Η ΕΛΜΕ Λευκάδας για το νέο λύκειο
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με το σχέδιο για τη Γ΄ Λυκείου, αντί να αποσυνδέσει το Λύκειο από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να μπορέσει να απεμπλακεί από τις χρόνιες παθογένειες και να αναπνεύσει ως αυθύπαρκτη βαθμίδα που θα παρέχει γενική μόρφωση σε όλα τα παιδιά, το δένει ακόμα πιο στενά με την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο παγιώνοντας και θεσμοθετώντας τη στρέβλωση της εργαλειακής αντίληψης του Λυκείου (το Λύκειο ως μέσο και όχι ως σκοπός).
Το Νέο Λύκειο, συμβατό με τις αρχές του οικονομικού νεοφιλελευθερισμού, θα είναι ένα σχολείο βαθύτατα ανταγωνιστικό, που μέσα από ένα ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και θα αναπαράγει τις κοινωνικές ανισότητες. Αυτό το απογυμνωμένο από το μορφωτικό του ρόλο και έντονα εξετασιοκεντρικό Λύκειο, που κάνει τους φροντιστηριάρχες να τρίβουν τα χέρια τους, θα οδηγήσει σε έντονη κατηγοριοποίηση των μαθητών αφού θα υπάρχουν οι μαθητές που μέσα από σκληρές εξετάσεις θα διεκδικούν μια θέση στις σχολές υψηλής ζήτησης, οι μαθητές που δεν θα μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στις εξετάσεις και θα επιλέγουν τις σχολές χαμηλή ζήτησης ή μόνο το απολυτήριο Λυκείου και οι μαθητές που δεν θα μπορέσουν ποτέ να πάρουν Απολυτήριο Λυκείου. Το σχολείο, λοιπόν, αντί να παρεμβαίνει αντισταθμιστικά ώστε να αμβλύνονται στο επίπεδο της μάθησης οι ταξικές ανισότητες, θα λειτουργεί ως φίλτρο που θα επικυρώνει τις κοινωνικές ανισότητες που υποκρύπτονται πίσω από τις επιδόσεις των μαθητών.
Σε αυτό το σχολείο ο ρόλος των εκπαιδευτικών θα επιδεινωθεί. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων.
Η πρόταση της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο πρέπει να αποσυρθεί γιατί έρχεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.
Θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, και θα τα ενθαρρύνει να αναπτύσσουν τις κλίσεις τους.
- Θέσπιση ενιαίου 12χρονου δωρεάν δημόσιου σχολείου υποχρεωτικής εκπαίδευσης (και 2χρονης προσχολικής αγωγής)
- Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών που θα προωθούν την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου
- Προώθηση και διεύρυνση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης
- Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου