Σάββατο 1 Μαΐου 2021

 


«Τα σχολεία έκλεισαν, γιατί η κυβέρνηση από την αρχή της σχολικής χρονιάς αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, για 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας κλπ»

Η φετινή σχολική χρονιά είναι η χειρότερη, ίσως, χρονιά μετα τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Μια χρονιά που τα σχολεία έμειναν κλειστά για έξι και πλέον μήνες και αυτό δεν οφείλεται τόσο στην πανδημία του κορονοϊού, όσο και κυρίως στην εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και της υπουργγού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τα σχολεία έκλεισαν, γιατί η κυβέρνηση από την αρχή της σχολικής χρονιάς αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος.

Αιτήματα που απαιτούσαν να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας, με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με θωρακισμένο σύστημα υγείας με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης κλπ).

Δεν έδωσαν ούτε ένα ευρώ παραπάνω για τη στήριξη της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή πρόσφεραν τα εκατομμύρια απλόχερα στην CISCO επιβεβαιώνοντας ξανά πως οι πραγματικοί στόχοι της κυβέρνησης είναι άλλοι. 

Η “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” δεν είναι εκπαίδευση!

Η απάντηση της κυβέρνησης για το σοβαρό μορφωτικό ζήτημα που ανέκυψε από το κλείσιμο το των σχολείων ήταν η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης. Πρέπει να καταστεί σαφές πως η “εξ αποστάσεως” δεν είναι εκπαίδευση. Αντίθετα είναι μια διαδικασία αποξενωτική, μονότονη, που αλλοτριώνει, που λόγω της φύσης της δεν βοηθά καθόλου τους μαθητές.

Επιγραμματικά μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης:

  • υπονομεύεται η δημόσια δωρεάν καθολική παροχή εκπαίδευσης
  • εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί αφού δεν εξασφαλίζονται οι όροι για την καθολική συμμετοχή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών
  • βάλλεται η παιδαγωγική πράξη και οι κοινωνικοί δεσμοί που αναπτύσσονται μέσα στο ζωντανό σχολείο ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς
  • προωθείται η λογική αποξένωσης και η διάρρηξη κάθε κοινωνικής συνοχής, αφού ενσωματώνει τη λογική “παίζω – εκπαιδεύομαι – ψηφίζω – απολύομαι από τον υπολογιστή”.
  • ανατρέπονται σιωπηρά οι όροι της εργασίας.

Αυταρχισμός – δημόσια εκπαίδευση για «λίγους και εκλεκτούς»

Να θυμήσουμε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως:

-Κατάργησαν το άσυλο, κατάκτηση και δικαίωμα δεκαετιών με αγώνες και αίμα!

- Εξίσωσαν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των κολεγίων με εκείνα των πτυχιούχων των πανεπιστημιακών σχολών.

- Θέσπισαν τον ν.4692/2020  για ένα Λύκειο – εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θυμάτων, ώστε να εξοβελιστεί ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις φτωχότερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

- Με την τηλεκπαίδευση μετέτρεψαν την εκπαιδευτική διαδικασία σε ρε-αλήτη –σόου, χωρίς να υπολογίζεται την  προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

- Εξέδωσαν  την κατάπτυστη Υ.Α. υπ’ Αριθμ. 131451/ΓΔ4 του Υπουργείου Παιδείας για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την καταστολή των μαθητικών καταλήψεων. Θέσπισαν  τον «παιδαγωγικό» θεσμό των τηλεαπουσιών και τηλεαποβολών επιδιώκοντας να μετατρέψει τους εκαπιδευτικούς σε on line χωροφύλακες, χωρίς κουκούλα, αλλά με μάσκα!

- Αποδείχτηκαν ιδανικοί Dealers για τις «δουλειές» που κάνoυν με την αμερικάνικη πολυεθνική CISCO τα ιδιωτικά σχολεία και άλλα ευαγή ιδρύματα.

- Με νόμο αύξησαν τον αριθμό των μαθητών ανά αίθουσα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και μάλιστα εν μέσω πανδημίας με βάση το προσωπικό της δόγμα τι 5 τι 25 μαθητές στην τάξη το ίδιο είναι!

- Σε αυτές τις πολύ δύσκολες σύνθήκες κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ξεπερνούν κάθε όριο ταξικής αναλγησίας και δείχνουν το αποκρουστικό πρόσωπο της εκπαιδευτικής τους πολιτικής όχι μόνο γιατί ψήφισαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλάζοντας τους τους όρους διξαγωγής των πανελλαδικών, αλλά γιατί επιμένουν στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που θα παίξει τον ρόλο του τροχονόμου της εισόδου στα πανεπιστήμια, εξοστρακίζοντας, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, χιλιάδες υποψήφιους.Πάνω από 20.000 υποψήφιοι κινδυνεύουν νε μείνουν εκτός και περίπου 150 ή ποσοστό 30% από το σύνολο των 459 κινδυνεύουν να μείνουν με ελάχιστους πρωτοετείς και σταδιακά να βάλουν λουκέτο λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

- Γεμίζουν, έτσι, τις δεξαμενές της ιδιωτικής εκαπίδευσης με χιλιάδες «αποτυχημένους» υποψηφίους έχοντας φροντίσει και για την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων και των πουλυτεχνείων με κάθε είδους κολλέγια.

- Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που απέρριψε μαζικά ο κλάδος των εκπαιδευτικών με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετούνται και μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών. 

- Αξιοποίησαν το θεσμικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση. Ετοιμάζουν και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με βάση τον «νέο επιθεωρητισμό»

- Θεσμοθετούν την απορρύθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.

- Κλιμακώνουν την επίθεση ενάντια στο συνδικαλιστικό κίνημα που εγκαινίασε ο ΣΥΡΙΖΑ από το 2018. Η κυβέρνηση τώρα προχωρά σε νέο νόμο που ανατρέπει τον προηγούμενο (ν.1264/82) με το επιχείρημα πως πρόκειται για “παρωχημένες ρυθμίσεις του προηγούμενου αιώνα”. Επιχειρούν να βάλουν οριστική ταφόπλακα στα συνδικαλιστικά αλλά και τα ευρύτερα δημοκρατικά δικαιώματα.

*Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος, μέλος της  ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: