Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024

 


«Φτάσαμε στο σημείο να στριμώχνουμε τα παιδιά σε αίθουσες κλουβιά και σε σχολεία που είναι τουλάχιστον ανασφαλή»

Ο Α’ Σύλλογος Αθηνών δημοσιεύει ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς των μαθητών/τριών σχετικά με την πρόοδο και την μόρφωση των μαθητών.

«Τουλάχιστον 1.000 τμήματα πανελλαδικά συμπτύσσονται! Για να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικό προσωπικό, να υποβαθμίσουν το δημόσιο σχολείο και να ενισχύσουν την ιδιωτική εκπαίδευση. Με αυτόν τον τρόπο όμως, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αγαπητοί γονείς,

Ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά. Επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσα από αυτή την επιστολή, συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τη μόρφωση και την πρόοδο των παιδιών μας.

Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε προχθές ότι «Προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Τι σημαίνει η πολιτική που ονομάζεται «εξορθολογισμός»; Τουλάχιστον 1.000 τμήματα πανελλαδικά συμπτύσσονται! Για να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικό προσωπικό, να υποβαθμίσουν το δημόσιο σχολείο και να ενισχύσουν την ιδιωτική εκπαίδευση. Με αυτόν τον τρόπο όμως, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα.

Γιατί το σχολείο με 25 μαθητές στο τμήμα είναι πολύ χειρότερο από το σχολείο με 15 μαθητές στο τμήμα; Ο χρόνος που έχει ένας εκπαιδευτικός στη διάθεσή του για να διδάξει δεν είναι απεριόριστος. Μια διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά. Ας υποθέσουμε ότι δίνουμε όλο το χρόνο στα παιδιά μας να μιλήσουν, να συζητήσουν, να διαβάσουν ένα κείμενο. Αν είναι 15 παιδιά, αντιστοιχούν 3 λεπτά στο καθένα, αν είναι 25 αντιστοιχεί λιγότερο από δύο λεπτά στο καθένα. Αν διδάσκει μια εκπαιδευτικός 15, 16, 17 παιδιά έχει το περιθώριο να διαβάσει όλα τα κείμενα που γράφουν όλα τα παιδιά και να κάνει και συζήτηση γι’ αυτά. Αν όμως έχεις 23, 24, 25 παιδιά δεν προλαβαίνεις. Μια νηπιαγωγός με 25 νήπια, μια δασκάλα, ένας εκπαιδευτικός με 25 παιδιά διαθέτει πολύ λιγότερο χρόνο για να ελέγξει τις εργασίες των παιδιών, το βαθμό κατανόησης της ύλης, να προχωρήσει σε εξατομικευμένη διδασκαλία, να κάτσει δίπλα σε ένα παιδί και να κουβεντιάσει μαζί του, να εξηγήσει σε κάποια παιδιά μια δύσκολη άσκηση, να απαντήσει σε απορίες, που θα είναι σαφώς περισσότερες, να λύσει τα σύνθετα προβλήματα των κοινωνικών σχέσεων και των τριβών των μαθητών μεταξύ τους.

Με την εγκύκλιο της 25ης Αυγούστου, προβλέπεται ότι μόνο ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε τμήμα, ανεξάρτητα εάν υπάρχουν δύο ή τρία παιδιά έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξη. Πίσω από τους αριθμούς υπάρχει μια σχολική καθημερινότητα με μια σειρά από προβλήματα που φέτος πραγματικά είναι άλυτα. Έχουμε δημοτικό σχολείο με 47 παιδιά Στ τάξης (3 τμήματα), με 32 παιδιά που διδάσκονταν στην Ε Δημοτικού γαλλικά και 15 παιδιά γερμανικά. Τα τμήματα συμπτύχθηκαν σε 2 και τώρα απαιτούν 7-8 παιδιά που έκαναν γαλλικά στην Ε, να κάνουν γερμανικά στην Στ΄.

Φτάσαμε στο σημείο να στριμώχνουμε τα παιδιά σε αίθουσες κλουβιά και σε σχολεία που είναι τουλάχιστον ανασφαλή. Για παράδειγμα η περίπτωση του 5ου και 6ου Δημ.Σχ. Ζωγράφου όπου μετά από ένα μαραθώνιο ελέγχων προέκυψε ότι το ένα από τα τρία κτίρια δεν είναι ασφαλές και εκκενώθηκε;  Έχουμε νηπιαγωγείο στου Ζωγράφου το οποίο είχε τις προηγούμενες 3 χρονιές 5 τμήματα 17-20 μαθητών (1 σε είσοδο πολυκατοικίας + 4παραρτήματα σε προκάτ του προαύλιου του  διπλανού Δημοτικού). Σήμερα, καταργείται το 1 τμήμα και μένουν 4 τμήματα με 23-24 παιδιά, σε αίθουσες -κλουβιά.

Έχουμε κοινό συμφέρον, ενάντια στην αξιολόγηση που θέλει να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους ! Θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Αυτοί προωθούν το εμπορευματοποιημένο σχολείο της ημιμάθειας, το σχολείο όπου όποιος έχει να πληρώσει πετυχαίνει. Εμείς αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή.

Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, μακριά και έξω από την αντιδραστική αντίληψη ότι υπάρχουν παιδιά «που δεν παίρνουν τα γράμματα»! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: