Στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
Η εν λόγω πράξη, σκοπεύει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συλλογικής προσπάθειας και της βιωματικής δράσης του/της μαθητή/μαθήτριας μέσα από δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για συγκεκριμένη σχολική μονάδα.
Στο εσπερινό ΕΠΑ.Λ Πρέβεζας κατά το τρέχον διδακτικό έτος 2020-2021, υλοποιήθηκαν τρείς δράσεις με σκοπό την δημιουργική συμμετοχή, την εφαρμογή των γνώσεων που αποκτούν αλλά και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συλλογικής προσπάθειας και της βιωματικής δράσης των μαθητών.
Α. ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ
Κατά το σχολικό έτος 2020 2021 το ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΠΡΕΒΕΖΑΣ συμμετείχε στο Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ, ΝΟΗΣΙΣ». Το Σχέδιο Δράσης του ΕΠΑ.Λ. με τίτλο ΄΄Δημιουργικές Γωνιές΄΄.
• Η πρώτη Δημιουργική γωνιά με τίτλο: ΄΄ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΓΩΝΙΕΣ – ΒΡΥΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ΄΄ εξελίχθηκε ως εξής: Ο μαθητής της Α τάξης Μεσσήνης Νικόλαος, αφού επισκεύασε τις σωληνώσεις στις βρύσες με την βοήθεια των υδραυλικών, προχώρησε ο ίδιος στην επένδυσή τους χρησιμοποιώντας μάρμαρα, πλακάκια και πέτρες δημιουργώντας ένα πανέμορφο ψηφιδωτό. Στη συνέχεια με την βοήθεια μαθητών της Α τάξης επισκεύασαν και έβαψαν τον περιβάλλοντα χώρο της βρύσης ζωγραφίζοντας σε συνέχεια του έργου δελφίνια όπως φαίνονται και στις φωτογραφίες που έχουν αναρτηθεί.
• Η δεύτερη Δημιουργική γωνιά με τίτλο: ΄΄ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΓΩΝΙΕΣ – ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ΄΄ εξελίχθηκε ως εξής: : Οι μαθητές της Β τάξης του τομέα Μηχανολογίας, με πρωτεργάτες τους Παπαδόπουλο Σπυρίδων, Φούντογλου Βασίλειο, Παπουτσή Ευάγγελο, Βάγια Νικόλαο, Κατωπόδη Βασίλειο, Μίχο Δημήτριο, Σάλιαρη Σπυρίδων, Λάζαρη Σπυρίδων, Ροντογιάννη Φίλιππο σχεδίασαν και κατασκεύασαν δύο παγκάκια μήκους έξι μέτρων το καθένα χρησιμοποιώντας για τον σκελετό σίδερα τα οποία στη συνέχεια επένδυσαν με ξύλα. Κατασκευάσθηκε επίσης μια τεράστια γλάστρα με λαμαρίνα και ξύλινη επένδυση. Τα παραπάνω τοποθετήθηκαν στην ανατολική είσοδο του σχολείου όπως φαίνονται και στις φωτογραφίες που έχουν αναρτηθεί. Τους τοίχους επιμελήθηκαν μαθητές της Α τάξης..
• Η προβολή των Έργων πραγματοποιήθηκε εντός του σχολείου στις 28-05-2021 χωρίς να πραγματοποιηθεί εκδήλωση ανοιχτή στο κοινό, λόγω των μέτρων κατά του covid-19.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: ΠΑΣΣΑ ΟΛΓΑ
Β. ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», η διδάσκουσα ανέλαβε για το σχολικό έτος 2020-21 στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. τον θεσμό του «Συμβούλου Σχολικής Ζωής». Για την εν λόγω καινοτόμο δράση που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές/-τριες της Α’ τάξης Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), έγινε προσπάθεια ενίσχυσης της αποτελεσματικότητάς της και μέσω της «Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» (Ζ.Δ.Δ.).
Η Ζ.Δ.Δ. «σκοπεύει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συλλογικής προσπάθειας και της βιωματικής δράσης του/της μαθητή/μαθήτριας μέσα από δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Σκοπεύει, επίσης, στη δημιουργία ενός ευχάριστου και δημιουργικού περιβάλλοντος, όπου η μάθηση και η διδασκαλία δεν αντιμετωπίζονται ως παθητική αποδοχή αποσπασματικών γνώσεων» σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες.
Η επιλογή του θέματος στηρίχθηκε σε υπόδειγμα του ΙΕΠ και έγινε μετά από ψηφοφορία της ολομέλειας της τάξης. Εφαρμόστηκε κατά το σχολικό έτος 2020-21, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω Covid19.
Στο πλαίσιο υλοποίησης δόθηκε έμφαση στην ενιαία, μη τυπική φύση της εκπαίδευσης ενηλίκων. Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ενθαρρύνει τις αρχές της ενδυνάμωσης και της αποδοχής της διαφορετικότητας και να επικεντρώνεται στη μαθητοκεντρική μέθοδο της προσέγγισης και του μη-αποκλεισμού από τη συμμετοχή.
Τα υποθέματα στηρίχθηκαν στα μοντέλα της συνδιδασκαλίας (δια ζώσης και εξ αποστάσεως), με τη συμβολή της Σχολικής Ψυχολόγου, Χριστίνας Ξηροκώστα. Η συμμετοχή της Σχολικής Ψυχολόγου που απασχολείται στην σχολική μονάδα ενίσχυσε το πλαίσιο των δράσεων του Προγράμματος "Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ." και υποστήριξε θετικά το μάθημα «με στόχο τη συστηματική υποστήριξη των μαθητών/-τριών στη σχολική ζωή» σύμφωνα με το καθηκοντολόγιό της. Με υπευθυνότητα από ηθική και δεοντολογική άποψη, συνέβαλε, σχεδίασε και δημιούργησε υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της ολιστικής μάθησης.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΖΔΔ: ΜΠΑΔΗΜΑ ΣΟΦΙΑ
Γ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, οι μαθητές της Β τάξης του τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής διερεύνησαν και συνέταξαν μια εμπειρική ΜΕΛΕΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.
Σκοπός της εργασίας είναι η ανάδειξη μεθόδων οι οποίες ευνοούν την πράσινη ανάπτυξη και μειώνουν το ενεργειακό αποτύπωμα του Σχολείου μας, κάνοντας συγχρόνως μεγάλη οικονομία έως και μηδενισμό των εξόδων θέρμανσης και ηλεκτροδότησής του.
Το Σχολείο μας είναι παλιό με πολλά προβλήματα. Δεν έχει μόνωση στους τοίχους και τα περισσότερα παράθυρα είναι παλαιάς τεχνολογίας με μονά τζάμια. Το σύστημα θέρμανσης είναι επίσης παλιό (σώματα, υδραυλικά) με πολλά προβλήματα κατά την λειτουργία του (διαρροές σωμάτων).
Η πρότασή έχει να κάνει με την τοποθέτηση ηλεκτρικών μονάδων ψύξης – θέρμανσης (air-conditions), την τοποθέτηση φωτοβολταικών στην στέγη και τον υπολογισμό (εμπειρικά και κατά προσέγγιση) των ωφελειών που μπορούν να προκύψουν.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΚΟΤΖΑΜΟΥΡΑΤΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Περισσότερες πληροφορίες για τις παραπάνω δράσεις μπορείτε να βρείτε στην σελίδα του Σχολείου μας. http://epal-esp-prevez.pre.sch.gr/
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΚΟΤΖΑΜΟΥΡΑΤΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου