Δευτέρα 24 Μαΐου 2021

 24.05.2021 - 08:50

«Είναι απαραίτητο να εξετάσουμε τις προοπτικές για τη νέα σχολική χρονιά και να παρθούν, επιτέλους, οι αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις για ουσιαστικά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας με παράλληλα διαμόρφωση ενός πλέγματος υποστηρικτικών δομών για την κάλυψη των πληγών που άνοιξε η πανδημία» τονίζει ο ΣΕΠΕ Ιεράπετρας

Προτάσεις για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων με τη νέα σχολική χρονιά καταθέτει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καταγγέλλοντας ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση από την κυβέρνηση προκειμένου να ενισχύσει τα μέτρα υγειονομικής προστασίας και επιτήρησης με βασικό στόχο τα ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

«Είναι απαραίτητο να εξετάσουμε τις προοπτικές για τη νέα σχολική χρονιά και να παρθούν, επιτέλους, οι αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις για ουσιαστικά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας με παράλληλα διαμόρφωση ενός πλέγματος υποστηρικτικών δομών για την κάλυψη των πληγών που άνοιξε η πανδημία» τονίζει ο ΣΕΠΕ Ιεράπετρας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Συμπληρώθηκαν δυο βδομάδες από την επανέναρξη της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων ενώ βαδίζουμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς που ολοκληρώνεται με μια ανεκδιήγητη πολιτική διαχείριση της πανδημίας στο χώρο της εκπαίδευσης με κύρια χαρακτηριστικά την έλλειψη πολιτικής βούλησης από την κυβέρνηση προκειμένου να ενισχύσει με μέτρα υγειονομικής προστασίας και επιτήρησης με βασικό στόχο τα ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

Οι συνέπειες της παρατεταμένης διακοπής της λειτουργίας των σχολείων διεθνώς συμβάλλει όλο και περισσότερο  στην ποιοτική υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων και στη δημιουργία νέων μορφών ανισοτήτων, δημιουργούνται συνθήκες για αύξηση της σχολικής αποτυχίας και μαθητικής διαρροής και όλα αυτά τα διαπιστώνουμε τόσο από τις έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει διεθνείς οργανισμοί όπως η UNESCO, ο OHE, η UNICEF αλλά και η εμπειρία που αποκόμισε η εκπαιδευτική κοινότητα όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

Η εκπαιδευτική κοινότητα ήδη από πέρσι είχε προτείνει μέτρα που και άλλες χώρες ακολούθησαν, ώστε  τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά, στο μεγαλύτερο μέρος της πανδημίας, τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα και να λειτουργούν με ασφάλεια. Αντί γι’ αυτό, η κυβέρνηση επέλεξε να ανοίγει και να κλείνει τα σχολεία ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με τη διανομή μασκών μεγέθους αλεξίπτωτου και δοχείων νερού μινιατούρες και με συστάσεις για ανοιχτά παράθυρα.

Δυστυχώς, σε όλη τη διάρκεια που είχε διακοπεί η δια ζώσης διαδικασία, πέρα από τα αντικειμενικά ζητήματα που έχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπάρχουν σοβαρές πολιτικές ευθύνες στην κυβέρνηση και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, καθώς δε στήριξαν μαθητές και εκπαιδευτικούς, για ισότιμη και καθολική πρόσβαση μέσω της υλικοτεχνικής υποδομής. Είναι χαρακτηριστικό πως τα περιβόητα 90.000 tablets έφτασαν στα περισσότερα σχολεία της χώρας λίγο πριν το Πάσχα. Παράλληλα, η πλατφόρμα των voucher 200 ευρώ, που είχαν περιορισμένο αριθμό χρήσης, άνοιξε μόλις στις 5 Απριλίου 2021.

Ταυτόχρονα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπέγραφε σκανδαλώδεις συμβάσεις, ύψους πάνω από 2.000.000 ευρώ, με την ιδιωτική εταιρεία Cisco για την υποτιθέμενη «δωρεάν» παροχή υπηρεσιών και χάριζε τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατομμυρίων χρηστών. Κατά συνέπεια, οι μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των μαθητών μας επιδεινώθηκαν από τις παλινωδίες, τις ιδεοληψίες και τη στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης να μη χρηματοδοτηθεί έκτακτα η δημόσια Παιδεία, στο πλαίσιο μιας αντικειμενικά πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης.

Φτάσαμε σ’ αυτό το τρίτο άνοιγμα για φέτος όπου οι σχολικές  μονάδες:

  • Ανοίγουν με δυσμενέστερες συνθήκες (3.500 κρούσματα) απ’ όσα όταν έκλεισαν (1.000), με επιβαρυμένο το δημόσιο σύστημα υγείας και χωρίς ουσιαστική υγειονομική επιτήρηση της κοινωνίας και ιχνηλάτηση των κρουσμάτων για τον περιορισμό της διασποράς. Το νέο μέτρο που προστίθεται είναι τα self test, που ναι μεν είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά ως το μοναδικό μέτρο στα σχολεία, καθίσταται αναποτελεσματικό για σωστή και αξιόπιστη διάγνωση αφού έχουν 50% αξιοπιστία ως προς τα αποτελέσματά τους και μάλιστα χωρίς την επίβλεψη και τη χρήση τους από τις δομές του ΕΟΔΥ.
  • Οι εμβολιασμοί που έχουν πραγματοποιηθεί στους εκπαιδευτικούς, με τις δυο δόσεις, είναι ελάχιστοι και σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί ξαναμπήκαν στις σχολικές τάξεις των 25 μαθητών χωρίς ουσιαστικά να είναι προστατευμένοι.

Είναι όμως απαραίτητο να εξετάσουμε τις προοπτικές για τη νέα σχολική χρονιά και να παρθούν, επιτέλους, οι αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις για ουσιαστικά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας με παράλληλα διαμόρφωση ενός πλέγματος υποστηρικτικών δομών για την κάλυψη των πληγών που άνοιξε η πανδημία.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, που σήκωσε το βάρος της τηλεκπαίδευσης χωρίς καμία υποστήριξη από το κράτος, οφείλει να καταθέσει προτάσεις και να διεκδικήσει ένα δημόσιο δωρεάν και ασφαλές σχολείο, ειδικά για την επόμενη σχολική χρονιά. Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» προτείνει:

  • Μείωση του αριθμού μαθητών στα τμήματα (1 προς 15 στο Νηπιαγωγείο και 1 προς 20 στο Δημοτικό Σχολείου), πάγια θέση του Κλάδου που καθίσταται αναγκαία και λόγω των νέων υγειονομικών συνθηκών.
  • Επιδημιολογική επιτήρηση των σχολικών μονάδων και συστηματική ιχνηλάτηση με διενέργεια μαζικών τεστ από κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
  • Έγκαιρη ολοκλήρωση του μαζικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού των σχολείων. Αύξηση  του προσωπικού καθαριότητας.
  • Να προχωρήσουν άμεσα οι 10.500 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, σε μία φάση, με την ταυτόχρονη ίδρυση οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες.
  • Την ίδρυση διακριτής δομής Ενισχυτικής Δδιδασκαλίας, σε κάθε σχολική μονάδα με την πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού και την κατάλληλη παιδαγωγική και υλικοτεχνική υποστήριξη, για την κάλυψη των μαθησιακών κενών που προέκυψαν λόγω της παρατεταμένης αναστολής λειτουργίας των σχολείων.
  • Την άμεση ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης σε δημοτικά σχολεία, που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των μαθητών με μαθησιακές αδυναμίες.
  • Στελέχωση των τμημάτων ΖΕΠ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καθώς εκατοντάδες παιδιά μεταναστών και προσφυγόπουλα είχαν αποκλειστεί από την «τηλεκπαίδευση».
  • Τη στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς για την ψυχοσυναισθηματική στήριξη των μαθητών. Στελέχωση των σχολείων με σχολικούς νοσηλευτές και με θεσμική διασύνδεση με τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας.
  • Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα πρέπει να επανασχεδιάσει άμεσα το εκπαιδευτικό υλικό και τη διδακτέα ύλη με βάθος τουλάχιστον τριετίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών που προέκυψαν λόγω της πανδημίας.
  • Κρατική χρηματοδότηση για δωρεάν δραστηριότητες και σχολικές επιμορφωτικές - πολιτιστικές εκδρομές, που είχαν διακοπεί λόγω της πανδημίας, και συμβάλλουν σε ερεθίσματα και βιωματικές εμπειρίες τους μαθητές.
  • Παράλληλα οφείλει το κράτος να διασφαλίσει και να προχωρήσει στην ψηφιακή -τεχνολογική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και την ενίσχυση των  εκπαιδευτικών.
  • Ενίσχυση, επομένως, του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με προσωπικό και υποδομές.
  • Αναβάθμιση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, με ευθύνη του ΙΕΠ, και απεμπλοκή των ιδιωτών από τις πλατφόρμες εκπαίδευσης. Προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών/ μαθητριών και εκπαιδευτικών.
  • Καθολική και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα καλύπτει πάγιες και έκτακτες ανάγκες.
  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως (ν. 4692/2020) για την αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και μη θεσμοθέτηση και εφαρμογή της σχεδιαζόμενης ατομικής αξιολόγησης.

Για να μπορέσουν να εφαρμοστούν τα παραπάνω απαιτείται μακροχρόνιος πολιτικός σχεδιασμός και πολιτική βούληση με απαραίτητη προϋπόθεση άμεσης υλοποίησης:

  1. Την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
  2. Τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, βοηθητικού και νοσηλευτικού προσωπικού άμεσα σε όλες τις πραγματικές ανάγκες και αναπλήρωση μόνο για έκτακτες ανάγκες.
  3. Την κατάργηση του θεσμού των τριμηνιτών αναπληρωτών.
  4. Την εκπόνηση προγράμματος για την ανέγερση ασφαλών και σύγχρονων σχολικών κτηρίων και έλεγχος της ασφάλειας των ήδη υφισταμένων.

Διεκδικούμε συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων και δημιουργίας ενός πλέγματος υποστηρικτικών δομών για την επούλωση των πληγών που δημιούργησε η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολείων στους μαθητές μας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: