλά κυρίως τους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να εκπαιδευτούν σε περιβάλλοντα που δεν προάγουν τη μάθηση.

Επιπλέον, εξαιτίας της κατάργησης τμημάτων, οι μαθητές αναγκάζονται να αλλάξουν με βίαιο τρόπο σχολικό περιβάλλον, γεγονός που επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην ψυχολογία τους, στην κοινωνική τους ζωή και τους στερεί πολύτιμο χρόνο, που μπορεί να αξιοποιηθεί για μελέτη. Έτσι, οι μαθητές ωθούνται στο άγχος και την ανασφάλεια, καθώς διαταράσσεται η αίσθηση σταθερότητας που τους προσφέρει το σχολικό πλαίσιο.

Η συνεχής υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, μέσα από τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις περικοπές προσωπικού, έχει δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κλίμα στα σχολεία, με τους εκπαιδευτικούς να δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα. Με αίτημα τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας και την προστασία του δικαιώματος των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί στέλνουν το μήνυμα ότι δεν θα ανεχτούν άλλο την υποβάθμιση του έργου τους και του μέλλοντος των μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: