Μόνο στο esos: Τι προβλέπει το Πολυνομοσχέδιο για αξιολόγηση, επιλογές στελεχών εκπαίδευσης και αυτονομία σχολικών μονάδων
Τα πάνω κάτω φέρνει το πολυνομοσχέδιο «Κεραμέως» για τα σχολεία, τους άξονες του οποίου θα παρουσιάσει η πολιτική ηγεσία αύριο, στις 11 το πρωί στο υπουργικό Συμβούλιο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, το πολυνομοσχέδιο , όπως η Ν. Κεραμέως θα το παρουσιάσει αύριο στο υπουργικό Συμβούλιο, προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Α. Αύξηση των θητειών των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολείων , Διευθυντών Εκπαίδευσης, κλπ) στα τέσσερα χρόνια.
Β. Αίρεται ο περιορισμός στη δήλωση του υποψήφιοι Διευθυντή , του ίδιου σχολείου, μετά από δύο θητείες.Προϋπόθεση για να θέσει ένας εκπαιδευτικός υποψηφιότητα για Διευθυντής Σχολείου θα αποτελεί η 12χρονη προϋπηρεσία και για Διευθυντής Εκπαίδευσης 15 χρόνια.
Γ. Δημιουργία του θεσμού του μέντορα για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι η καθοδήγηση των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών.
Δ. Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων οι οποίοι «βαφτίζονται» Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Προβλέπονται 800 θέσεις από 540 που είναι σήμερα οι Συντονιστές Εκπαίδευσης.
Ε. Ο θεσμός του Συντονιστή Εκπαίδευσης καταργείται.
Ζ. Δημιουργείται ο θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή ανά μία τάξη στην Πρωτοβάθμια ή ανά γνωστικό αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης (σ.σ. το εφαρμόσουν πολλά Ιδιωτικά Σχολεία). Τον Ενδοσχολικό Συντονιστή θα τον επιλέγει ο Διευθυντής του Σχολείου με συγκεκριμένα κριτήρια. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής, δεν θα έχει κάποιο οικονομικό κίνητρο αλλά θα αποκτά επιπλέον μόρια τα οποία θα συνεκτιμώνται εάν θα είναι υποψήφιοι για στελέχη εκπαίδευσης. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα απαλλάσσεται από εξωδιδακτική απασχόληση.
Η. Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα υπάρχει ένας επόπτης. Συνολικά δημιουργούνται 116 θέσεις εποπτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 13 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ο επόπτης θα εκλέγεται από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης (Σχολικούς Συμβούλους) της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
«Πρωτιά» στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης θα έχουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι και θα ακολουθήσουν οι Διευθυντές Σχολείων. Οι δύο αυτές «κρίσεις» θα γίνουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Αξιολόγηση
Για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλέπεται τετράβαθμη κλίμακα:
- Μη ικανοποιητικός
- Ικανοποιητικός
- Πολύ καλός
- Εξαιρετικός
Για τους εκπαιδευτικούς που χαρακτηρίζονται "Μη ικανοποιητικοί" και "Ικανοποιητικοί" προβλέπεται βελτιωτική επιμόρφωση.
Οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται μη ικανοποιητικοί θα έχουν την μοναδική ποινή του αποκλεισμού από την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
Στις παραπάνω κατηγορίες αξιολόγησης δεν προβλέπεται ποσόστωση.
Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και όχι ποσοτική.
Η αξιολόγηση θα γίνεται κάθε δυο χρόνια από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και από τον Διευθυντή του Σχολείου για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού και κάθε τέσσερα χρόνια για το για το παιδαγωγικό κλίμα , διατήρησης τάξης και όλα τα υπόλοιπα.
Η αξιολόγηση θα έχει τρεις άξονες:
Πρώτον: Γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου την οποία θα κάνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης.
Δεύτερον: Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης , η οποία θα γίνεται από τον Διευθυντή του Σχολείου, και
Τρίτον: Υπηρεσιακή συνέπεια από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής ετυθύνης.
Ο Διευθυντής του Σχολείου για την ατομική αξιολόγηση θα μπορεί να μπαίνει στην αίθουσα και να παρακολουθεί το μάθημα του εκπαιδευτικού .
Επίσης στο πλαίσιο της αυτονομίας των σχολικών μονάδων δίνεται η δυνατότητα στους Διευθυντές των Σχολείων να αξιοποιούν τα σχολικά κτήριο, προς όφελος της κοινότητας του σχολείου , καθώς και να διοργανώνουν επιμορφωτικές δράσεις.
Πολλαπλό βιβλίο
Δίνεται η δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να έχει ελεύθερη επιλογή βιβλίου από συγκεκριμένα βιβλία που θα προτείνονται αό το ΙΕΠ.
Μόλις ολοκληρωθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα από το ΙΕΠ θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων.
Ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23.
1.100 οργανικές θέσεις
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα ΚΕΣΥ, προκειμένου να διορισθούν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί.
Το πολυνομοσχέδιο
Ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο δεν θα παρουσιαστεί αύριο στο υπουργικό Συμβούλιο, καθώς ακόμη δεν είναι ολοκληρωμένο, αλλά συνεχίζονται οι διορθώσεις με τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Αυτό σημαίνει ότι το πολυνομοσχέδιο θα δοθεί στο τέλος του μήνα, σε δημόσια διαβούλευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου