Η θέση των ΣΕΠΕ N. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης Γ.Σεφέρης και Κερατσινίου-Περάματος Ν.Πλουμπίδης για την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την εξ αποστάσεως διδασκαλία
Όσο αναγκαίο και αν ακούγεται αυτό το μέτρο, ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, η πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων αποτελούν εμπόδιο στις εξαγγελίες της Υπουργού, όπως: απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές, σχεδόν ανύπαρκτη εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών με αυτές τις διαδικασίες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, αδυναμία για Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών.
Επιπλέον, σοβαρό ζήτημα αποτελεί η εμπλοκή ιδιωτικών εταιρειών (CISCO, Google,Microsoft) αλλά και της Τοπικής Διοίκησης στην υλοποίηση ενός τέτοιου μέτρου. Τα «θερμά ευχαριστήρια» της Υπουργού Παιδείας, σε όλους τους παραπάνω τους δίνουν την ευκαιρία να προωθήσουν τους σχεδιασμούς τους στο χώρο της Παιδείας (ιδιωτικοποίηση, πέρασμα της εκπαίδευσης στην ευθύνη των Δήμων, κλπ).
Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις ως ΣΕΠΕ διεκδικούμε τα εξής:
- Α. Για τη Γ΄ Λυκείου.
- Η κυβέρνηση άμεσα να μειώσει και να ανακοινώσει την ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις παίρνοντας και όλα τα μέτρα, ώστε να αποφευχθεί η μεταφορά των Πανελλαδικών τον Σεπτέμβρη.
- Έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία και τους μαθητές, ώστε να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη πρόσβαση και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
- Το περιεχόμενο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας πρέπει να προσδιοριστεί αυστηρά στην επανάληψη ήδη διδαγμένων αντικειμένων. Οι μαθητές ΔΕΝ ΠΡΈΠΕΙ να εξεταστούν σε ύλη που θα έχει «προχωρήσει» με τις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Β. Για τις υπόλοιπες τάξεις
- Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας και έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στους μαθητές, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
- Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.
- Είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η διαδικασία της «σύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού.
- Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «σύγχρονης» διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν μπορούν να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.
- Να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας μορφές μαζικής και απευθείας ενημέρωσης των μαθητών και γονιών. π.χ. ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά. , μέσω της Δημόσιας Τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα,
- Γ. Για τους Εκπαιδευτικούς
- Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α.
- Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, να εξασφαλίσει την επαφή με τους μαθητές του και τους γονείς. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
- Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.
- Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων.
- Τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να παραμείνουν ή να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρουν απέναντι σε κάθε τέτοια προσπάθεια!
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με τον Σύλλογο μας, να ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας από πλευρά της Διοίκησης. Κανένας μόνος του ακόμα και στις δύσκολες αυτές συνθήκες!
site : www. syllogos-seferis.gr
mail : segseferis@gmail.com, gseferis.edu@gmail.com
|
Στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών μας και των οικογενειών τους με όλα τα μέσα!
Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας!
Με αλληλεγγύη και συλλογικότητα μπορούμε να τα καταφέρουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου