Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Επιστολής της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων προς την υπουργό Παιδείας
Θέμα: «Υπόμνημα σχετικά με την εφαρμογή της υπ’ αριθ. Φ.253/23170/Α5/14.02.2019 Υπουργικής Απόφασης του ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ Β’504/20.02.2019) αναφορικά με την εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4559/2018 (ΑΊ42), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45τουν.4589/2019(ΑΊ3)».
Κυρία Υπουργέ,
Με το παρόν υπόμνημα η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων για άλλη μία φορά διαμαρτύρεται έντονα για την εφαρμογή νέου τρόπου Πανελλαδικής Εξέτασης προκειμένου να εισαχθούν φοιτητές σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών. Ζητάμε από το Υπουργείο να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να αντιμετωπιστούν αδικίες σε βάρος των υποψηφίων.
Η πλειοψηφία των εξεταζόμενων (ποσοστό 75%) είχε επίδοση στο γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» κάτω από τη βάση του 10. Το παραπάνω γεγονός αποτελεί φυσική συνέπεια μίας σειράς απαράδεκτων αποφάσεων και πρακτικών.
Συγκεκριμένα:
  • Η Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίστηκαν οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής φοιτητών στο Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστηµίου, στο Τµήµα Μουσικής Επιστήµης και Τέχνης του Πανεπιστηµίου Μακεδονίας, στο Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων και στο Τµήµα Εθνοµουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστηµίου, τα εξεταστέα καλλιτεχνικά αντικείμενα και οι συντελεστές βαρύτητας βάσει των οποίων εξάγεται η τελική βαθμολογία του υποψηφίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα, τα μόρια και οι προϋποθέσεις εισαγωγής, ο τρόπος εξέτασης των μουσικών μαθημάτων και οι διαδικασίες συμμετοχής, δημοσιεύθηκε μόλις τέσσερις μήνες πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων (20.02.2019).
  • Η ύλη στην οποία τελικά εξετάστηκαν οι υποψήφιοι στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» δεν ανακοινώθηκε ποτέ.
  • Οι απαντήσεις των θεωρητικών ερωτημάτων τις οποίες κλήθηκαν να δώσουν οι υποψήφιοι βρίσκονταν στα εγχειρίδια μελέτης της Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.
  • Μεγάλος αριθμός εξεταζόμενων υποχρεώθηκαν να υποβληθούν σε δύο διαφορετικού τύπου εισαγωγικές εξετάσεις χωρίς να έχουν το χρόνο και τη δυνατότητα να προετοιμαστούν κατάλληλα. Πολλοί, μάλιστα, ήταν οι  υποψήφιοι οι οποίοι αναγκάστηκαν να μετακινηθούν σε διαφορετικές πόλεις προκειμένου να λάβουν μέρος στις εξετάσεις, με συνέπεια να αυξάνεται το άγχος και η οικονομική επιβάρυνση των ίδιων και των οικογενειών τους.
Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 να μην ισχύσει ο περιορισμός ο υποψήφιος να επιτύχει σε καθένα μουσικό μάθημα βαθμό τουλάχιστον ίσο με το 30% του άριστα αλλά μόνο ο περιορισμός  ο μέσος όρος των βαθμών των δύο μουσικών μαθημάτων να είναι τουλάχιστον ίσος με το 50% του άριστα.
Θεωρούμε πως ιδιαίτερα οι μαθητές των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αδικήθηκαν από την όλη διαδικασία και πως μία σχετική απόφαση δεν αποκαθιστά πλήρως αλλά αμβλύνει σε κάποιο βαθμό την αδικία αυτή. Θεωρούμε επίσης υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει πραγματικά δωρεάν δημόσια εκπαίδευση και ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές και υποψηφίους της χώρας μας, στόχος για τον οποίο η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων θα συνεχίσει δυναμικά και ανυποχώρητα να αγωνίζεται.
Καλούμε το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του για την αναστάτωση η οποία έχει προκληθεί και να δώσει άμεσες λύσεις στα ζητήματα τα οποία προέκυψαν για τους υποψηφίους για εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Για το Δ.Σ της  Πανελλήνιας Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων
Η Πρόεδρος                      Η Γραμματέας
Χρονοπούλου Άννα       Θεοδοσίου Ελένη

Δεν υπάρχουν σχόλια: