Ως ένα από τα πιο άγρια ταξικά μέτρα που έχει εφαρμόσει στην εκπαίδευση το σύστημα χαρακτηρίζουν την Τράπεζα Θεμάτων οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια, υποστηρίζουν ότι «οι αντιδράσεις της ΟΛΜΕ απέναντι σε αυτό το άθλιο αντιδραστικό μέτρο ήταν από ανύπαρκτες έως αναιμικές».
«Ο πρόσφατος ελιγμός του ΥΠΑΙΘ σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων (κλήρωση δύο τριάδων θεμάτων, από τα οποία ο εκπαιδευτικός θα επιλέξει δυο θέματα – ένα από κάθε τριάδα) αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση κάτω από το βάρος της γενικής αγανάκτησης που έχει δημιουργήσει η πολιτική της, προσπαθεί να λειάνει τις γωνίες, χωρίς όμως να αναιρέσει την ουσία της πολιτικής της» επισημαίνουν.
Επομένως, εκτιμούν πως «είναι κατάλληλη η στιγμή ώστε το κίνημα των εκπαιδευτικών να παρέμβει με αγωνιστικό τρόπο για την πλήρη κατάργηση αυτής της ταξικής –εξεταστικής αθλιότητας».
«Οι ΕΛΜΕ πρέπει επειγόντως να αποφασίσουν την προετοιμασία στάσεων εργασίας και κινητοποιήσεων στις 18 Μάη, αλλά και να επιδιώξουν την οργάνωση απεργίας την πρώτη μέρα των ενδοσχολικών εξετάσεων καθώς και νέες γενικές συνελεύσεις για τη συνέχιση του αγώνα» καταλήγουν.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Ακολουθεί η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών Σάμου:
Οι ελιγμοί της κυβέρνησης σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων δείχνει ότι είναι κατάλληλη η ώρα να αγωνιστούμε για την πλήρη κατάργηση αυτού του ταξικού – εξεταστικού σφαγείου
Πλησιάζει η ώρα για την εφαρμογή ενός από τα πιο άγρια ταξικά μέτρα που έχει εφαρμόσει στην εκπαίδευση το σύστημα τα τελευταία χρόνια ενάντια στα παιδιά του λαού.
Η εφαρμογή της διαβόητης Τράπεζας Θεμάτων έχει τις παρακάτω συνέπειες:
1. Να δημιουργήσει συνθήκες μαζικής απόρριψης μαθητών από το Λύκειο και την εκπαιδευτική διαδικασία και να τους εξωθήσει στην άγρια πραγματικότητα της ανειδίκευτης μισοδουλειάς με μηδενικά δικαιώματα.
2. Να αποθαρρύνει μαζικά ακόμα και τους μαθητές που θα συνεχίσουν στην επόμενη τάξη, κάτω από το βάρος της απογοήτευσης της χαμηλής βαθμολογίας.
3. Να εμπεδώσει συνθήκες καθημερινής εντατικοποίησης και απόλυτης πειθάρχησης της σχολικής ζωής κάτω από κυνήγι να «βγει» η (έτσι κι αλλιώς υπέρογκη) ύλη ανεξάρτητα από τις δυσκολίες των μαθητών ή από το «πώς» (δεν) έχει καλυφθεί αυτή η ύλη (έλλειψη καθηγητών, τηλε-«εκπαίδευση» κλπ).
Δυστυχώς, οι αντιδράσεις της ΟΛΜΕ απέναντι σε αυτό το άθλιο αντιδραστικό μέτρο ήταν από ανύπαρκτες έως αναιμικές. Απέναντι σε τέτοια επίθεση, δεν προσθέτουν τίποτα οι εκκλήσεις στην κυβέρνηση ώστε αυτή να συνετιστεί, γιατί ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Ούτε οι συλλογές υπογραφών προσθέτουν κάτι όταν δεν συνοδεύονται από αγώνα.
Ο πρόσφατος ελιγμός του ΥΠΑΙΘ σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων (κλήρωση δύο τριάδων θεμάτων, από τα οποία ο εκπαιδευτικός θα επιλέξει δυο θέματα – ένα από κάθε τριάδα) αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση κάτω από το βάρος της γενικής αγανάκτησης που έχει δημιουργήσει η πολιτική της, προσπαθεί να λειάνει τις γωνίες, χωρίς όμως να αναιρέσει την ουσία της πολιτικής της. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι δομές της μεταγυμνασιακής κατάρτισης του Ν.4763 δεν είναι ακόμα έτοιμες.
Αποδεικνύει, δηλαδή, ότι είναι κατάλληλη η στιγμή ώστε το κίνημα των εκπαιδευτικών να παρέμβει με αγωνιστικό τρόπο για την πλήρη κατάργηση αυτής της ταξικής –εξεταστικής αθλιότητας. Πόσο μάλλον που στις 18 Μάη οργανώνονται για πρώτη φορά οι εξετάσεις ελληνικής PISA, εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αξιολόγησης σχολικών μονάδων. Ενώ οι διαδικασίες αξιολόγησης πλησιάζουν στον επόμενο σταθμό τους στο τέλος της χρονιάς, μέσω της κακόφημης αποτίμησης του έργου της σχολικής μονάδας.
Με βάση τα παραπάνω, πιστεύουμε ότι οι ΕΛΜΕ πρέπει επειγόντως να αποφασίσουν την προετοιμασία στάσεων εργασίας και κινητοποιήσεων στις 18 Μάη, αλλά και να επιδιώξουν την οργάνωση απεργίας την πρώτη μέρα των ενδοσχολικών εξετάσεων καθώς και νέες γενικές συνελεύσεις για τη συνέχιση του αγώνα.
· Αμεση κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
· Να ματαιωθούν οι εξετάσεις της «ελληνικής PISA».
· Να ανατραπεί όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου