Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

 


Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες που είχε το Lockdown στα παιδιά

Τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2020 και θα πάνε για πρώτη φορά φέτος στον παιδικό σταθμό, ξεκίνησαν τη ζωή τους στον εντελώς διαφορετικό και παράξενο κόσμο του lockdown. Μεγάλωσαν, επί δύο τουλάχιστον χρόνια, σε μια μικρή «φούσκα» με συγκεκριμένους ανθρώπους και στόματα καλυμμένα μόνιμα με μάσκες.

Στερήθηκαν συνηθισμένες -μέχρι τότε - κοινωνικές εμπειρίες, όπως το να βλέπουν τον παππού και τη γιαγιά, εκδρομές στην παιδική χαρά και άλλες κοινωνικές δραστηριότητες, αναφέρει σε άρθρο του ο βρετανικός Guardian.

Αυτά τα παιδιά είναι τώρα τεσσάρων ετών και πολλά από αυτά - όχι μόνο στη Βρετανία, αλλά και στη χώρα μας - θα πάνε για πρώτη φορά σχολείο από την επόμενη εβδομάδα. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν προβλήματα, όπως η κακή ανάπτυξη της ομιλίας και της γλώσσας, αλλά και αναπτυξιακά προβλήματα σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Παρόμοια προβλήματα έχουν παρατηρηθεί σε παιδιά που ήταν πολύ μικρά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και βρίσκονται ήδη στο σχολείο.

«Είχαμε αύξηση των περιστατικών παιδιών που επιτίθονταν το ένα στο άλλο, πετούσαν πράγματα, έτρεχαν, έφτυναν», δήλωσε ο διευθυντής ενός δημοτικού σχολείου στη βορειοδυτική Αγγλία. Πρόσθεσε ότι συχνά απογοητεύονταν ή δυσκολεύονταν να πάρουν σειρά, να μοιραστούν ή να ακολουθήσουν συνολικά τη ρουτίνα.

«Δεν έχουν το λεξιλόγιο για να εκφράσουν αυτό που αισθάνονται», είπε η Louisa Reeves, διευθύντρια πολιτικής της φιλανθρωπικής οργάνωσης Speech and Language UK, δήλωσε ότι, ενώ τα περισσότερα μωρά θα σηκώνονταν και θα περπατούσαν χωρίς οι γονείς να εξασκούνται μαζί τους, το να μάθουν να μιλούν και να αλληλεπιδρούν απαιτεί μεγαλύτερη εμπλοκή. «Ιδανικά τα μωρά πρέπει να εκτίθενται σε πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους που τους μιλούν και να έχουν ένα ευρύ φάσμα εμπειριών», είπε. «Αυτό δεν συνέβη στην πανδημία».

Σημείωσε πως τα παιδιά αυτά είναι «περίπου δύο χρόνια πίσω όταν φτάνουν στο σχολείο».

Το δημοσίευμα αναφέρεται στις μάσκες και υποστηρίζει ότι τα παιδιά «δεν έβλεπαν καν τις εκφράσεις του προσώπου των ανθρώπων, οι οποίες σε βοηθούν να καταλάβεις αν αστειεύονται ή αν είναι θυμωμένοι».

Δεν υπάρχουν σχόλια: