Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

 


Εγκύκλιος του υπουργείου, με δυνατότητα εγγραφών έως τις 2 Ιουλίου, για τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών που φοιτούν στα Γυμνάσια, τα Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ - Π.ΕΠΑΛ

Μέχρι τις 2 Ιουλίου θα μπορούν να γίνουν οι αιτήσεις για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. - Π.ΕΠΑ.Λ για το σχολικό έτος 2021 – 2022.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι μαθητές υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr, ή μέσω της διαδικτυακής πύλης ΕΔΩ, συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την 18 η Ιουνίου 2021 και ώρα 10:00 έως και τη 2 η Ιουλίου 2021 και ώρα 23:59.

Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών/τριών την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει 2 ο κηδεμόνας που έχει καταχωρισθεί ως «Κηδεμόνας e-εγγραφές» στο ΠΣ myschool σύμφωνα με την αρίθμ. 64547/ΓΔ4/3-6-2021 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών/τριών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι, με τους δικούς τους κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), εφόσον είναι καταχωρισμένοι στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους).

Επισημαίνεται ότι:

α) Για τα Γυμνάσια, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν μόνο οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, που φοίτησαν στη Γ’ Τάξη κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020 – 2021.

β) Οι εγγραφές/ανανεώσεις εγγραφών πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια αυτεπάγγελτα, εφόσον ο/η μαθητής/τρια δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του/της.

γ) Για τις ΣΜΕΑΕ, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, οι οποίοι/ες επιθυμούν να φοιτήσουν σε ΕΠΑ.Λ., αφού καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ και επιθυμούν να φοιτήσουν σε δημόσιο ΓΕ.Λ., θα υποβάλουν χειρόγραφη αίτηση καταθέτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

δ) Για τα Πειραματικά, Πρότυπα, Μουσικά, Καλλιτεχνικά Σχολεία και Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από τη διαδικασία εισαγωγής στις εν λόγω σχολικές μονάδες, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, που φοίτησαν στη Γ΄ Τάξη Γυμνασίου, στην Α΄ Λυκείου και στη Β΄ Λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020– 2021, δηλώνοντας εάν επιθυμούν να συνεχίσουν τη φοίτηση σε ίδιου τύπου σχολείο ή επιθυμούν να εγγραφούν/μετεγγραφούν σε ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.

ε) Για τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να εγγραφούν ή οι κηδεμόνες τους, εάν είναι ανήλικοι/ες, οφείλουν να υποβάλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.

στ) Για τα ιδιωτικά σχολεία, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, που φοίτησαν κατά το τρέχον σχολικό έτος στη Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου μόνο εάν επιθυμούν να εγγραφούν/μετεγγραφούν σε δημόσιο ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ..

ζ) Για τα εκκλησιαστικά σχολεία, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, μόνο εάν επιθυμούν να εγγραφούν/μετεγγραφούν σε δημόσιο ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ.. 3

η) Υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές οι μαθητές/τριες που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού, εφόσον έχει προηγηθεί η αντιστοιχία της τάξης ή του τίτλου από την αρμόδια Δ.Δ.Ε. ή η Βεβαίωση Ισοτιμίας από τον ΕΟΠΠΕΠ. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές υπό την προϋπόθεση ότι κατέχουν τη Βεβαίωση Αντιστοιχίας από την αρμόδια Δ.Δ.Ε. ή τη Βεβαίωση Ισοτιμίας από τον ΕΟΠΠΕΠ την οποία στη συνέχεια θα καταθέσουν στη σχολική μονάδα κατανομής μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Αν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, οι αιτήσεις των παραπάνω μαθητών/τριών θα υποβληθούν χειρόγραφα στη σχολική μονάδα.

θ) Οι μαθητές/τριες που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού και υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση προς το Π.ΕΠΑ.Λ. επιλογής τους, οφείλουν να κατέχουν τη Βεβαίωση Αντιστοιχίας της τάξης ή του τίτλου ή τη Βεβαίωση Ισοτιμίας στην οποία θα αναγράφεται η αναγωγή του βαθμού Απολυτηρίου ή άλλου ισότιμου τίτλου στην εικοσάβαθμη κλίμακα, στο χρονικό διάστημα που ορίζεται για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης.

ι) Δεν θα υποβάλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές οι κρατούμενοι/ες και όσοι/όσες παρακολουθούν θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης των εγκεκριμένων οργανισμών του άρθρου 51 του ν. 4139/2013. Οι αιτήσεις των συγκεκριμένων μαθητών/τριών θα υποβληθούν χειρόγραφα.

Καταχώριση δυναμικής σχολείων

Από τη 14 η έως τη 16η Ιουνίου 2021 οι Διευθυντές/ντριες των ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ. καταχώρισαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές τον συνολικό αριθμό των μαθητών/τριών της Α’ Τάξης ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ., των μαθητών/τριών των Τομέων της Β’ Τάξης και των μαθητών/τριών των Ειδικοτήτων της Γ’ Τάξης ΕΠΑ.Λ. που δύναται να φιλοξενήσει η σχολική τους μονάδα, βάσει της χωρητικότητας των αιθουσών διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων που διαθέτει και σύμφωνα με τον αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα, όπως ορίζεται από την 42712/Γ2, 20-03-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 833 Β’) και την παρ.2 του άρθρου 116 του ν.4610/2019 (Α’ 70). Κατά την παραπάνω διαδικασία, είχε ληφθεί υπόψη η δυνατότητα κάλυψης της διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων από το Εργαστηριακό Κέντρο που εξυπηρετεί το αντίστοιχο ΕΠΑ.Λ..

Είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές


Για την είσοδο στην εφαρμογή e-εγγραφές, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί ΓΓΠΣ (taxis) του κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας που επιθυμεί να υποβάλει Ηλεκτρονική Αίτηση. Για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/τριες ή ενήλικα προστατευόμενα μέλη, που δε διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), χρησιμοποιούνται αποκλειστικά οι κωδικοί ΓΓΠΣ (taxis) του γονέα ή κηδεμόνα ή του κατά τον νόμο υπεύθυνου αντίστοιχα που έχει καταχωριστεί στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται αποδεικτικό έγγραφο δημόσιας αρχής για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους στο σχολείο.

Επισημαίνεται ότι, αν οι αιτούντες/σες κηδεμόνες ή ενήλικοι/ες μαθητές/τριες δεν διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να τους αποκτήσουν έγκαιρα.

Τονίζεται ότι, όπως προβλέπεται στην αρίθμ. 64547/ΓΔ4/3-6-2021 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., στο πεδίο «Κηδεμόνας e-εγγραφές» οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων μπορούν να κάνουν προσθήκες ή/και διορθώσεις (π.χ. λατινικοί χαρακτήρες) προκειμένου να υποβληθούν με επιτυχία οι ηλεκτρονικές αιτήσεις χωρίς να επηρεάζονται τα υπόλοιπα πεδία στο ΠΣ myschool.

Οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων ή Επαγγελματικών Λυκείων διευκολύνουν τους κηδεμόνες που δηλώνουν αδυναμία να υποβάλουν μόνοι τους την Ηλεκτρονική Αίτηση διαθέτοντας έναν/μία εκπαιδευτικό και έναν Η/Υ στο σχολείο τους για την καταχώριση των Ηλεκτρονικών Αιτήσεων, κατόπιν συνεννόησης των ενδιαφερόμενων με τη σχολική μονάδα. Η σύνδεση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e- εγγραφές γίνεται με τους κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis) του κηδεμόνα.

Οι αιτούντες/σες κατά την είσοδό τους στην εφαρμογή e- εγγραφές θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τάξεις και τις ομάδες προσανατολισμού των ΓΕ.Λ., τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ., την Α’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ., στις οποίες δύνανται να εγγραφούν.

Κατά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης εμφανίζονται αυτόματα χωρίς δυνατότητα αλλαγής το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο του κηδεμόνα όπως αντλούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (GSIS), η οποία παρέχει την υπηρεσία ταυτοποίησης των χρηστών της πλατφόρμας e- εγγραφές, ενώ καταχωρίζονται απαραίτητα τα παρακάτω στοιχεία:

Το e-mail του κηδεμόνα ή του/της ενήλικου/ης μαθητή/τριας
Το μητρώνυμο του κηδεμόνα ή του/της ενήλικου/ης μαθητή/τριας

Για τα ΓΕ.Λ.:

-Επιλογή Ημερήσιου ή Εσπερινού ΓΕ.Λ. 5

-Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος

-Επιλογή ξένης γλώσσας (Α΄ Λυκείου)

-Επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού (Β΄ και Γ΄ Λυκείου)

Για τα ΕΠΑ.Λ.:

-Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος

-Ο τομέας της Β’ Τάξης ή η ειδικότητα της Γ’ Τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

-Η επιλογή έως τριών (3) ΕΠΑ.Λ.

-Για τα Π.ΕΠΑ.Λ.:

-Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος

-Η επιλογή έως τριών (3) ΕΠΑ.Λ. δηλώνοντας απαραίτητα το Π.ΕΠΑ.Λ. ως πρώτη επιλογή.

-Κοινά (ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ-Π.ΕΠΑ.Λ):

Το σχολείο τελευταίας φοίτησης, καθώς και το έτος τελευταίας φοίτησης

Ο Αριθμός Μητρώου (Α.Μ.) μαθητή/τριας (ο οποίος αναγράφεται σε πρόσφατο έλεγχο προόδου, στο Ατομικό Δελτίο μαθητή)

Η ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας

Από ποιον/α καταχωρίζεται η Ηλεκτρονική Αίτηση

Ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου του/της κηδεμόνα ή του/της μαθητή/τριας

Σημειώνεται ότι:

-Η Ηλεκτρονική Αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α ́ 75).

-Μετά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης ο έτερος κηδεμόνας πρέπει άμεσα να δηλώσει με κάθε πρόσφορο τρόπο (είτε με αποστολή e-mail είτε με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986) στον/στη Διευθυντή/ντρια των Γενικών Λυκείων ή Επαγγελματικών Λυκείων ή Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων ότι εγκρίνει το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής αίτησης, όπως εκείνο έχει υποβληθεί.

-Οι αιτούντες/σες, οι οποίοι/ες δηλώσουν Τάξη/Τομέα/Ειδικότητα στην οποία δεν έχουν δικαίωμα να εγγραφούν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δεν έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e- εγγραφές.
Για να είναι δυνατή η ταυτοποίηση ενός/μίας μαθητή/τριας και η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησής του/της στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές, ο/η αιτών/ούσα θα πρέπει να γνωρίζει τον Αριθμό Μητρώου (Α.Μ.) του μαθητή/τριας. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι ο Αριθμός Μητρώου διαφοροποιείται, όταν ο/η μαθητής/τρια αλλάζει σχολική μονάδα (π.χ. οι μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2021-22 στη Β΄ Λυκείου έχουν διαφορετικό ΑΜ από αυτόν που είχαν δηλώσει στην ηλεκτρονική αίτηση που είχαν υποβάλει πέρυσι).
Η ημερομηνία γέννησής του/της πρέπει να είναι ορθά καταχωρισμένη στο ΠΣ myschool. Επειδή στο παρελθόν παρατηρήθηκε μεγάλος αριθμός αντιστροφών σε ημέρα-μήνα γέννησης στο ΠΣ myschool, χρήσιμο θα ήταν οι Διευθυντές/ντριες να ελέγξουν προσεκτικά τις ημερομηνίες γέννησης των μαθητών/τριών.

-Τα στοιχεία των μαθητών/τριών οι οποίοι/ες φοίτησαν πριν από το σχολικό έτος 2013 – 2014, δεν περιλαμβάνονται στο ΠΣ myschool. Στην περίπτωση αυτή, καλούνται να καταχωρίσουν οι ίδιοι/ες τα παρακάτω στοιχεία:

- Τάξη τελευταίας φοίτησης

- Αποτέλεσμα φοίτησης

- Φύλο μαθητή/τριας

- Όνομα μαθητή/τριας

- Επώνυμο μαθητή/τριας

- Όνομα πατέρα

- Όνομα μητέρας

- Διεύθυνση κατοικίας μαθητή/τριας

Σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ. εγκυκλίου Φ13α/54789/Δ4/18-05-2021 όσοι/όσες μαθητές/τριες εμπίπτουν στις διατάξεις του αρθ. 151 του ν. 4610/2019 (Α’70) και έχουν εξετασθεί με επιτυχία στα μαθήματα Τομέα βάσει της με αρ. πρωτ. Φ4/72379/Δ4/09-05-2019 (Β’1675) Υ.Α., καταχωρίζουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της Βεβαίωσης Επιτυχίας στην εφαρμογή e-εγγραφές προκειμένου να εγγραφούν στη Γ΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή να μετεγγραφούν στη Γ΄ τάξη ημερησίου ΕΠΑ.Λ..

Όσοι/όσες μαθητές/τριες έχουν προαχθεί από τάξη του ΕΠΑ.Λ. έχουν προτεραιότητα εγγραφής στη σχολική μονάδα στην οποία φοιτούν.
Οι μαθητές/τριες, που επιθυμούν να φοιτήσουν σε ΓΕ.Λ., δεν δηλώνουν σχολείο προτίμησης στην εφαρμογή e-εγγραφές, αλλά τοποθετούνται σύμφωνα με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανάλογα με την περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους. Σε περίπτωση που οι περιοχές των σχολείων δεν μπορούν να καθοριστούν στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας ενός/μιας μόνο Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθορίζονται με απόφαση του/της αρμόδιου/ας Περιφερειακού/ής Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.
 

Οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών και οι ενήλικοι/ες μαθητές/τριες πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανομή των μαθητών/τριών σε ΕΠΑ.Λ. γίνεται με βάση τη σειρά προτίμησης που δηλώθηκε και θα γίνει σε Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους, ενώ η κατανομή τους σε Π.ΕΠΑ.Λ. γίνεται εφόσον το Π.ΕΠΑ.Λ. δηλώνεται ως πρώτη προτίμηση και η τελική επιλογή τους πραγματοποιείται με βάση τον βαθμό Απολυτηρίου Γυμνασίου.

Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια έχει υποβάλει Ηλεκτρονική Αίτηση δηλώνοντας την πρόθεσή του/της για μετεγγραφή σε άλλη σχολική μονάδα (ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ.), θεωρείται ότι έχει πραγματοποιήσει την ανανέωση εγγραφής του/της στη σχολική μονάδα προέλευσης.
Μετά την οριστική κατανομή τους σε συγκεκριμένο ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ., οι ενδιαφερόμενοι/ες εισέρχονται εκ νέου προκειμένου να ενημερωθούν μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://e-eggrafes.minedu.gov.gr

και συγκεκριμένα στο πεδίο «Οι αιτήσεις μου» (κουμπί επάνω δεξιά).

Λαμβάνοντας υπόψη την εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι άμεσοι κίνδυνοι από τη διάδοση του νέου κορωνοϊού COVID-19 οφείλουν να αποστείλουν Υπεύθυνη Δήλωση μέσω της ιστοσελίδας του https://www.gov.gr (https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kaiexousiodotese ) και τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη σχολική μονάδα ή να παρουσιαστούν, κατόπιν συνεννόησης, για την οριστική εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή τους, προσκομίζοντας όσα δικαιολογητικά απαιτούνται κατά περίπτωση:

α. Για τα ΓΕ.Λ. μέχρι την έναρξη των μαθημάτων

β. Για τα ΕΠΑ.Λ. από την 6 η Ιουλίου 2021 έως τη 16η Ιουλίου 2021 ηλεκτρονικά ή κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, με φυσική παρουσία, κατά τις ημέρες θερινής εφημερίας των σχολικών μονάδων.

Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια αιτήθηκε τμήμα ΕΠΑ.Λ. που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές μετά τη 16η Ιουλίου 2021. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές/τριες, που κατανεμήθηκαν σε αυτά, θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση εγγραφής στην επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.

Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητές/τριες που υποβάλλουν αίτηση σε τάξη, τμήμα, ή ειδικότητα είναι περισσότεροι/ες από τον αριθμό μαθητών/τριών που μπορεί να εξυπηρετήσει η σχολική μονάδα, πραγματοποιείται δημόσια κλήρωση ώστε να καλυφθεί ο προβλεπόμενος ανώτατος αριθμός μαθητών/τριών ανά τάξη. Ειδικότερα, η κλήρωση:

- για την Α΄ τάξη διεξάγεται μεταξύ όλων των μαθητών/τριών οι οποίοι/ες έχουν κατανεμηθεί στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα

- για τη Β΄, Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. διεξάγεται μόνο μεταξύ των μαθητών/τριών που προέρχονται από άλλη σχολική μονάδα για τις θέσεις που δεν έχουν ήδη καλυφθεί από τους μαθητές/τριες που φοιτούσαν το προηγούμενο σχολικό έτος στο συγκεκριμένο Ε.ΠΑΛ..

Στην περίπτωση κατά την οποία στην τελευταία θέση της Α’ τάξης Π.ΕΠΑ.Λ υπάρχουν ισοβαθμήσαντες/ισοβαθμήσασες μαθητές/τριες, ο Διευθυντής /ντρια διεξάγει δημόσια κλήρωση με την παρουσία των γονέων/ κηδεμόνων των ισοβαθμούντων/ισοβαθμουσών μαθητών/τριών προκειμένου να επιλεγούν οι μαθητές/τριες που θα εγγραφούν στο Π.ΕΠΑ.Λ.. Οι μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν επιλέχθηκαν στο Π.ΕΠΑ.Λ. προτίμησής τους, ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού πληροφοριακού συστήματος ότι κατανεμήθηκαν στο ΕΠΑ.Λ. προτίμησής τους, εφόσον είχαν δηλώσει και ΕΠΑ.Λ.. Εάν οι μαθητές/τριες υπέβαλαν αίτηση μόνο σε Π.ΕΠΑ.Λ. και δεν επιλέχθηκαν, ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού πληροφοριακού συστήματος ότι μπορούν να υποβάλουν εκ νέου Ηλεκτρονική Αίτηση σε λειτουργούντα τμήματα των ΕΠΑ.Λ. κατά την επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφών. 

Στην εξαιρετική περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια δεν κατανεμήθηκε σε κανένα ΕΠΑ.Λ., η διαδικασία κατανομής του/της θα γίνει από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία απευθύνεται έως τη 12η Ιουλίου, όπου ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνει την εγγραφή του/της σε υπάρχοντα τμήματα.

Οι μαθητές/τριες ή οι κηδεμόνες αυτών που συναντούν δυσκολία στη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων στην εφαρμογή e-εγγραφές μπορούν να απευθύνονται στο help desk της εφαρμογής στα τηλέφωνα επικοινωνίας που βρίσκονται στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας e-εγγραφές (ΓΕ.Λ.: 2103443911, ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ.: 2103443913) ή με e-mail μέσω της σελίδας «Επικοινωνία» της πλατφόρμας e-εγγραφές, εφόσον συνδεθούν, επιλέγοντας απαραίτητα τύπο σχολείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ.). Επίσης, μπορούν να απευθύνονται στην πλησιέστερη σχολική μονάδα (Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ.-ΕΠΑ.Λ.) της κατοικίας τους τις ώρες λειτουργίας της εκτός των ημερών και ωρών που διενεργούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τα στοιχεία που συμπληρώνονται στην εφαρμογή και είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση της εγγραφής ελέγχονται από τον/τη Διευθυντή/ντρια του ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. στο οποίο κατανεμήθηκαν οι μαθητές/τριες. Οι εν λόγω Διευθυντές/ντριες παρακαλούνται να εποπτεύουν συνολικά τη διαδικασία των εγγραφών, καθώς θα έχουν τη δυνατότητα με την είσοδό τους στην εφαρμογή να ελέγχουν τις ηλεκτρονικές αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και να γνωρίζουν, κατά συνέπεια, ποιοι/ες μαθητές/τριες δεν έχουν υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση.
 

Οι αιτούντες/σες έχουν τη δυνατότητα τροποποίησης της Ηλεκτρονικής Αίτησής τους ή διαγραφής και υποβολής νέας όσο η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές δέχεται Ηλεκτρονικές Αιτήσεις και σε κάθε περίπτωση όχι μετά την τοποθέτηση/κατανομή σε σχολική μονάδα. Μετά την κατανομή, δυνατότητα διαγραφής της Ηλεκτρονικής Αίτησης υφίσταται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. μη έγκυρη αίτηση, αλλαγή τομέα - ειδικότητας ΕΠΑΛ, μη έγκριση ολιγομελούς κ.λπ.) με Υπεύθυνη Δήλωση: α) για τα ΓΕΛ προς την αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΑΙ.Θ. (egelhelp@minedu.gov.gr) και β) για τα ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. προς τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου που έχει κατανεμηθεί προκειμένου να του/της ενεργοποιήσει τη δυνατότητα διαγραφής. Με την παραπάνω ενεργοποίηση, ο/η μαθητής/τρια/κηδεμόνας μπορεί να διαγράψει ο/η ίδιος/α την Ηλεκτρονική Αίτηση. Μετά τη διαγραφή της Ηλεκτρονικής Αίτησής του/της, ο μαθητής/τρια /κηδεμόνας, πρέπει να υποβάλει εκ νέου Ηλεκτρονική Αίτηση στην αμέσως επόμενη περίοδο εγγραφών. (Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο Εγχειρίδιο Χρήσης και στις Συχνές Ερωτήσεις).

Η Ηλεκτρονική Αίτηση των ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών που εμπίπτουν στην παρ. 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014 (Α΄ 80), των ανήλικων προσφυγόπαιδων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4547/2018 (Α΄102) και των ανήλικων αιτούντων ή ανήλικων τέκνων αιτούντων Διεθνή Προστασία του αρθ. 51 του ν. 4636/2019 (Α’169) οι οποίοι/ες επιθυμούν την εγγραφή τους σε ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ., μπορεί να υποβάλεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου ή από τον/τη Συντονιστή/στρια Εκπαίδευσης Προσφύγων, με τους προσωπικούς του/της κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), αφού οι κηδεμόνες τους υποβάλουν στη διεύθυνση του σχολείου Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία:

α) εξουσιοδοτούν τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου ή τον/τη Συντονιστή/στρια Εκπαίδευσης Προσφύγων να υποβάλει αντ’ αυτών την Ηλεκτρονική Αίτηση,

β) δηλώνουν την προτίμησή τους στον τύπο σχολείου όπου επιθυμούν να εγγραφούν,

γ) δηλώνουν την αδυναμία τους να υποβάλουν οι ίδιοι/ες την Ηλεκτρονική Αίτηση,

δ) δηλώνουν ότι θα προσκομίσουν:

-το δελτίο αιτούντος/δικαιούχου διεθνούς προστασίας

-βεβαίωση διαμονής υπογεγραμμένη από τον Διοικητή του κέντρου φιλοξενίας ή της δομής φιλοξενίας προσφύγων στην οποία δηλώνεται παράλληλα η αδυναμία του/της ενδιαφερόμενου/ης για την απόκτηση κωδικών taxis ή

-βεβαίωση διαμονής σε άλλη δομή (π.χ. στεγαστικό πρόγραμμα, Μ.Κ.Ο., Δήμους, Διεθνή Οργανισμό). Στην περίπτωση αυτή, η βεβαίωση εκδίδεται από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα που δηλώνει παράλληλα την αδυναμία του/της ενδιαφερόμενου/ης για την απόκτηση κωδικών ΓΓΠΣ (taxis).
Στην περίπτωση πολιτών τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα και δεν έχουν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να ρυθμίσουν τη νόμιμη διαμονή τους στη χώρα, την Ηλεκτρονική Αίτηση για την εγγραφή των ανήλικων τέκνων τους μπορεί να υποβάλει ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου, με τους προσωπικούς του/της κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), υπό την προϋπόθεση ότι οι κηδεμόνες τους υποβάλλουν στη διεύθυνση του σχολείου Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία:

α) εξουσιοδοτούν τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου να υποβάλει αντ’ αυτών την Ηλεκτρονική Αίτηση,

β) δηλώνουν την προτίμησή τους στον τύπο σχολείου που επιθυμούν να εγγραφούν,

γ) δηλώνουν την αδυναμία τους να υποβάλουν οι ίδιοι/ες την Ηλεκτρονική Αίτηση,

δ) δηλώνουν ότι δεν έχουν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να ρυθμίσουν τη νόμιμη διαμονή τους στη χώρα.

Οι βεβαιώσεις και οι υπεύθυνες δηλώσεις/εξουσιοδοτήσεις όλων των παραπάνω περιπτώσεων πρωτοκολλούνται και τηρούνται στο αρχείο του σχολείου.

Στην περίπτωση ανήλικων ή ενήλικων μαθητών/τριών οι οποίοι/ες φιλοξενούνται σε Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας με εισαγγελική παραγγελία ή δικαστική απόφαση, την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κατά περίπτωση υπεύθυνος.

Οι Διευθυντές/ντριες που υποβάλλουν Ηλεκτρονικές Αιτήσεις σχετικά με τις ανωτέρω περιπτώσεις, καθώς και οι κατά περίπτωση υπεύθυνοι/ες, πρέπει να απευθύνονται στο help desk της εφαρμογής για την ενεργοποίηση της δυνατότητας υποβολής Ηλεκτρονικών Εγγραφών για μαθητές/τριες των οποίων δεν είναι κηδεμόνες. Σε αυτές τις περιπτώσεις για τα ΓΕ.Λ. θα πρέπει να αποσταλεί Υπεύθυνη Δήλωση (βλ. Χρήσιμα έγγραφα) στο egelhelp@minedu.gov.gr, για τα ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. στο e-epal@minedu.gov.gr.

Για τις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που έχουν κατανεμηθεί σε Π.ΕΠΑ.Λ. και

α) δεν υπάρχουν σχετικά καταχωρισμένα στοιχεία στο ΠΣ Myschool για αυτούς/ες ή

β) διαπιστώθηκε ότι ο Γενικός Μέσος Όρος της Γ’ τάξης Γυμνασίου δεν ταυτίζεται με τα δικαιολογητικά που κατέθεσαν στο σχολείο, οι διευθυντές των Π.ΕΠΑ.Λ. αποστέλλουν Υπεύθυνη Δήλωση στο e-epal@minedu.gov.gr προκειμένου να ενημερωθεί κατάλληλα το εν λόγω πεδίο από τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας (βλ. Χρήσιμα έγγραφα).
 

Δυνατότητα εγγραφών απευθείας στο myschool

Καθ’ όλη τη διάρκεια των ηλεκτρονικών εγγραφών δεν θα υπάρχει δυνατότητα νέας εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής στο ΠΣ myschool. Η μετάπτωση των δεδομέ νων των εγγραφών από την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές στο ΠΣ myschool γίνεται αυτόματα. 

Τέλος, επισημαίνεται ότι για τις κατ’ εξαίρεση και εκπρόθεσμες εγγραφές περιόδου Σεπτεμβρίου θα ακολουθήσει νέα εγκύκλιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: